ערש"ק, אדם, פרשת ויקרא תשע"ג
וכל-קרבן מנחתך, במלח תמלח, ולא תשבית מלח ברית אלהיך, מעל מנחתך; על כל-קרבנך, תקריב מלח.או' ר' נתן, אמרו רבותינו, נאמר ברית במלח ונאמר ברית בייסורין כי הייסורין הם בחינת מלח שפולטין מהאדם כל הדמים הרעים.
אומרת התורה אדם כי-יקריב מכם קרבן, ליהוה.קרבן הינו ענינו של "אדם", על מנת להקריב קרבן לה' צריך היות המקריב אדם.
אדם הוא האדם המוזכר בבריאת העולם, ביצירת האדם, ויאמר אלהים, נעשה אדם בצלמנו כדמותנו.האדם הינו תוצר אלוקי, תוצר בדמות יוצרו האלוקי.יכולתו האדם הראות בפני בוראו, יוצרו, יש ותתקיים רק בהיותו אדם, היותו בצלם ובדמות, היותו כבתחילה.כאשר אין האדם דמות וצלם יוצרו, כאשר איננו כפי שנוצר, לא יוכל בא בפני יוצרו.עם ישראל, כל יהודי ויהודי ענינו בחינת, עם-זו יצרתי לי, תהלתי יספרו.היצירה, בצלמנו כדמותנו, ענינה הראות כבודו יתברך בעולם.הראות זו הינה ע"י האדם אשר הינו בצלם ודמות.
יודע הקב"ה שהאדם הינו בחינת, כי יצר לב האדם רע מנעריו, על כן נתן הקב"ה דרך והנחיה לאדם להיותו יכול להתקרב לבוראו ולשוב לבחינת האדם כשהיה.
הדרך לכך, לתיקון האדם, לכפרה על שעשה שאינו תואם את בחינתו, תהלתי יספרו, הינה באמצעות הקרבת הקרבן.מרכזיותו של הקרבן, המלח. על כל-קרבנך, תקריב מלח.
האדם מהותו הינה בחינת "מה", ועתה, ישראל--מה יהוה אלהיך, שאל מעמך.אדם צריך שיהיה חי תמיד בצל השאלה מה יהוה אלהיך, שאל מעמך.אדם תמיד צריך שיחפש ויבדוק בעצמו, בעשיותיו האם אכן עושה הוא את יהוה אלהיך, שאל מעמך.
בידוע, האדם יכול הוא תמיד למצוא הסבר ולתת טעם למעשיו ולהאירם באור יהוה אלהיך, שאל מעמך.היינו למצוא ולהראות שמעשיו הינם רצון ה',למרות שאינם כן.
על כל-קרבנך, תקריב מלח.האדם קודם בואו בפני בוראו צריך שימליח את מהותו, ימליח את דעתו ויבדוק האם אכן מעשיו, הנהגתו הינם אשר יהוה אלהיך, שאל מעמך.
המלח כדברי ר' נתן הינו ניקוי.הניקוי מביא להסרת הקליפות, הסרת אשר כיסינו בעצמנו ע"מ להביא את מעשינו לבחינה זו של יהוה אלהיך, שאל מעמך.גילוי אמיתת עצמיותינו, אמיתת מעשינו ובחינתם.מעשי האדם תמיד צריך שיהו בבחינה, בבדיקה, בחינת "מה".
אומר ר' נחמן "מה שהעולם רחוקים מהשם יתברך, הוא רק מחמת שאין להם יישוב הדעת ואינם מיישבין את עצמם"
אדם ניכר בדברים הרבה.אדם ניכר בדיבורו, בהליכתו, בהנהגתו ואף בחשיבתו.אדם ניכר בכל אשר הוא עושה.
תפילות כנגד תמידים תיקנום, התפילה היא הביאה בפני הקב"ה, בעת שאין אנו מקריבים קרבנות.ביאה זו מצריכה הכנה, הכנה שענינה מלח, ניקוי וברור, אמיתת האדם.
אדם צריך להביא עצמו ליישוב הדעת, עת ישוב הדעת, עת ברור מעשי האדם עת ברור שאלת מה, מה יהוה אלהיך, שאל מעמך.
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251