הניסיון למכור לכולם מסתיים לרוב בזה שלא מוכרים כלום לאף אחד, ובזאת אתה לא מעוניין. לא סתם אומרים, "תפסת מרובה, לא תפסת", או "מוטב ציפור אחת ביד משתיים על העץ".
גם אם המוצר או השירות שלך באמת נפלאים כפי שאתה בטוח בכך, הרי שבסופו של דבר אם אין לך את התקציב הגדול ביותר, עדיף להתמקד במספר קטן יותר של לקוחות רלוונטיים שבאמת צריכים ויכולים לשלם עבור מה שאתה מציע - ובאופן זה להגדיל את ההכנסות.
יתרה מזה, אחת הטעויות הנפוצות שעושים כשבאים להגדיר קהל יעד זה לומר:
גברים בגילאי 40-60, בעלי מעמד סוציואקונומי גבוה, שיכולים לשלם על המוצר שלי.
או דוגמא אחרת:
אימהות צעירות בנות 25-35 מאיזור השרון.
לקוחות פוטנציאליים הם לא אוסף של משתנים דמוגרפיים. הם לא דמוגרפיה. היית רוצה שיתייחסו אליך ככה, כאוסף מאפיינים דמוגרפיים? בטוח שלא. נכון שלאנשים רבים יש מכנים משותפים שעוזרים להם להיות שייכים לקבוצות אחדות, אבל הם עדיין אנשים. הגדולה שלך תתעצם אם תגדיר את קהל היעד שלך לא כקבוצה של צרכנים, לא כאוסף של מאפיינים דמוגרפיים, אלא כבנאדם אינדבידואל.
על בסיס ההגדרה הזו אחר כך, עליך לבנות את כל פעולות השיווק: את המסר השיווקי, את התוכן שמזין את מערכת השיווק, את הניראות הדיגיטלית. הכול מכוון לזה.
אז מה עושים?
קבל החלטה ברורה לגבי קהל היעד המתאים ביותר למוצרים ולשירותים של העסק שלך. עדיף שיהיה זה הקהל שיכול לספק לך מקסימום הכנסות במינימום השקעה ושיהיה לך יחסית קל להגיע אליו. לאחר מכן, בחר לך אדם מתוך הקהל הזה, ובנה לו פרופיל. הפוך אותו לאוואטאר שתראה מול העיניים בכל פעם שאתה מכין את המסר שלך לקהל היעד.
שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il