סל מוצרים ושירותים מגוון שמספק טווחי מחירים משתנים (ממוצרי חינם ועד מוצרים יקרים ביותר), מאפשר ליותר לקוחות פוטנציאליים להכיר את המקצועיות שלך, בלי לחוות סיכון גבוה בהשקעה אצלך בעסק. המשמעות היא: יותר עסקאות וכמובן שכפועל יוצא, גם יותר הכנסות.
אחת הטעויות הנפוצות, במיוחד בעסקים שמאופיינים בעסק שמבוסס על המקצועיות של בעליו, זה שיש להם מוצר בודד, כגון אימון אישי, ייעוץ תזונתי, דיקור סיני, תכנון בית ועוד.
קיומו של מוצר אחד בעסק מניב כמה סכנות:
• קשה יותר לבחור לקנות בעסק, אם למוצר הבודד הזה תג מחיר גבוה. כתוצאה מכך, פחות עסקאות ופחות הכנסות.
• שינויים ותנודות בקרב התנהגות הצרכנים בקהל היעד (עונות שנה, חגים, חופשים) משפיעים ישירות על גרף ההכנסות.
• אין זרעים לצמיחה עסקית.
דמיין לעצמך מצב היפוטתי שבו הרגע המיוחד הגיע, מתקשר אליך אדם המעוניין במוצר או בשירות שלך. ומה עכשיו? במידה והמוצר היחיד שלך הוא קורס במחיר אלפי שקלים, רוב הסיכויים שעסקה לא תיסגר כאן.מדוע?
משום שאותו אדם אינו מכיר אותך מספיק עדיין, הוא חושש לקחת סיכון (כפי שזה נתפס בעיניו) ולהתאכזב. לכן לא ימהר לקנות ממך על ההתחלה, ודאי לא בכסף רב. הדרך להפיג את חששות הלקוח היא ליצור מראש (בתכנון ובמחשבה מוקדמים מעמיקים) סל מוצרים ושירותים, שיאפשר לך לתת מענה לכמה שיותר אנשים בפלח הושק שבחרת לעבוד עימו, ובמקביל, יאפשר ללקוחות הפוטנציאליים המתלבטים, להתנסות בהכרות איתך מבלי לקחת סיכון גדול מידי מבחינתם.
אחרי מספר התנסויות חיוביות לאורך זמן, הלקוח ירגיש בנוח יותר ובטוח יותר לקנות ממך גם בסכומים גדולים יותר.
אז מה עושים?
התפקיד שלך הוא לעזור לו להכיר אותך מקצועית ולגרום לו לסמוך עליך.
לשם כך, עליך ללמוד לעומק את מאפייני קהלי היעד שאתה פונה אליהם.
לאחר מכן, עליך להתאים מוצרים ושירותים שנותנים מענה לכל הצרכים, הדרישות והרצונות של קהלים אלו.
לבסוף, עליך לוודא שיש לך מגוון מוצרים בטווי מחיר משתנים.