פעמים רבות שמעתי מלקוחות את הטענה כי איחסון אתר ישראלי על שרת היושב בישראל יקדם את האתר בגוגל.
טענה זו מוטעית.
האמת היא כזאת: גוגל מנסה להבין לאיזה קהל האתר שלכם מתאים. אחת מהחלוקות היא גיאוגרפית ברמת המדינה.נניח שיש לכם אתר של מאפייה. הוא משרת רק לקוחות ישראלים. להציג אותו בתוצאות חיפוש בארץ זה רלוונטי, בחו"ל לא כל כך. לכן גוגל תנסה להבין לאיזה מדינה הוא פונה. איך היא עושה זאת? במספר דרכים:
• סיומת הURL. במידה והיא co.il, גוגל מניחה כי האתר פונה לישראלים.
• שפת האתר. במידה והיא עברית, גוגל מניחה כי האתר פונה לישראלים.
• ניתן לציין בגוגל וובמסטר טולס בדיוק לאן האתר פונה.
• במידה ואף אחד מהקודמים לא קיים, גוגל בודקת את מיקום השרת.
כלומר, מיקום השרת הוא ברירת המחדל של גוגל. אם אין כל מידע אחר, גוגל מסיקה ממנו לאן מיועד האתר.
הנה ההתיחסות של גוגל לעניין:
http://productforums.google.com/forum/#!topic/webmasters/iiNdOkDpozw
והנה matt cutts, גורו SEO, מתייחס לנושא:
http://blog.creative-seo.co.uk/search_engine_optimisation/matt-cutts-confirms-that-server-geographic-location-affects-seo.php
הפרמטר היותר מעניין הוא זמן טעינת האתר. הפרמטר הזה אכן חשוב, והולך ונעשה רציני יותר בשקלול ה"ציון" של גוגל לאתר. אולם ההשהייה בזמן הטעינה בין מדינות קטנה כמעט תמיד מההשפעה של איכות השרת שעליו התקנתם את האתר, ובוודאי שהיא קטנה מהשהיות שנוצרות מהארכיטקטורה של האתר שלכם (לסבר את האוזן: נניח שהשרת בחו"ל יושב באיטליה. המרחק ייצור במקרה הזה עיכוב של כ-20 מילישניות).
אם, לדוגמא,עסקתם בבניית אתרי אינטרנט שמאוחסן בשרת בינוני בארץ, זמן הטעינה שלו יהיה ארוך משמעותית משל אתר סטטי שמאוחסן באמזון. זאת כיוון שעבודת צד השרת קטנה יותר באופציה השנייה, וגם כיוון שאתרים באמזון מאוחסנים, דה פקטו, בפלאש, מה שהופך אותם למהירים ביותר לטעינה.
מספר מאחסני אתרים בארץ עושים שימוש בהנחה המוטעית הזאת, בין אם מחוסר ידע או מנוכלות, ומטעים את לקוחותיהם. חבל. לקוחותיהם מקבלים איחסון פחות טוב במחיר גבוה בהרבה מאשר ניתן למצוא בשוק.
יגאל כרמי, בעלים, חברת ג'אסטדומובי. אנו מתמחים בבניית אתרים לסלולר.