דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעת גניבת מוצרי מזון טריים וקפואים באמצעות זמזמים 

מאת    [ 27/02/2013 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 1826 פעמים ]

יצרנים מבקשים כל הזמן להתייעל. רשתות המזון נמצאות במצב של תחרות עזה והן צריכות להציע משהו בעל ערך מוסף הנותן להם יתרון תחרותי. רשתות שיווק המזון מבקשות למצוא דרכים לשפר את חוויית הלקוח ולהפחית עד למינימום את הפחת בעקבות גניבות.

אנחנו רגילים לראות זמזמים על פריטי לבוש, על ספרים ועכשיו גם על מוצרי מזון טריים וקפואים.

מדבקת זמזם על מוצרי מזון מהווה אתגר טכנולוגי. מדבקת ההגנה שהיא בדרך כלל מרובעת, למראית עין, נראית אותו דבר אבל תעשיית המזון מציבה מספר מגבלות איתם צריכים להתמודד החברות המספקות את טכנולוגיית המיגון.

מדבקת זמזם המתוכננת להגן על מזון טרי וקפוא בסופרמרקט הנמצא במקררים פתוחים או סגורים צריכה להתמודד עם: טמפרטורה נמוכה, רטיבות באזור התצוגה ועם המיקרוגל בביתו של הצרכן.

מדבקת הזמזם מודבקת על עטיפת המוצר (שרינק) שיכול להיות בשר, גבינה, מוצרי בצק וצריכות להשאר דבוקות בתנאים של הקפאה, קירור ובכל מקרה בסביבה רטובה. לקוחות נוגעים במוצרים ומזיזים אותם כדי לבחור אריזות אחרות ולכן הדבק חייב להיות עמיד ולהחזיק לאורך זמן.

הדבק מהווה בעיה כי הוא צריך שלא ל"אכול" את הניילון עליו הוא מודבק, אותו ניילון העוטף את המוצר ובנוסף, על הדבק להיות בריא. דבק שעשוי קמח אולי זה רעיון טוב, אבל המדבקה לא תחזיק זמן רב בתנאי של קור ורטיבות ולכן צריך לפתח דבקים מיוחדים שישרדו את התנאים הקיצוניים בהם נמצא המוצר לאורך שרשרת האספקה.

עכשיו שהמוצר הגיע הביתה, הצרכן צריך להוציא אותו מהאריזה או להסיר את הניילון העוטף אותו וכאן צריכים היצרנים להתמודד עם בעיה אחרת ושמה מיקרוגל. המדבקה צריכה לצלוח את תהליך ההפשרה במיקרוגל מבלי להישרף ומבלי לפגוע במוצר בכול דרך שהיא: לא בטעם ולא במראה.

לא כל יצרני מדבקות הזמזמים מסוגלים להגיע לרמת איכות שכזאת. ישנם יצרנים שהמדבקות שלהם משנות את צבען (משחימות), נשרפות בקצוות ובמקרים מסוימים אף עולות באש – דבר שאינו בטיחותי והופך את האוכל ללא בטוח לצרכנים.

הגנה על פריטי מזון טרי ו/או קפוא במיוחד בשר, עוף ופירות ים, חשובה יותר מתמיד כאשר מחירי המוצרים האלה מאמירים בכול העולם.

על יצרני מזון ורשתות שיווק הבוחנים מדבקות זמזם למוצרי מזון טרי וקפוא לדאוג להגנה מירבית של הצרכן וללא סיכון. מנהלי סופרמקטים שהמוצרים שלהם מסומנים עם מדבקות זמזמם יכולים להשאיר את מקררי המכירה פתוחים ונגישים לקהל וללא השגחה, מהלך שישפר את חוויית הקניה של הצרכנים שלהם תוך הגדלת מכירות.

את הזמזמים ניתן להדביק אצל היצרן או בסופרמרקט/חנות מכיון שהתג יוצר באיכות שכזאת המאפשרת לו לשרוד לאורך כל שרשרת האספקה כולל איחסון ושינוע בקירור או בהקפאה.

שרון דורון, מנהלת צ'קפוינט, G4S טכנולוגיות מיגון (ישראל) בע"מ, 054-5245900




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב