מהפיכת הסמארטפונים שינתה את האופן בו אנו צורכים מדיה ואינטרנט באופן קיצוני. לקוחות מצפים לקבל את כלל השירותים האפשריים באופן מיידי, למכשירים האישיים שלהם.גם החברות והעסקים מצידם רוצים לקחת חלק פעיל במהפכה הזו.
הנתונים של גוגל מדברים בעד עצמם: אחוז התנועה לאתרי האנטרנט מתוך מכשירים סלולריים גדל כל הזמן. 90% מבעלי הסמארטפונים גולשים בו גם כאשר הם נמצאים בבית או במשרד. שימוש מאד גדול נעשה היום מהמובייל לחיפוש מידע על בתי עסק שונים, הגעה אליהם ופרטים עליהם- באמצעות ה WAZE, GOOGLE PLACES ועוד.
השימוש שלנו בטלפונים הסלולארים מדבר גם הוא בשם עצמו, ומצביע פה אחד כי הטלפונים שלנו הפכו למחשבים לכל דבר ועניין. קריאת מיילים, גלישה באינטרנט, שימוש ברשתות חברתיות, משחקים, קריאת ספרים ואף שימוש במערכות ה OFFICE. כל השימוש היום הוא ממש קידום אתרים, רק מהנייד.
ומשום מה ערוצי המדיה במובייל תופסים כזו תאוצה? קודם כל הממשק עצמו מאד נח ופשוט למשתמש, בנוסף לכך- כאשר אנו מדברים על המפרסמים ובעלי העסקים- הפירסום בערוצי המובייל, נכון להיום, מוצע במחירים מאד נוחים. גם משתמש הקצה לא משלם המון על הממשק הנח- ועל כן אט אט המובייל יהפוך לאמצעי התקשורת העתידי והמרכזי להעברת מידע.
היום הטכנולוגיות שתופסות את המקום הראשון בקלות הן אלו שקל להשתמש בהן ולתפעל אותן. ערוצי המדיה במובייל נוחים מאד גם לאספקה למליוני משתמשי בכל מקום בו הם נמצאים. היום מליונים פשוט עוקפים את השימוש המוכר במחשב ועוברים לאמצעי התקשורת הנח והעיקרי שלהם- המובייל. המעבר הזה מאפשר לחברות לנהל עובדי שטח ביתר יעילות, מאפשר תקשורת קלה ונוחה יותר בין המשתמשים, מאפשר רכישות מקוונות באחוזים גבוהים מאד וכו'.
עולם המובייל מתפתח ומתקדם מיום ליום. מערכות ההפעלה משתכללות ומנסות להוות תחליף כמעט מושלם עבור המחשבים. המטרה העיקרית בעידכון כל גרסא היא לשכלל את הסינכרון מול המובייל למחשב, ובין המובייל למכשירים שונים נוספים.
לדוגמא Windows Mobile 8, הגירסא החדשה למערכת הפעלה במובייל מבית היוצר של מייקרוסופט, שמסונכרת לרשת הגיימינג והתוכן של מייקרוסופרט. לכל המעוניינים- כך ניתן לרכוש ולהוריד משחקים - ואף לשחק דרך המובייל.
המטרה הסופית, כפי שכבר צויין, שמרבית השימוש הטכנולוגי שלנו יעבור למובייל וירכז בתוכו את כל הנדרש למשתמשים.
בנוסף לכך שלמשתמשי הקצה הממשק נח, גם בחברות והאירגונים מוצאים בו יתרונות ודרך להפקת רווחים גבוהים יותר. למשל באמצעות הפירסום. הפירסום במובייל גדל משנה לשנה, ויחד איתו גדל גם התקציב המופנה לשם כך בחברות השונות. הפירסום במובייל הינו מגוון וכולל מספר תחומים- כמובן שהתחום המוכר ביותר והשמיש ביותר הינו מודעות חיפוש בסלולארי. לא פחות שימושי ומוכר אלו האפלקציות השונות והבאנרים. ישנו כמו כן גם תחום סרטוני הוידאו והודעות ה SMS המכילות הודעות פירסום.
כל המהפכה הזו מצריכה את האירגונים והחברות להפעיל לא מעט אנרגיות ותיקצוב בכיוון פיתוח אתרים ואפליקציות המותאמים לכל סוגי הסלולאר בשוק. הן צריכות למצוא את התחליף הטוב בויתר לפרסום באינטרנט .היום ברור לחלוטין שזה הוא הערוץ המרכזי בקשר בין הארגון ללקוחות שלו. ולכן על האירגון לתכנן וליצור בצורה נכונה את הבסיס הטכנולוגי שיאפשר תקשורת טובה במובייל. יש לחשוב על ההוצאות הכלליות לטווח הארוך, תגובה מהירה ויעילה והביקוש העולה וגובר מצד הלקוחות.
עולם המובייל עוד לא הגיע לשיאו, הוא ממשיך להתקדם ועוד יכבוש פסגה או שתיים בדרך. בנתיים אנחנו צריכים להבין כי מתחולל לנו לנגד העיניים שינוי אדיר באמצעי צריכת המידע שלנו, כאשר המובייל יאפשר לנו גמישות גדולה יותר, גם לצרכנים וגם ליצרנים.