המלצות בדוקות ומעשיות ביותר של מקצועני שיווק, איך להשיג לעסק עוד לקוחות בזמן קצר ובתקציב מזערי, ולהביא לגידול בהכנסות?
הגורם מספר 1 בעולם, על פי אינסוף מחקרים מעמיקים, המבחין בין עסק מצליח לעסק שמצליח פחות מאחרים, הוא התנהלות עסקית רציפה על פי תוכנית שיווקית כתובה מראש.
תכנית השיווק היא ללא כל ספק הכלי השיווקי המשמעותי ביותר בידיו של כל בעל עסק בכל תחום עיסוק.
התכנית יכולה להיות על עמוד אחד במחברת ובכתב יד, או בת מספר עמודים מפורטים ומודפסים - אין זה משנה. העיקר הוא, שהתכנית תהיה תוצאה של תהליך מחשבה כולל על העסק לתקופה של שנה אחת קדימה לפחות. תוכנית השיווק תכיל רשימה מפורטת ככל האפשר של פעולות מעשיות לשיווק, שעליך לבצע במועדים מתוכננים מראש במהלך השנה, בהתאמה למטרותיך השיווקיות.
בעת הכנת תכנית הפעולה קחו בחשבון מועדים בלוח השנה: עונתיות, חגים וחופשות, התחשב בהקצאת הזמן שלך בכל חודש, והקצה תקציב מוגדר ככל האפשר לפעולות השיווק. בתכנית תוכל לפרט מתי תוציא מוצר או שירות חדש, מתי תשלח דיוור או תשתתף בתערוכה מקצועית, אילו מבצעים תעשה ומתי, מתי תעלה סרט לYouTube או תפעל במדיה החברתית, ומתי תפרסם מודעות במקומון.
רק כך תתנהל נכון להשגת יעדיך העסקיים, מבלי לבזבז את משאביך המצומצמים על קניית מודעות פרסום מאיש מכירות מזדמן, או על כיבוי שריפה דחופה בערב חג.
יש לעסוק רבות בנושא מהותי זה של תהליך הכנת התכנית השיווקית שלך. עם הזמן תלך התכנית ותשתכלל, ואיתה גם תוצאותיך העסקיות. בינתיים, אל תוותרו לעצמכם, ושבו לכתוב את תכנית הפעולה השיווקית שלכם לשנה הקרובה.
לסיכום, כלל חשוב להשגת לקוחות חדשים: כתוב תכנית שיווק, ועבוד לפיה!
שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי יזם ואיש עסקים שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? www.ykl.co.il