כל אחד מאיתנו שמע פעם את המושג הזה,היה פעם בסוג עסק כזה,מכיר מישהו שהיה וכ'ו אבל אחוז גבוה מאוד מהאכלוסיה לא באמת מבין מה זה אומר,לכן אני אתן כמה נקודות חשובות לגבי התעשייה המטורפת הזאת.
מה זה בעצם שיווק רישתי (שיווק רב שכבתי)?
חברת שיווק רישתי זאת חברה שמשווקת מוצר כלשהו (זה יכול להיות כל דבר) ישירות ללקוחות בעזרת מפיצים (במקום למכור את המוצר בחנויות),החברה חוסכת בפרסומים והפצה בשביל שתוכל לתגמל את המפיצים. כל מפיץ יכול להביא עוד מפיצים וכן הלאה,משם הגיע השם שיווק רב שכבתי,שיווק רישתי-באנגלית MLM multi level marketing,network marketing)
איך הכל התחיל?
חברה שיוצרת מוצר חייבת להפוך את המוצר לידוע. ארגוני מכירות מורכבים מאנשי מכירות בודדים שהיו (ועדיין) עמוד השדרה של עסק.
1934 - קרל ריהנבורג החל בחברת ויטמינים בקליפורניה. בשנת 1939 שינתה החברה את שמה לNutrilite.
1945 - Nutrilite יצרו קשר עם Mytinger & Casselberry כדי להיות המפיץ הבלעדי של המוצרים שלהם.קרל יצר את תכנית MLM הראשונה. זה עבד כך-מפיץ Nutrilite קנה את האספקה שלו בהנחה של 35%. (דוגמה:מפיץ קנה קופסה של ויטמינים ב13$ ולאחר מכן מכר אותם תמורת 20$ רווח של 7$).כדי לעודד את המפיץ למכור יותר, Nutrilite שלם בונוס חודשי נוסף של 25% מסך המכירות.
ברגע שהמפיץ הוכיח שהוא יכול לקבל 25 לקוחות,הורשה לו להפוך למפיץ ישיר - מה שאומר שהוא יכול למצוא אחרים שבקשו למכור את מוצרי Nutrilite ואז הם היו קונים את המוצרים שלהם ממנו. בעיקרו של דבר, ברגע שהוא הוכיח שהוא יכול להגיע ללקוחותיו "קודם" אפשרו לו למצוא מפיצים אחרים ולאמן אותם להגיע ללקוחות. כתמריץ למפיצים להכשירו טוב, ברגע שהוא ומפיציו צברו 150 לקוחות, הוא קבל 2% נוספים מהיקף המכירות הכוללות.
1949 - דבוס ריץ' וג'יי ואן אנדל (חברים בתיכון ושותפים עסקיים) חזרו משירות צבאי והפכו למפיצי תוספי ויטמין Nutrilite בשנת 1950. לאחר התלבטות קצרה עם Nutrilite בשנת 1959, שניהם נטשו את הספינה ויצרו את Amway התאגיד.
AMWAY (אמווי) נוסדה ב1959.החברה הגיעה למחזור מכירות של מעל ל600 מליון דולר עד שנת 1972!! בין השנים1972-1975 התחילו לקום המון חברות שהשתמשו בשיטה הזאת,חלקן לא חוקיות (פירמידות) וגרמו לממשלת ארה''ב לבדוק את הנושא הזה לעומק,מכיוון שחברת אמווי היתה הכי מוכרת והכי גדולה ה FCI((Federal Trade Commission החליטו לתבוע אותה. הדיון המשפטי ארך כ-4 שנים,במהלך כל התקופה הזאת לא יכלו מפיצים חדשים להצטרף לחברה אבל למרות הכל המוצרים של החברה עדיין נמכרו,זהרק מראה על חוסנה של השיטה ועל הנאמנות הרבה של המפיצים לחברה ולמוצריה.בסופו של המשפט הוחלט שחברת אמווי היא חברה חוקית לחלוטין ונקבעו כללים ברורים מאוד לגבי השיווק הרישתי. הנה כמה מהעיקריים שבהם:
- לחברה צריך להיות מוצר גשמי בר-צריכה ומוחשי, או שירות מוגדר.
- המודל העסקי חייב לאפשר לאנשים בדורות תחתיי להרוויח יותר ממני.
- כלל 70% - אם קניתם מוצרים בחודש שעבר, עליכם להשתמש ב 70% מהם לפני שאתם מבצעים הזמנה חדשה.
- אין לאגור מוצרים רק בשביל להתקדם בתכנית התגמול.
- כלל 10 הלקוחות – צריך שיהיו בעסק לפחות 10 אנשים שצורכים את המוצר רק בזכות המוצר ולא בגלל שיטת השיווק.
שנתיים אחרי המשפט הצטרפו לתעשייה כ-2מליון מפיצים,וחברת אמווי גדלה מ 600 מליון$ מכירות ל2 בליון$ בין השנים 1979-1985.
בשנות ה90 וול סטריט מאמץ את שיטת הישווק הרישתי,והתעשייה מקבלת לגיטימציה בשוקי ההון היוקרתיים ביותר.
מה ההבדל בין שר''ש (שיווק רישתי) לפירמידה?
יש הרבה אנשים שמקשרים בין פרמידה לבין שיווק רישתי משום מה,וההבדל הוא כל כך גדול!
אז הנה הם סימני הזיהוי לפרמידה:
בפרמידות אין מוצר-זהו משחק כסף
מי שהצטרף בין הראשונים ירוויח את הסכוים הגדולים,לעומת שיווק רישתי שכל אחד מתוגמל לפי הפעילות שלו,אם צירפת מישהו שפועל יותר מהר ממך,הוא יתוגמל יותר ממך!.
בד''כ ה"הצלחה" של פירמידה היא מאוד מהירה,ולכן היא גם תיפול מאוד מהר!
לא מוסרים את כל המידע על החברה,ולעיתים גם לא מוסרים שום מידע (לדוגמא לגבי מי הם המייסדים של החברה וכ'ו) אלה הם המאפיינים הבולטים ביותר לפרמידות.
איזה אנשים ממליצים על שיטת השר''ש (שיווק רישתי):
דונאלד טראמפ- אמר בהרצאה שאם היה צריך להתחיל את כל הונו מחדש, היה בוחר בשיווק רשתי, כשקיבל תגובות של צחוק מהקהל הגיב, שזו בדיוק הסיבה מדוע הם נמצאים שם (למטה) והוא נמצא כאן (על הבמה).
רוברט קיוסאקי-בהתחלה רוברט היה נגד שר''ש בגלל שהיה לו מספיק כסף והוא לא ראה שום סיבה להצטרף,מפני שהציעו לו את זה כל כך הרבה פעמים בחיים שלו הוא החליט לבדוק את הנושא הזה לעומק וגילה המון דברים מדהימים על התעשייה שהם כמובן מעבר לכסף,מאז הוא כתב ספר שלם שבו הוא בעצם מספר את כל היתרונות של השיווק הרישתי וממליץ לאנשים לבחור בדרך הזאת.
ביל קלינטון-עקב במשך שנים רבות אחרי התעשייה ובעצם הוא מודה לשר''ש בגלל שבזכות התעשייה הזאת הכלכלה של כל העולם צמחה,והוא אומר שזה מדהים שהאפשרות הזאת פתוחה לכולם,בסרטון שביל קלינטון מדבר הוא מוסר נתונים מספריים על תעשיית השיווק הרשתי נכון ל2007. כ- 64 מיליון אנשי שיווק רשתי בעולם, מתוכם 3/4 הן נשים, שיצרו מחזור של 104 ביליון דולר,אפשר למצוא בתעשייה מפיצים מכל גזע, דת ומין, בכל הגילאים, וביותר מ125 מדינות בעולם
וורן באפט-רכש מספר חברות שיווק רשתי והגיב על הרכישה"זאת הייתה ההשקעה הטובה ביותר בחיי"
יש כמובן עוד הרבה אנשים גדולים שמדברים על התעשייה,מזמינה אתכם לבדוק.
היתרונות של השיווק הרישתי:
*עלות הצטרפות נמוכה-כל אחד יכול להרשות לעצמו לפתוח עסק של שר''ש
*החברה לרוב נותנת הכשרה,ליווי ותמיכה בחינם לכל אורך הדרך
*הזדמנות מדהימה ללמוד המון על שיווק וסגרת עסקאות
*יצירת קשרים עם אנשים שרוצים להתפתח ולהתקדם כמוך-סביבה מצויינת לצמיחה בכל תחום
*בהחלט אפשר להרוויח סכומים שבהתחלה נראים לך "לא ריאלים"
*שיווק רישתי זהו עסק של אנשים,לומדים המון על תקשורת בין אישית,שזה הבסיס לכל דבר בחיינו כיום
*אתה לומד לחלום בגדול ולהיות יצירתי לגבי ההצלחה שלך
*ההתפתחות האישית בעסק של שר''ש היא מדהימה,כי אתה לומד את הדברים ואחר כך מיישם אותם,ותמיד נמצא בסביבה כזאת שמחזירה אותך חזרה לפעולה
*אתה לומד לבנות רשת של אנשים ובעצם עוזר לאנשים שאתה בכלל לא מכיר להצליח
*המוצרים הם מאוד איכותיים,והאוכלוסיה באמת צריכה אותם.
* שר''ש מלמד אותנו להעניק לזולת,ולהיות אנשים טובים יותר בכך שאנחנו עוזרים ותורמים לאנשים אחרים
*מחקר משנת 2011, אומר כי בכל העולם כ- 91,500,000 מוכרים ישירים (מפיצים) בנו את העסק שלהם או פעלו במשרה חלקית כדי להרוויח הכנסה נוספת, ללמוד מיומנויות חדשות, לחפש אנשי קשר, לבנות הערכה עצמית ולתת בחזרה לקהילה שלהם. הם מכרו מוצרי בריאות בקוריאה, מלזיה וטייוואן,מכרו פריטים לשיפור בתים בצרפת וקוסמטיקה ברוסיה, טורקיה, ונצואלה, קולומביה וארגנטינה. ברחבי עולם, הם השיגו 153,700,000,000 דולרים במכירות.-מהאתר directsellingnews.com
*מיכאל מייסנר, סגן הנשיא לענייני תאגיד בAmway אירופה, אומר, "מסביב לעולם, אנחנו רואים הרבה אנשים צעירים נוטלים את ההזדמנות להפוך ליזמים.הרוח היזמית שלהם היא מדהימה."
יש המון אנשים שמדברים על תעשיית השר''ש מבלי לדעת דבר! לפני שאתם מקשיבים למישהו תבדקו טוב מאוד מה הוא יודע,ברוב המקרים שאני נתקלתי בהם,הרבה מהדברים שאנשים מדברים הם בעצם דעתו של מישהו אחר,זה לא בא מתוך ידע. שימו לב-למי אתם שמים לב,שלא תפספסו את ההזדמנות.
http://www.youtube.com/watch?v=iCsLZcGVVvQ - סירטון מדהים על השיווק הרישתי!
לסיכום,חברות השיווק הרישתי מציעות מוצר איכותי שהאוכלוסיה באמת צריכה,ומתגמלת את המפיצים שמאמינים במוצר לפי רשת האנשים שהם בונים.ההגיון אומר שאנשים סומכים יותר על החברים שלהם שממליצים להם על מוצר כלשהו מאשר על פרסומת בטלויזיה או בעיתונים. יש המון סיפורי הצלחה בשיוק רישתי בכל מקום,מזמינה אתכם לחקור את זה אתם תגלו עולם שלם.
היי אני שירן פרחי בת 26 מרעננה,אני נמצאת בחברת שיווק רישתי כבר מעל לשנתיים!
למדתי המון על התעשיה הזאת וחקרתי אותה מכל זוית אפשרית,הבנתי שהרבה אנשים לא מבינים מה שיווק רב שכבתי אומר בעצם ולכן החלטתי להפגין קצת מהידע שלי ומהנסיון במטרה להגיע לאותם אנשים באמת רוצים להבין את התעשיה המדהימה הזאת לעומק.
:)