זה החל במאה ה - 17-18 בסלונים הפריזאיים , אנשי האצולה היו מתכנסים , לוגמים יין ועוסקים בניתוח של יצירות ספרותיות ואמירות פילוסופיות . גם היום כשהפיתוי להיצמד לטלויזיה או למסך המחשב גדול מאוד , המצביע האנושי משתוקק לקשר , הוא רוצה שיכבדו אותו ויבואו אליו ... הוא רוצה לשאול את השאלות שלא שואלים את המועמד בטלויזיה ... הוא רוצה להתבלט ולהפגין ידע , להרגיש מחוזר , הוא רוצה לספר שהוא היה שם , ראה את המועמד , ולמסור לחבריו מה ההתרשמות ממקור ראשון .
מתנגדי ההשקעה בחוגי בית אומרים כי בלחיצת ENTER אחת , אתה מגיע היום למסכם הדלוק של מאות אלפי מצביעים פוטנציאליים , בעוד ההשקעה הנדרשת מחוגי בית , המאמץ , הסיכון , הארגון ובעובדה שלכל היותר לפי 90 חוגי בית בשלושת החדשים האחרונים שלפני הבחירות , ניתן לכנס כ - 3,000 איש שהם למשל 0.5% בלבד מהמצביעים לראשות העיר ירושלים ...
בעוד אמצעי הפרסום הפוליטי הדיגיטליים אינם "מעבירים" מצביעים מצד לצד , אלא בעיקר עוסקים בהערת תומכים , ליכודם ומסירת מידע , הרי שהמפגש האישי הינו בעל פוטנציאל לשינוי דיעה . המגע האישי מאפשר תשובות בזמן אמיתי לבוחר המתלבט וזיהוי של אישיות המתנגד על ידי המועמד וריכוכו בו במקום . המדיה החברתית מסייעת בהודעה על קיום חוגי בית ובגיוס משתתפים אולם אינה מחליפה אותם !! אגב , אל תיטעו , גם לחוג הבית "הישן" ויראליות שלא ניתן לזלזל בה , "ויראליות ממקור ראשון" , ל- 30 המשתתפים בחוגי הבית ישנן משפחות וחברים , הם יכולים להפוך לאחר חוג הבית " ממליצים פעילים" המגיעים למאות בוחרים פוטנציאליים . הובדה שפגשו את המועמד אישית רק תחזק את יכולת השכנוע שלהם .
כמה טיפים לחוג בית מוצלח בבחירות המוניציפליות :
1. התכונן מראש עם פעיל שכונתי על ההיסטוריה השכונתית , בעיות ופתרונות , רגישויות ומוקשים .
2. עבור איתו על רשימת המוזמנים , אין מעשה כובש יותר מלשאול תושב מה שלום ילדתו שבצבא ...
3. קבע לוח זמנים מפורש לפי חלוקה מומלצת : חצי ראשון ( 20-30 דקות ) לדברי המועמד ( מי אני, מה ניסיוני, למה בחרתי לרוץ, מה הדברים שהכי הייתי רוצה לשנות אם אבחר ..אל תשכח שלא הכל רע ביישוב עד הרגע שהגעת ..) , החצי השני לשאלות ולשיחה פתוחה .
4. היה רגיש לסימני עייפות בקהל , ותרגם אותם מיידית לקיצור וסיכום חוג הבית . זכור , הקהל מכתיב את אופי האירוע לא אתה .
5. לחוג בית מגיעים עם מלווה , הרושם את את הנוכחים ( לא מכריח ) , רושם נושאים שעולים וחוזר אל התושבים ששאלו וביקשו לדעת .
6. תרגל טיפול בהתנגדויות והתקפות , בעיקר של פרובוקטורים הנשלחים לכל אירוע כזה . אל תתקוף אותם ולעולם אל תגיד "אני יודע מי שלח אותך ..."
7. זכור כי בעידן הסמארטפון , כל חוג בית מוקלט , ומצולם לעד . ולפיכך שקול מילותיך והבטחותיך .
8. הכי קל לארגן חוגי בית של חברים ותומכים מושבעים , זה נהדר , מגביר מוטיבציה ומפרגן אולם לא מגדיל את רשימת התומכים .
9. שקול שימוש בפרזנטציה, בעיקר אם אתה מהגולשים המתפתים לשיחות ארוכות וגולשות .
10. זכור שמחוג הבית ניתן גם ללמוד ולא רק ללמד . תקשיב , תפנים , תנתח את הדברים שנאמרו , חוג בית הוא סוג של קבוצת מיקוד .
11. בסוף חוג הבית צייד את הנוכחים בכרטיס הביקור שלך או בעיקר הדברים שאמרת כדי שיוכלו "לישון על הדברים" ....
12. חוג בית יכול גם לגייס לך תומכים , פעילים , ראשי מטות ואולי אפילו משאבים ותרומות .
13. אל תתרפס , ואל תשדר ביטחון עצמי מוגזם . ( אל תאמר "אני בטוח בנצחוני" אמור " ניצחוני תלוי בכם" )
14 . זכור כי אתה לא בבית משפט , אל תציג מסמכים ותבקש עדויות כדי "להוכיח" או תתווכח מי הביא באמת את התקציב לבית התרבות ביישוב , הצגת הוכחות מפגינה חוסר אמון דווקא .
הציבור המצביע זקוק למגע אישי , חוג הבית הוא רק אחד הדרכים לבוא במגע ישיר עם הציבור , כך גם שורה של אירועים שקיבלו תאוצה במסגרת חיזוק הקשר עם הבוחר : עימותים פומביים לעיני קהל , סיורי פאבים , כנסים למיניהם , שבתות תרבות , מסיכבות אוהדים ( בעיקר של צעירים) , נסיעה של המועמד בקוי אוטובוס בולטים ביישוב , ונראות באירועים מנוכחות בבתי הכנסת ובסוכות , ועד עריכת קניות ביום שישי ההומה בכל שבוע במרכז קניות אחר ביישוב .
אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding