אז איך מוצר חדש מגיע לעולם?
מה התהליך שבסופו אנו פוגשים מכשיר חדש, חפץ לשימוש ביתי או צעצוע?
אם כן, עולם הייצור מכיל מתודות שונות ודרכי עבודה ייחודיות לכל תחום ותחום,
אך במאמר זה נתמקד באחד הצדדים המשותפים, המרכזיים והלא-ידועים לכולם: שלב העיצוב התעשייתי - פיתוח מוצר.
עיצוב תעשייתי אמנם נוגע בעולם העיצוב אך יש בו הרבה יותר מאשר מגע בחזות.
בעוד מעצבים במקצעוות שונים הם אלו אשר עוסים בצבע, בצורה, במרקם ובחזות,
המעצב התעשייתי הוא זה אשר נוגע בתוכן של המוצר, מעניק מגע של חיים לחוווית המשתמש
ובסיום, נותן למוצר החדש את פניו שיזהו אותו כלפי חוץ.
שלבי עבודה בעיצוב תעשייתי:
1. בחינה של מטרות המוצר.מעצב מוצר קודם כל צריך לדעת למה המוצר משמש, מי קהל היעד אשר אליו המוצר מכוון,
מה קהל היעד צריך מהמוצר איזו בעיה המוצר פותר וכיצד למוצר יש יכולת לשנות לטובה את חייו של המשתמש.
יש להבין את המרכיבים הפסיכולוגיים אשר נוגעים לנקודת השימוש במוצר (חשבו לצורך העניין על עיצוב מוצר לתיקון פנצ'רים,
או קונדום, או מוצרי תינוקות - כל אחד מהמוצרים האלו מביא איתן עולם תוכן שונה ומוצא את המשתמש שלו בסיטואציה שונה, במצב רוח אחר, ובאנרגיות שונות, ממשק השימוש, העיצוב והחוויה של הלקוח צריכה להיוצר מתוך הבנה של הנקודה בה הוא עומד עם המוצר ביד).
2. הגדרת החידוש
לרוב, המשתמשים כבר רגילים למוצרים "הישנים של המתחרים" תעשייתי הינו מקצוע יצירתי אשר שואף לקחת צעד קדימה, לחדש וללכת צעד נוסף לקראת המשתמש. הצרכנים רגילים למוצר "הישן" עיצוב מוצר טוב נוגע בהבנה של הצרכן הישן, מתייחס להרגליו ומצעיד אותו צעד אחד לעבר העתיד עם מוצר מתקדם יותר המתכתב עם המוצר הישן.
למידע נוסף על העולם הרחב של עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר:
www.quntz.com