תככים, מזימות, הדחות, סכינים בגב, פוליטיקה, קואליציות, שקרים... זה לא הפרומו לתוכנית הבאה של הישרדות. ממש לא. מדובר בחצי הכוס הריקה ובעיקר האפלה של עולם השיווק והפרסום. נו טוב, אין ספק שהמונחים הנ"ל מאפיינים גם מקצועות וענפים אחרים כמו עורכי דין, שחקנים, עיתונאים וכדומה, אבל אני לא כוס התה שלהם.
צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, בכל זאת לא מדובר פה באיום קיומי על מדינת ישראל, אבל מאחורי הכותרות והמודעות בעיתונות (הכלכלית, בעיקר) מסתתרים דברים אחרים, כוונות אחרות.
לקחתי חמש כותרות מהשבועות האחרונים שהופיעו במדורי שיווק ופרסום שונים וחשבתי לעצמי: למה באמת התכוון המשורר? אנא עזרו לי למצוא את התשובות הנכונות.
כותרת 1:
ניר שטרן המשנה למנכ"ל פלאפון מסר לנטוניוז: "הבחירה בגאידמק נבעה מהקונספט החדשני והנועז של המהלך השיווקי. אני מאמין שהצופים יופתעו מהדרך בה ייחשף לראשונה גאידמק בקמפיין ומהחיבור המקורי וההומוריסטי למוצר."
לאחר מכן בחרו פלאפון בנינט המגלחת.
מה עומד מאחורי המהלכים האלו של פלאפון?
א. חיזוק ערכי המותג, חשיבה אסטרטגית ומיצוב החברה כחדשנית וסופר טכנולוגית
ב. חיזוק מעמדם של משרדי הפרסום של פלאפון בתחרות הקקטוס הבאה
ג. חיזוק חשבון הבנק של נינט על חשבון הלקוחות של פלאפון
כותרת 2:
מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO: "בשונה מהמתרחש היום בשוק הפרסום הישראלי שבו חברות פרסום מוציאות החוצה את טובי בניה למען הקמת חברות אינטראקטיב נפרדות, אנחנו בגיתם חושבים אחרת ומבצעים מהלך שבו האינטראקטיב הינו מוביל את המשרד וחלק בלתי נפרד ממנו", מציינת המאירי.
מה עומד מאחורי המהלך הזה של גיתם?
א. ראייה אסטרטגית המשלבת את חזון האינטראקטיב העתידי עם משרד הפרסום הגדול האולטימטיבי
ב. ראייה מפוכחת של ההפסדים של מחלקת האינטראקטיב שלא מתקדמת לשום מקום
ג. ראייה עגומה איך שילוח-מקאן דיגיטל וינון-אידיאולוג'יק ממריאים אל על וגורפים את כל התקציבים הגדולים באינטראקטיב
כותרת 3:
אילון זרמון מסר ל-nrg ברנז'ה בתגובה: "אנחנו מאוד שמחים, לא היה לנו ספק שהצדק יצא לאור, ואנחנו מאוד מעריכים את חברת החשמל ואת חברי ועדת המכרזים על יכולתם להודות בטעות, להתעלות ולהחליט את ההחלטה הנכונה. אני מאמין ששיתוף הפעולה בינינו יהיה פורה, ובכוונתנו להזרים דם חדש בקריאיטיב של חברת החשמל"
מה יהיה עכשיו טיב יחסיהם של הזרמונים עם הנהלת חברת החשמל?
א. הנהלת חברת החשמל מודים בטעותם, נופלים אפיים ארצה ומתכננים מסיבת ענק מחשמלת בהאנגר בנמל לרגל זכייתם של זרמון-גולדמן בתקציב
ב. ישיבות האסטרטגיה והקריאטיב בין משרד הפרסום והחבר'ה מחברת החשמל לא ממש יזרמו (חחחח...) להן בנחת
ג. משום מה התשלום למשרד הפרסום ישבור שיאים חדשים ויגיע לשוטף + 270 במקרה הטוב
כותרת 4:
רה-ארגון בפרסום פלד: טלי נחושתן מונתה למנכ"ל, פיני מזרחי חוזר כסמנכ"ל קריאטיב. רזי פלד, בעלי המשרד: "המשרד היה בירידה, וחיפש בידול כדי שיוכל לחזור ולקבל שורה של לקוחות"
מה עומד מאחורי המהלך המבריק של פלד?
א. אופיטימיות קוסמית של בעלי המשרד
ב. להיערך לקראת קבלת התקציבים האטרקטיביים של רהיטי קקדו ושעוני מיכאלשווילי
ג. ירידה לצורך עליה למטה וסיבוב פרסה לכיוון אחר. מבולבלים? גם אנחנו.
כותרת 5:
יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל סראיון לאתר גלובס: "צריך להבין שהשוק השתנה, ולקוחות מצפים ליותר. כיום, הלקוחות כבר לא מסכימים לקבל את מה שהם קיבלו לפני שנתיים, ואידיאולוג'יק לא התקדמו בשנתיים האלו. אין להם עבודה קריאטיבית שהם יכולים להציג, ואי אפשר בכלל להשוות בינינו. אני לא בוחן את עצמי בהשוואה לאידיאולוג'יק - הם לא הבנצ'מארק שלי: אני רוצה להיות במקום אחר לחלוטין".
למה התכוון יוסי ארז בדבריו ההחלטיים?
א. הוא בסך הכל העביר ביקורת בונה על אידיאולוג'יק מתוך רצון כן? לתחרות הוגנת ומכובדת בין שני משרדי האינטראקטיב הגדולים בארץ
ב. הוא בסך הכל רצה לחזור למשרד שלו בשלום
ג. הוא בסך הכל לא שם לב שאידיאולוג'יק הולכים למכור עצמם ב- 150 מיליון שקל, ינון ירוויח כמה מיליונים נחמדים, והשכירים ישארו עם תלוש נחמד בסוף החודש
צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, בכל זאת לא מדובר פה באיום קיומי על מדינת ישראל, אבל מאחורי הכותרות והמודעות בעיתונות (הכלכלית, בעיקר) מסתתרים דברים אחרים, כוונות אחרות.
לקחתי חמש כותרות מהשבועות האחרונים שהופיעו במדורי שיווק ופרסום שונים וחשבתי לעצמי: למה באמת התכוון המשורר? אנא עזרו לי למצוא את התשובות הנכונות.
כותרת 1:
ניר שטרן המשנה למנכ"ל פלאפון מסר לנטוניוז: "הבחירה בגאידמק נבעה מהקונספט החדשני והנועז של המהלך השיווקי. אני מאמין שהצופים יופתעו מהדרך בה ייחשף לראשונה גאידמק בקמפיין ומהחיבור המקורי וההומוריסטי למוצר."
לאחר מכן בחרו פלאפון בנינט המגלחת.
מה עומד מאחורי המהלכים האלו של פלאפון?
א. חיזוק ערכי המותג, חשיבה אסטרטגית ומיצוב החברה כחדשנית וסופר טכנולוגית
ב. חיזוק מעמדם של משרדי הפרסום של פלאפון בתחרות הקקטוס הבאה
ג. חיזוק חשבון הבנק של נינט על חשבון הלקוחות של פלאפון
כותרת 2:
מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO: "בשונה מהמתרחש היום בשוק הפרסום הישראלי שבו חברות פרסום מוציאות החוצה את טובי בניה למען הקמת חברות אינטראקטיב נפרדות, אנחנו בגיתם חושבים אחרת ומבצעים מהלך שבו האינטראקטיב הינו מוביל את המשרד וחלק בלתי נפרד ממנו", מציינת המאירי.
מה עומד מאחורי המהלך הזה של גיתם?
א. ראייה אסטרטגית המשלבת את חזון האינטראקטיב העתידי עם משרד הפרסום הגדול האולטימטיבי
ב. ראייה מפוכחת של ההפסדים של מחלקת האינטראקטיב שלא מתקדמת לשום מקום
ג. ראייה עגומה איך שילוח-מקאן דיגיטל וינון-אידיאולוג'יק ממריאים אל על וגורפים את כל התקציבים הגדולים באינטראקטיב
כותרת 3:
אילון זרמון מסר ל-nrg ברנז'ה בתגובה: "אנחנו מאוד שמחים, לא היה לנו ספק שהצדק יצא לאור, ואנחנו מאוד מעריכים את חברת החשמל ואת חברי ועדת המכרזים על יכולתם להודות בטעות, להתעלות ולהחליט את ההחלטה הנכונה. אני מאמין ששיתוף הפעולה בינינו יהיה פורה, ובכוונתנו להזרים דם חדש בקריאיטיב של חברת החשמל"
מה יהיה עכשיו טיב יחסיהם של הזרמונים עם הנהלת חברת החשמל?
א. הנהלת חברת החשמל מודים בטעותם, נופלים אפיים ארצה ומתכננים מסיבת ענק מחשמלת בהאנגר בנמל לרגל זכייתם של זרמון-גולדמן בתקציב
ב. ישיבות האסטרטגיה והקריאטיב בין משרד הפרסום והחבר'ה מחברת החשמל לא ממש יזרמו (חחחח...) להן בנחת
ג. משום מה התשלום למשרד הפרסום ישבור שיאים חדשים ויגיע לשוטף + 270 במקרה הטוב
כותרת 4:
רה-ארגון בפרסום פלד: טלי נחושתן מונתה למנכ"ל, פיני מזרחי חוזר כסמנכ"ל קריאטיב. רזי פלד, בעלי המשרד: "המשרד היה בירידה, וחיפש בידול כדי שיוכל לחזור ולקבל שורה של לקוחות"
מה עומד מאחורי המהלך המבריק של פלד?
א. אופיטימיות קוסמית של בעלי המשרד
ב. להיערך לקראת קבלת התקציבים האטרקטיביים של רהיטי קקדו ושעוני מיכאלשווילי
ג. ירידה לצורך עליה למטה וסיבוב פרסה לכיוון אחר. מבולבלים? גם אנחנו.
כותרת 5:
יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל סראיון לאתר גלובס: "צריך להבין שהשוק השתנה, ולקוחות מצפים ליותר. כיום, הלקוחות כבר לא מסכימים לקבל את מה שהם קיבלו לפני שנתיים, ואידיאולוג'יק לא התקדמו בשנתיים האלו. אין להם עבודה קריאטיבית שהם יכולים להציג, ואי אפשר בכלל להשוות בינינו. אני לא בוחן את עצמי בהשוואה לאידיאולוג'יק - הם לא הבנצ'מארק שלי: אני רוצה להיות במקום אחר לחלוטין".
למה התכוון יוסי ארז בדבריו ההחלטיים?
א. הוא בסך הכל העביר ביקורת בונה על אידיאולוג'יק מתוך רצון כן? לתחרות הוגנת ומכובדת בין שני משרדי האינטראקטיב הגדולים בארץ
ב. הוא בסך הכל רצה לחזור למשרד שלו בשלום
ג. הוא בסך הכל לא שם לב שאידיאולוג'יק הולכים למכור עצמם ב- 150 מיליון שקל, ינון ירוויח כמה מיליונים נחמדים, והשכירים ישארו עם תלוש נחמד בסוף החודש
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il