אנו החיה היחידה על פני כדור הארץ הנותנת שתי תשובות לאותה בעיה,
אנו החיה היחידה שקיבלה מהטבע את המתנה הנפלאה המחשבות שהגיעו לרמה יכולת גבוהה כל כך של תיחכום, הם כלי עזר אדיר לעשות את חיינו איכותיים יותר.
עובדה; תוחלת החיים גדלה עם השנים, למדנו לעזור לעצמנו להיות בריאים יותר, פיתחנו מעבדות וכלי מחקר שעוזרים לנו להבין טוב יותר, במתן תשובות מתאימות יותר ובהגדלת המעורבות בחיינו.
לא נתנגח במוכר, אלא נעמיד זווית ראיה נוספת, הפותחת צוהר אל עולם מופלא, של מערכת מרתקת המפותחת ביותר על פני כדור הארץ הבונה תשובות ועוזרת ליצור האנושי להיות מעורב יותר ונוכח יותר, היא היכרות מרתקת עם המתנה הנפלאה שקיבלנו מהטבע - המחשבות.
נקשיב לגוף הוא יודע להסביר ברור ופשוט, נרשה לעצמנו להיפתח אליו.
במעגל התקשורתי האין סופי בו עלינו לתת תשובות למצבים חדשים לתוכם ובתוכם אנו פועלים, משמשות המחשבות את גופנו כאחד הכלים לעיבוד ובישול תשובות.
המקורות מהן שואבות המחשבות את חומרי הגלם נמצאים בגופנו, המשמש להן מקום אחסון, שם נמצאים כל הדברים שלקחנו אי פעם לחיים שלנו ומסודרים על פי היגיון שהגוף בוחר; ראשית ההישרדות, לאחר מכן הצמיחה .
המחשבות הן הכלי המעבד את המסרים המוזרמים אליהן מהגוף והמוח, הם נלקחים ממשטחי האחסון שם הם נאספו בעזרת החושים שלנו, שם מרוכזים כל המסרים שלקחנו בעברנו ואלו שאנו לוקחים עתה.
היות והזיכרון והמחשבות משולבות בינהם והזיכרון הוא כלי המשרת את המחשבות , יהיה נכון לעיין גם במאמר "זיכרון".
לחשיבה שותפים גורמים מוכרים וכאלו שאינם מוכרים, לכן האחרונים אינם זוכים לרמת החשיבות שמגיעה להם.
נעשה היכרות עם המוכרים לנו;
עבר;
העקבות של כל מה שלקחנו במשך החיים שלנו, הם כל האירועים שהיינו שותפים בהם במשך חיינו ועל כן הם נמצאים בתוכנו, לעולם לא נוכל לחזור בדיוק על אירוע שהיה, המחשבות תשתמשנה רק בעקבות של האירוע.
אנו יכולים לעזור למחשבות לחפש עקבות.
הווה;
הנם המסרים הנכנסים ממש עתה לתוך מוחנו בעזרתם של החושים שלנו, חלקם מאוחסן זמנית עד לאירגונם על משטחי האחסון במקום המתאים להם וחלקם מצטרף אל העשייה המכינה תשובות למצב נוכחי נתון ואל מצב בו בחרנו להיות, או נקלענו אליו באקראי.
ההווה הופך לעבר לאחר שהשתמשנו במסרים או בחלקם לצרכים שלנו,
כל מה שלקחנו נקשר לקצוות של מסרים הקשורים לנושאים אחרים.
שיש להם שייכות, למסר החדש והמתאים לו, ההופך להיות עקבות.
תפיסת עולם;
היא הדרך להכין את עצמנו להיות מוכנים לציפיות של החברה בתוכה אנו חיים.
גם המחשבות משתתפות בחגיגה זו, גם להן יש תרומה נכבדה לצורך זה.
איננו יכולים לדעת הכל, אין בתוכנו את הידע לתת תשובה מתאימה בכל מצב, אנו שואפים להביא את המענה המתאים ביותר.
אנו נמצאים ופועלים בתוך חברה שאחד מתפקידיה הוא לתמוך בנו במתן תשובות מתאימות במצבים חדשים.
יכולת הישרדות שלנו קטנה כשאנו לבד, העצמה חברתית חשובה לעמידה איתנה מול מצבים חדשים, חברה זקוקה לצמיחה, חברה מחזקת שותפים בתוכה על מנת לחזק את עצמה.
תפיסת העולם הנם כל אותם דברים שלקחנו בעבר ומצאנו אותם עונים לצרכים החיוניים שלנו ההולכים בכפיפה אחת עם הדרישות של החברה ועונים על הציפיות שלה מאתנו.
תפיסת העולם תלווה את תהליך החשיבה ותשמש בו מרכיב שאיננו בהכרח בעל חשיבות אמיתית, אלה צורך להמשך קיומנו בתוך החברה ומתן תמיכה לציפיות שלה מאתנו.
תפיסת העולם איננה דבר מוחלט, היא יכולה להשתנות בהתאם למצבים חדשים המורים לנו התנהגויות לצמיחה שלנו.
תפיסת העולם הנה אותו כלי החוסך מאתנו את הצורך ללמוד מחדש בכל רגע את מה שמתאים לנו, הוא מוביל אותנו בתוך דפוסים שאנו בחרנו להימצא בהם.
מחויבות;
היא מרכיב של תפיסת העולם שלנו בו אנו מחויבים למישהו או למשהו, למשפחה למקצוע ובעיקר לעצמנו, שיקול המחויבות במתן תשובה, הוא בעל המשמעות הגדול ביותר.
(ראה מאמר "מחוייבות").
מצב פיזי ובריאותי;
כל פעולה שנעשית בגוף צורכת אנרגיה, גם תהליך החשיבה צורך כמות אדירה של אנרגיה, פעולת; חיפוש, התרה, העברה ועיבוד מסרים דורש כמות רבה של אנרגיה., (בדיקות מעבדה המראות את פעילותו של המוח מצביעות על פעילות מוגברת בשעת פעילות מוחית).
בגופנו כמות מוגבלת של אנרגיה, הגוף מפזר אותה על פי צרכיו, הגוף שואף לאזן אנרגיה בתוכו, להעביר ולחלק אותה על פי צרכינו האמיתיים, הגוף נדרך לפעילות של הישרדות, מחזק ותומך באיבר שכשל, בהזרמת אנרגיה אליו.
המחשבות הם אחד האיברים מהם נלקחת אנרגיה למצבי חירום.
קשה לנו להתרכז ולהשתמש במחשבות כאשר גופנו מותש, עייף או חולה.
רמת האנרגיה אותה אנו צריכים על מנת לבצע את פעולת החשיבה פוחתת לטובת איבר אחר בגופנו ומקשה על החשיבה עצמה.
המחשבות אינן האיבר הראשון בחלוקת האנרגיה, לא תמיד הן תומכות בגוף בשעת צרה, רבים המקרים בהם הן מפריעות לו.
מכאן מחשבה בהירה ונקיה כאשר גופנו בריא ומאוזן.
מבנה גנטי;
מבנה תורשתי הקושר אותנו למקורות שיצרו אותנו, לחומר מתוכו נוצרנו.
בונה את הייחוד שלנו, את הייחוד ההמשכי שלנו.
יש לו השלכות על אופן סידור הדברים ועל אופן עיבודם ועושה אותנו שונים מאחרים בהתייחסות.
תשובות שונות יתנו שני אנשים בהיקלעם לאותו מצב.
דמיון ;
נמצא בתוכנו והוא כולו שלנו, איננו קשור לשום דבר ויכול להיות כל דבר, הוא הלהט האמיתי של החשיבה, הוא כור מחצבתה והוא נמצא בראשית דרכה,
הוא השלהבת והוא הגרעין, הוא לב ליבה של העיסה אותן הן רוקחות, ממנו מתחיל התבשיל לצמוח, עליו מלבישים את ההתאמה לציפיות מאתנו,
הוא היצירתיות שלנו, הוא ההשראה, האומנות, הוא אנו לפני שהבאנו את עצמנו להיות מתאימים למישהו או למשהו אחר, הוא אנחנו כפי שההינו רוצים להיות, לכן כל כך מפחיד להיות שם, כל כך מזהירים אותנו ממנו, אבל תמיד הוא יהיה רק שלנו.
זמן;
הוא אחד השותפים הפעילים ביותר בכל תהליך זמן חשיבה.
כל תהליך חייב להתבצע לאורך זמן מסוים, בין שהוא קצר או נמשך לאורך מיליוני שנים,
זמן הוא אותו פרק זמן שאנו מפנים לעיבוד התשובה, כל תהליך גוזל זמן, החיפוש האיסוף העיבוד והעברה הם הזמן שפינינו עבור התשובה, ברצוננו האדיר להרוויח זמן ניתן תשובה שעדין לא הוכנה כראוי, אנו שולפים תשובות והן אינן בהכרח מתאימות להתרחשות שאנו חלק ממנה.
מושגים;
הנם מקבץ מילים האוגד בתוכו פירוש מוגדר לכולן ביחד או לחלק מהם, אלמלא השתמשנו במושגים היה עלינו להקדיש זמן ניכר כדי להגדיר את מה שאנו רוצים בקצב מאד איטי, כלפי תהליך החשיבה וכלפי העברת מסר שלנו ככלי תקשורתי.
מושג הוא חיסכון בזמן בדרכנו אל התשובה המתאימה.
במושג אבא מדובר על גבר, שיש לו ילדים, וכד'
הדוגמאות שהובאו כאן הם חלק קטן מפסיפס השותפים בכל תהליך חשיבה, העוצמות של כל אחד מהם בזמן תהליך עיבוד התשובה איננו קבוע, לכן העוצמות שניתן לכל משתתף שונות באותה תשובה עצמה בזמן נתון אחר.
הם חלק מחומר הגלם המשמש את המחשבות.
יש גורמים נוספים שיש להם השפעה; אווירה סביבתית, תמיכה חברתית, רמת איום לתשובות שאנו נותנים, ועוד רבים שאת חלקם כלל איננו מכירים וכתוצאה מכך איננו יכולים להתייחס אליהם.
כמו בכל תהליך כל אחד מהם יכול להקטין או להגביר את עוצמתו, העוצמות והיחס יהיו שונים אצל בני האדם, אנו שונים ולמרות הכל אנו מתנהגים כאילו כולם חושבים כמונו.
אצל אחד תפיסת העולם חזקה יותר מהדמיון, ואצל אחר מצב הפוך.
העוצמות שניתן לכל אחד מהמשתתפים והיחס בניהם אינם זהים כל הזמן וכל תהליך חשיבה שונה מחשיבה קודמת על אותו נושא.
אין תהליך זהה שום דבר לא יכול להיות כפי שהיה פעם, אולי חלק מהמשתתפים יהיו, אבל העוצמות שכל אחד מביא אינן בהכרח זהות.
אם נרצה לראות את תהליך החשיבה יהיה עלינו להיפתח אל הדמיון, לראות את המחשבות עובדות כמיקסר המכין עיסה. אל תהליך החשיבה מוזרמים כל השותפים שיכולים לעזור במתן תשובות.
שימוש במחשבות בצורה חיובית מאפשר חיסכון באנרגיה.
אם ניתן למחשבות לנוע בכוחות עצמן הן יפנו לכיוון החיובי, אין להם כל סיבה להתאבד והן יובילו אותנו אל הצמיחה.
אנו מביאים מחשבות בולמות, את הכעסים, הדאגות, העצבנות והמתחים, אנו מחפשים דרכים להתחרות באחרים ומתעלמים מהעובדה שאנו שונים,
אנו זקוקים להגנה וביטחון, המסגרות סביבנו הם אלו שעושות זאת עבורנו. הדמיון נמצא מעבר להם, היצירתיות איננה בתוך המסגרות, קצת מפחיד להיות מחוץ למסגרות, לכן נתקשה במתן תשובה יצירתית, חשיבה יצירתית היא זו בה העדפנו לתת לדמיון עוצמות גדולות יותר.
- אנשים המתקשים לצאת מתוך המסגרת נותנים עוצמות גדולות יותר לתפיסת עולם ברורה המשמשת מרכיב חשוב בעיבוד התשובה.
- היפוכונדרים נותנים עוצמות גדולות יותר להיבט הרפואי ,
אנו הבוחרים, אנו המחליטים איזו עוצמה לתת לכל משתתף, אנו מעורבים ביחסים בין המשתתפים.
לא תמיד יש בנו את הכוחות להיות מובילים בתהליך, לא תמיד יש בנו את היכולת להיות בהבנה עם המחשבות.
יש שותף שלא הודגש עד לרגע זה היכול להוביל בכל תהליך,
הוא אנו עצמנו, איננו שותף סמוי ותהיה זו טעות לחשוב שעלינו להוביל או לשלוט בתהליך ולהיות בהבנה אייתו.
עלינו לחפש דרכים להכיר את שאר השותפים להיות עירניים לשינוי בעוצמתם ולתמוך בהם ברגעי כשל.
נוכל לתאר בהדמיה את אופן עבודתן של המחשבות כמיקסר האוסף חומרים לתוכו, על פי הצפייה של התבשיל הסופי שיצא ממנו, אנו מוסיפים תבלינים וירקות לעשותו טעים יותר. לעבוד עם האונה הימנית היצירתית הבלתי מודעת..
העיסה היוצאת מהמערבל המוגשת לאורחים שלי ומוגשת לעצמנו, ככל שתהיה טעימה יותר מגוונת יותר ככל שתהיה מוגשת בכלים נקיים ושלמים, ככל שהמפה תהיה נקיה ככל שהאווירה תהיה נעימה יותר כך נרצה יותר לאכול את מה שהכנו.
נצטרך להיעזר ולהיפתח אל הדמיון שלנו על מנת לראות את המחשבות ככלי המעבד והמכין את הפירושים לכל מה שקורה אייתנו, התשובות צריכות להיות מועברות החוצה , על מנת להוכיח את הנוכחות שלנו,
לרשותן עומד כלי פשוט ויעיל העוזר להן לעשות זאת - ה ר ג ש ו ת,
(תמצא במאמר על "הרגשות"). המעבירות את התשובות שיצרו המחשבות אל האיברים המשדרים החוצה את הנוכחות שלנו.
מתן תשובה היא עבודה משולבת בה שותף כל הגוף,
נצטרך להיפתח אל הדמיון כדי להבחין שלא רק המחשבות נותנות תשובות.
.
גם האינסטינקט בתוכנו בונה תשובות מתאימות בכל שניה מחיינו;
- מאיץ את מערכת הנשימה בשעת מאמץ.
- מעט את תהליך העיכול במאמץ.
- מווסת את קצב פעולתם של מערכות על פי הדרישה.
- מזיז אנרגיות, בונה חסימות למכות פיזיות ורגשיות.
- עונה על התרחשויות בסביבה שלנו ובתוכנו.
- על מנת לתת למערכות שאנו חלק מהם חיים.
תשובות בהן המחשבות יכולות לתמוך במאמץ הגופני;
- מתן מנוחה לאחר אכילה מתישה.
- שתייה של נוזלים מתאימים במועד.
- הכנסת חומרי גלם לגוף ללא רעלים.
- הליכה עם נעלים ובגדים מתאימים.
- הזרמת מחשבות תומכות.
- נתינת חמצן בשעת מאמץ.
- הפעלות פיזיות בהתאמה.
- הקשבה לבקשות שלו והוא יודע לבקש - כאב, לחץ דם, אלרגיות, חום וכד'.
לצורת התשובות שנותנות המחשבות יש קשר הדוק להיווצרותן,
הגוף ישיב טובה אם נבנה תשובות משותפות.
החיים שלך יראו אחרת, שווה לעשות זאת.
אנו החיה היחידה שקיבלה מהטבע את המתנה הנפלאה המחשבות שהגיעו לרמה יכולת גבוהה כל כך של תיחכום, הם כלי עזר אדיר לעשות את חיינו איכותיים יותר.
עובדה; תוחלת החיים גדלה עם השנים, למדנו לעזור לעצמנו להיות בריאים יותר, פיתחנו מעבדות וכלי מחקר שעוזרים לנו להבין טוב יותר, במתן תשובות מתאימות יותר ובהגדלת המעורבות בחיינו.
לא נתנגח במוכר, אלא נעמיד זווית ראיה נוספת, הפותחת צוהר אל עולם מופלא, של מערכת מרתקת המפותחת ביותר על פני כדור הארץ הבונה תשובות ועוזרת ליצור האנושי להיות מעורב יותר ונוכח יותר, היא היכרות מרתקת עם המתנה הנפלאה שקיבלנו מהטבע - המחשבות.
נקשיב לגוף הוא יודע להסביר ברור ופשוט, נרשה לעצמנו להיפתח אליו.
במעגל התקשורתי האין סופי בו עלינו לתת תשובות למצבים חדשים לתוכם ובתוכם אנו פועלים, משמשות המחשבות את גופנו כאחד הכלים לעיבוד ובישול תשובות.
המקורות מהן שואבות המחשבות את חומרי הגלם נמצאים בגופנו, המשמש להן מקום אחסון, שם נמצאים כל הדברים שלקחנו אי פעם לחיים שלנו ומסודרים על פי היגיון שהגוף בוחר; ראשית ההישרדות, לאחר מכן הצמיחה .
המחשבות הן הכלי המעבד את המסרים המוזרמים אליהן מהגוף והמוח, הם נלקחים ממשטחי האחסון שם הם נאספו בעזרת החושים שלנו, שם מרוכזים כל המסרים שלקחנו בעברנו ואלו שאנו לוקחים עתה.
היות והזיכרון והמחשבות משולבות בינהם והזיכרון הוא כלי המשרת את המחשבות , יהיה נכון לעיין גם במאמר "זיכרון".
לחשיבה שותפים גורמים מוכרים וכאלו שאינם מוכרים, לכן האחרונים אינם זוכים לרמת החשיבות שמגיעה להם.
נעשה היכרות עם המוכרים לנו;
עבר;
העקבות של כל מה שלקחנו במשך החיים שלנו, הם כל האירועים שהיינו שותפים בהם במשך חיינו ועל כן הם נמצאים בתוכנו, לעולם לא נוכל לחזור בדיוק על אירוע שהיה, המחשבות תשתמשנה רק בעקבות של האירוע.
אנו יכולים לעזור למחשבות לחפש עקבות.
הווה;
הנם המסרים הנכנסים ממש עתה לתוך מוחנו בעזרתם של החושים שלנו, חלקם מאוחסן זמנית עד לאירגונם על משטחי האחסון במקום המתאים להם וחלקם מצטרף אל העשייה המכינה תשובות למצב נוכחי נתון ואל מצב בו בחרנו להיות, או נקלענו אליו באקראי.
ההווה הופך לעבר לאחר שהשתמשנו במסרים או בחלקם לצרכים שלנו,
כל מה שלקחנו נקשר לקצוות של מסרים הקשורים לנושאים אחרים.
שיש להם שייכות, למסר החדש והמתאים לו, ההופך להיות עקבות.
תפיסת עולם;
היא הדרך להכין את עצמנו להיות מוכנים לציפיות של החברה בתוכה אנו חיים.
גם המחשבות משתתפות בחגיגה זו, גם להן יש תרומה נכבדה לצורך זה.
איננו יכולים לדעת הכל, אין בתוכנו את הידע לתת תשובה מתאימה בכל מצב, אנו שואפים להביא את המענה המתאים ביותר.
אנו נמצאים ופועלים בתוך חברה שאחד מתפקידיה הוא לתמוך בנו במתן תשובות מתאימות במצבים חדשים.
יכולת הישרדות שלנו קטנה כשאנו לבד, העצמה חברתית חשובה לעמידה איתנה מול מצבים חדשים, חברה זקוקה לצמיחה, חברה מחזקת שותפים בתוכה על מנת לחזק את עצמה.
תפיסת העולם הנם כל אותם דברים שלקחנו בעבר ומצאנו אותם עונים לצרכים החיוניים שלנו ההולכים בכפיפה אחת עם הדרישות של החברה ועונים על הציפיות שלה מאתנו.
תפיסת העולם תלווה את תהליך החשיבה ותשמש בו מרכיב שאיננו בהכרח בעל חשיבות אמיתית, אלה צורך להמשך קיומנו בתוך החברה ומתן תמיכה לציפיות שלה מאתנו.
תפיסת העולם איננה דבר מוחלט, היא יכולה להשתנות בהתאם למצבים חדשים המורים לנו התנהגויות לצמיחה שלנו.
תפיסת העולם הנה אותו כלי החוסך מאתנו את הצורך ללמוד מחדש בכל רגע את מה שמתאים לנו, הוא מוביל אותנו בתוך דפוסים שאנו בחרנו להימצא בהם.
מחויבות;
היא מרכיב של תפיסת העולם שלנו בו אנו מחויבים למישהו או למשהו, למשפחה למקצוע ובעיקר לעצמנו, שיקול המחויבות במתן תשובה, הוא בעל המשמעות הגדול ביותר.
(ראה מאמר "מחוייבות").
מצב פיזי ובריאותי;
כל פעולה שנעשית בגוף צורכת אנרגיה, גם תהליך החשיבה צורך כמות אדירה של אנרגיה, פעולת; חיפוש, התרה, העברה ועיבוד מסרים דורש כמות רבה של אנרגיה., (בדיקות מעבדה המראות את פעילותו של המוח מצביעות על פעילות מוגברת בשעת פעילות מוחית).
בגופנו כמות מוגבלת של אנרגיה, הגוף מפזר אותה על פי צרכיו, הגוף שואף לאזן אנרגיה בתוכו, להעביר ולחלק אותה על פי צרכינו האמיתיים, הגוף נדרך לפעילות של הישרדות, מחזק ותומך באיבר שכשל, בהזרמת אנרגיה אליו.
המחשבות הם אחד האיברים מהם נלקחת אנרגיה למצבי חירום.
קשה לנו להתרכז ולהשתמש במחשבות כאשר גופנו מותש, עייף או חולה.
רמת האנרגיה אותה אנו צריכים על מנת לבצע את פעולת החשיבה פוחתת לטובת איבר אחר בגופנו ומקשה על החשיבה עצמה.
המחשבות אינן האיבר הראשון בחלוקת האנרגיה, לא תמיד הן תומכות בגוף בשעת צרה, רבים המקרים בהם הן מפריעות לו.
מכאן מחשבה בהירה ונקיה כאשר גופנו בריא ומאוזן.
מבנה גנטי;
מבנה תורשתי הקושר אותנו למקורות שיצרו אותנו, לחומר מתוכו נוצרנו.
בונה את הייחוד שלנו, את הייחוד ההמשכי שלנו.
יש לו השלכות על אופן סידור הדברים ועל אופן עיבודם ועושה אותנו שונים מאחרים בהתייחסות.
תשובות שונות יתנו שני אנשים בהיקלעם לאותו מצב.
דמיון ;
נמצא בתוכנו והוא כולו שלנו, איננו קשור לשום דבר ויכול להיות כל דבר, הוא הלהט האמיתי של החשיבה, הוא כור מחצבתה והוא נמצא בראשית דרכה,
הוא השלהבת והוא הגרעין, הוא לב ליבה של העיסה אותן הן רוקחות, ממנו מתחיל התבשיל לצמוח, עליו מלבישים את ההתאמה לציפיות מאתנו,
הוא היצירתיות שלנו, הוא ההשראה, האומנות, הוא אנו לפני שהבאנו את עצמנו להיות מתאימים למישהו או למשהו אחר, הוא אנחנו כפי שההינו רוצים להיות, לכן כל כך מפחיד להיות שם, כל כך מזהירים אותנו ממנו, אבל תמיד הוא יהיה רק שלנו.
זמן;
הוא אחד השותפים הפעילים ביותר בכל תהליך זמן חשיבה.
כל תהליך חייב להתבצע לאורך זמן מסוים, בין שהוא קצר או נמשך לאורך מיליוני שנים,
זמן הוא אותו פרק זמן שאנו מפנים לעיבוד התשובה, כל תהליך גוזל זמן, החיפוש האיסוף העיבוד והעברה הם הזמן שפינינו עבור התשובה, ברצוננו האדיר להרוויח זמן ניתן תשובה שעדין לא הוכנה כראוי, אנו שולפים תשובות והן אינן בהכרח מתאימות להתרחשות שאנו חלק ממנה.
מושגים;
הנם מקבץ מילים האוגד בתוכו פירוש מוגדר לכולן ביחד או לחלק מהם, אלמלא השתמשנו במושגים היה עלינו להקדיש זמן ניכר כדי להגדיר את מה שאנו רוצים בקצב מאד איטי, כלפי תהליך החשיבה וכלפי העברת מסר שלנו ככלי תקשורתי.
מושג הוא חיסכון בזמן בדרכנו אל התשובה המתאימה.
במושג אבא מדובר על גבר, שיש לו ילדים, וכד'
הדוגמאות שהובאו כאן הם חלק קטן מפסיפס השותפים בכל תהליך חשיבה, העוצמות של כל אחד מהם בזמן תהליך עיבוד התשובה איננו קבוע, לכן העוצמות שניתן לכל משתתף שונות באותה תשובה עצמה בזמן נתון אחר.
הם חלק מחומר הגלם המשמש את המחשבות.
יש גורמים נוספים שיש להם השפעה; אווירה סביבתית, תמיכה חברתית, רמת איום לתשובות שאנו נותנים, ועוד רבים שאת חלקם כלל איננו מכירים וכתוצאה מכך איננו יכולים להתייחס אליהם.
כמו בכל תהליך כל אחד מהם יכול להקטין או להגביר את עוצמתו, העוצמות והיחס יהיו שונים אצל בני האדם, אנו שונים ולמרות הכל אנו מתנהגים כאילו כולם חושבים כמונו.
אצל אחד תפיסת העולם חזקה יותר מהדמיון, ואצל אחר מצב הפוך.
העוצמות שניתן לכל אחד מהמשתתפים והיחס בניהם אינם זהים כל הזמן וכל תהליך חשיבה שונה מחשיבה קודמת על אותו נושא.
אין תהליך זהה שום דבר לא יכול להיות כפי שהיה פעם, אולי חלק מהמשתתפים יהיו, אבל העוצמות שכל אחד מביא אינן בהכרח זהות.
אם נרצה לראות את תהליך החשיבה יהיה עלינו להיפתח אל הדמיון, לראות את המחשבות עובדות כמיקסר המכין עיסה. אל תהליך החשיבה מוזרמים כל השותפים שיכולים לעזור במתן תשובות.
שימוש במחשבות בצורה חיובית מאפשר חיסכון באנרגיה.
אם ניתן למחשבות לנוע בכוחות עצמן הן יפנו לכיוון החיובי, אין להם כל סיבה להתאבד והן יובילו אותנו אל הצמיחה.
אנו מביאים מחשבות בולמות, את הכעסים, הדאגות, העצבנות והמתחים, אנו מחפשים דרכים להתחרות באחרים ומתעלמים מהעובדה שאנו שונים,
אנו זקוקים להגנה וביטחון, המסגרות סביבנו הם אלו שעושות זאת עבורנו. הדמיון נמצא מעבר להם, היצירתיות איננה בתוך המסגרות, קצת מפחיד להיות מחוץ למסגרות, לכן נתקשה במתן תשובה יצירתית, חשיבה יצירתית היא זו בה העדפנו לתת לדמיון עוצמות גדולות יותר.
- אנשים המתקשים לצאת מתוך המסגרת נותנים עוצמות גדולות יותר לתפיסת עולם ברורה המשמשת מרכיב חשוב בעיבוד התשובה.
- היפוכונדרים נותנים עוצמות גדולות יותר להיבט הרפואי ,
אנו הבוחרים, אנו המחליטים איזו עוצמה לתת לכל משתתף, אנו מעורבים ביחסים בין המשתתפים.
לא תמיד יש בנו את הכוחות להיות מובילים בתהליך, לא תמיד יש בנו את היכולת להיות בהבנה עם המחשבות.
יש שותף שלא הודגש עד לרגע זה היכול להוביל בכל תהליך,
הוא אנו עצמנו, איננו שותף סמוי ותהיה זו טעות לחשוב שעלינו להוביל או לשלוט בתהליך ולהיות בהבנה אייתו.
עלינו לחפש דרכים להכיר את שאר השותפים להיות עירניים לשינוי בעוצמתם ולתמוך בהם ברגעי כשל.
נוכל לתאר בהדמיה את אופן עבודתן של המחשבות כמיקסר האוסף חומרים לתוכו, על פי הצפייה של התבשיל הסופי שיצא ממנו, אנו מוסיפים תבלינים וירקות לעשותו טעים יותר. לעבוד עם האונה הימנית היצירתית הבלתי מודעת..
העיסה היוצאת מהמערבל המוגשת לאורחים שלי ומוגשת לעצמנו, ככל שתהיה טעימה יותר מגוונת יותר ככל שתהיה מוגשת בכלים נקיים ושלמים, ככל שהמפה תהיה נקיה ככל שהאווירה תהיה נעימה יותר כך נרצה יותר לאכול את מה שהכנו.
נצטרך להיעזר ולהיפתח אל הדמיון שלנו על מנת לראות את המחשבות ככלי המעבד והמכין את הפירושים לכל מה שקורה אייתנו, התשובות צריכות להיות מועברות החוצה , על מנת להוכיח את הנוכחות שלנו,
לרשותן עומד כלי פשוט ויעיל העוזר להן לעשות זאת - ה ר ג ש ו ת,
(תמצא במאמר על "הרגשות"). המעבירות את התשובות שיצרו המחשבות אל האיברים המשדרים החוצה את הנוכחות שלנו.
מתן תשובה היא עבודה משולבת בה שותף כל הגוף,
נצטרך להיפתח אל הדמיון כדי להבחין שלא רק המחשבות נותנות תשובות.
.
גם האינסטינקט בתוכנו בונה תשובות מתאימות בכל שניה מחיינו;
- מאיץ את מערכת הנשימה בשעת מאמץ.
- מעט את תהליך העיכול במאמץ.
- מווסת את קצב פעולתם של מערכות על פי הדרישה.
- מזיז אנרגיות, בונה חסימות למכות פיזיות ורגשיות.
- עונה על התרחשויות בסביבה שלנו ובתוכנו.
- על מנת לתת למערכות שאנו חלק מהם חיים.
תשובות בהן המחשבות יכולות לתמוך במאמץ הגופני;
- מתן מנוחה לאחר אכילה מתישה.
- שתייה של נוזלים מתאימים במועד.
- הכנסת חומרי גלם לגוף ללא רעלים.
- הליכה עם נעלים ובגדים מתאימים.
- הזרמת מחשבות תומכות.
- נתינת חמצן בשעת מאמץ.
- הפעלות פיזיות בהתאמה.
- הקשבה לבקשות שלו והוא יודע לבקש - כאב, לחץ דם, אלרגיות, חום וכד'.
לצורת התשובות שנותנות המחשבות יש קשר הדוק להיווצרותן,
הגוף ישיב טובה אם נבנה תשובות משותפות.
החיים שלך יראו אחרת, שווה לעשות זאת.
שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.