תגיות: pCon, יאהו!, מיקרוסופט, Microsoft, מיזוג, אינטרנט, חיפוש, פרסום
מיקרוסופט משנה את התמונה
מיקרוסופט הציעה לרכוש את יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר (מזומן + מניות) ויאהו עדיין בוחנת את ההצעה. בתגובה, מיהרה גוגל להציע ליאהו שותפות, הצעה שגם לה עדיין אין תגובה רשמית מיאהו.
רכישה זו תציב את מיקרוסופט בעמדה עדיפה מול המתחרה המשותפת גוגל ותוביל לשינוי משמעותי במאזן בשוק הפרסום המקוון. לפי מומחי Directions on Microsoft, היא תסייע להגדיל את נתח השוק של מיקרוסופט בתחום החיפוש (בו היא איננה מצליחה להתגבר על גוגל) ולהגדיל את הכנסותיה מפרסומות.
העתיד בחיפוש ובפרסום
גרטנר צופה כי גוגל תמשיך להיות מובילה בתחומה, גם אם תצליח רכישת יאהו על ידי מיקרוסופט. החברה מעריכה, כי חיפוש הוא מעין "מונופול טבעי" בו גוגל מבוססת היטב, כפי שמיקרוסופט מבוססת בתחום מערכות ההפעלה. על פי אנליסטים של Revolution Partners, יאהו תעזר בגוגל בתחום החיפוש ותהנה מעמלות לחיצה על קישורי טקסט.
לפי IDC, ליאהו שרותים מקוונים מבוססים משל מיקרוסופט והם עשויים לקבל ביטוי על חשבון אלה של מיקרוסופט. כמו כן, יש לה שם מבוסס הרבה יותר ממיקרוסופט באינטרנט ולכן הדבר החכם יהיה שלא לבטלו. אינטגרציה בין מערכות החברות תהיה אתגר גדול מאוד ולכן סביר שלא יהיו שינויים מהירים בשרותים כמו MSN או Windows Live.
על פי InfoTech Research, שרותי הפרסום של יאהו עשויים להיות משולבים בפתרונות עסקיים של מיקרוסופט, דוגמת Dynamics CRM.
המימד האנושי
התרבויות הארגוניות של שתי החברות שונות מאוד וגם נקודה זו תהווה אתגר גדול מבחינת שילוב כוחות. מבחינה זו, יש לזכור שעובדי יאהו הם נכס משמעותי ביותר, מאחר וזו חברת טכנולוגיה, בה הידע והחדשנות הם במרכז כוחה וערכה לחברה הרוכשת.
מי ינצח במונופול?
אנליסטים שונים מעריכים שהמצב החדש יאושר מבחינת גופי הרגולציה (ה-the Federal Trade Commission בארה"ב ו-the Competition Commission באיחוד האירופאי), מאחר והמובילה בתחום החיפוש היא גוגל ולמרות שמיקרוסופט + יאהו ייתפסו יחד 80% עד 90% משוק החיפוש.
למה הידיעה חשובה?
רכישה מסדר גודל כזה, בהכרח מביאה לשינויים נרחבים ומשמעותיים. ככל שמעודכנים בהתפתחויות מראש ובהערכות המומחים לגבי הבאות, כך ניתן להיערך טוב יותר לעתיד.
רקע על מיזוגים ורכישות במחשוב
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח
http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
או עוד הרחבות על מיזוגים ורכישות במחשוב, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מיזוגים ורכישות ב-IT:
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=805#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
מיקרוסופט משנה את התמונה
מיקרוסופט הציעה לרכוש את יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר (מזומן + מניות) ויאהו עדיין בוחנת את ההצעה. בתגובה, מיהרה גוגל להציע ליאהו שותפות, הצעה שגם לה עדיין אין תגובה רשמית מיאהו.
רכישה זו תציב את מיקרוסופט בעמדה עדיפה מול המתחרה המשותפת גוגל ותוביל לשינוי משמעותי במאזן בשוק הפרסום המקוון. לפי מומחי Directions on Microsoft, היא תסייע להגדיל את נתח השוק של מיקרוסופט בתחום החיפוש (בו היא איננה מצליחה להתגבר על גוגל) ולהגדיל את הכנסותיה מפרסומות.
העתיד בחיפוש ובפרסום
גרטנר צופה כי גוגל תמשיך להיות מובילה בתחומה, גם אם תצליח רכישת יאהו על ידי מיקרוסופט. החברה מעריכה, כי חיפוש הוא מעין "מונופול טבעי" בו גוגל מבוססת היטב, כפי שמיקרוסופט מבוססת בתחום מערכות ההפעלה. על פי אנליסטים של Revolution Partners, יאהו תעזר בגוגל בתחום החיפוש ותהנה מעמלות לחיצה על קישורי טקסט.
לפי IDC, ליאהו שרותים מקוונים מבוססים משל מיקרוסופט והם עשויים לקבל ביטוי על חשבון אלה של מיקרוסופט. כמו כן, יש לה שם מבוסס הרבה יותר ממיקרוסופט באינטרנט ולכן הדבר החכם יהיה שלא לבטלו. אינטגרציה בין מערכות החברות תהיה אתגר גדול מאוד ולכן סביר שלא יהיו שינויים מהירים בשרותים כמו MSN או Windows Live.
על פי InfoTech Research, שרותי הפרסום של יאהו עשויים להיות משולבים בפתרונות עסקיים של מיקרוסופט, דוגמת Dynamics CRM.
המימד האנושי
התרבויות הארגוניות של שתי החברות שונות מאוד וגם נקודה זו תהווה אתגר גדול מבחינת שילוב כוחות. מבחינה זו, יש לזכור שעובדי יאהו הם נכס משמעותי ביותר, מאחר וזו חברת טכנולוגיה, בה הידע והחדשנות הם במרכז כוחה וערכה לחברה הרוכשת.
מי ינצח במונופול?
אנליסטים שונים מעריכים שהמצב החדש יאושר מבחינת גופי הרגולציה (ה-the Federal Trade Commission בארה"ב ו-the Competition Commission באיחוד האירופאי), מאחר והמובילה בתחום החיפוש היא גוגל ולמרות שמיקרוסופט + יאהו ייתפסו יחד 80% עד 90% משוק החיפוש.
למה הידיעה חשובה?
רכישה מסדר גודל כזה, בהכרח מביאה לשינויים נרחבים ומשמעותיים. ככל שמעודכנים בהתפתחויות מראש ובהערכות המומחים לגבי הבאות, כך ניתן להיערך טוב יותר לעתיד.
רקע על מיזוגים ורכישות במחשוב
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח
http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
או עוד הרחבות על מיזוגים ורכישות במחשוב, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מיזוגים ורכישות ב-IT:
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=805#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.