ישנם כמה גורמים עיקריים אשר חיוניים לביצוע מכירות אופטימאלי בעסק, ביניהם הפרסום והמיתוג כמובן. כיום כבר ידוע לכל, שבלי פרסום הלקוחות לא יכירו את המותג ולכן לא יפנו אליו גם אם המוצרים יהיו מעולים. אם כן, כיצד מפרסמים נכון את העסק ולמה מתכוונים כאשר מדברים על מיתוג?
• 1. בידול העסק
ראשית, לפני שבכלל פונים אל חברת מיתוג ומתחילים בהליכי מיתוג ופרסום, חשוב להבין את המהות. המטרה העיקרית מאחורי מיתוג העסק טמונה בבידול ויצירת שוני בולט בין העסק למתחרים שלו.
• 2. שפת מותג
לאחר ההחלטה על מיתוג, חשוב להשקיע בלוגו, הצבע של החברה וכן גם האופי שלה, כאשר ככל שהמיתוג יהיה בולט יותר כך גם לגבי החברה עצמה. כך, הלקוחות יוכלו לזהות את מוצרי החברה אפילו במבט אחד בלבד על מוצר בתחום וידעו כי היא קיימת במקומות רבים.
• 3. ערכים מובילים
מה מוביל את החברה? האם איכות המוצרים? מחיר זול במיוחד? אולי כל הגורמים האלו גם יחד? ככל שהערך המוביל של החברה יהיה בולט יותר, כך משיכת הלקוחות תהיה נוחה יותר, כאשר לקוחות פוטנציאליים ידעו לזהות את היתרון המהותי בשבילם במהירות.
• 4. מנועי חיפוש
בנוסף לפרסום הקלאסי, קיימת גם העובדה שמנועי החיפוש מקטלגים ומזהים אתרים מומחים בתחום מסוים. ככל שהאתר האינטרנטי של החברה יהיה ממוקד ומקצועי יותר על פי המותג, כך גם מנועי החיפוש יעריכו את העובדה וימקמו אותו במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
• 5. קהל יעד
חלק מהותי מהמיתוג טמון בקהל היעד. ככל שהוא ממוקד יותר כך הוא יהיה רלוונטי עבור הלקוחות הפוטנציאליים. את קהל היעד ניתן לחלק למבוגרים וצעירים, אך גם לתחומי עניין, סדר יום ועוד.
• 6. קטגוריית המוצר
המוצרים של החברה, ברוב המוחלט של המקרים יתמודדו מול מוצרים אחרים באותה קטגוריה. בדיוק מהסיבה הזו קיים צורך ממשי ליצירת בידול על פי איכות החברה. כאן, הלקוח יוכל לזהות את אותו מוצר בחברות שונות ולבחור את החברה הטובה ביותר עבורו.
• 7. שירותיות החברה
יצירת מיתוג חזק לחברה, יסייע גם בזיהוי האופי הכולל שלה. כך למשל, כאשר קיימים מוצרים דומים ורבים באותה קטגוריה, הלקוח יוכל לזהות את החברה המתאימה ביותר עבורו אך ורק על ידי זיהוי החברה אשר ידועה בשירות לקוחות איכותי ויעיל לאורך זמן.
• 8. עבודה מתמשכת
בנוסף להיות המיתוג כגורם חיוני לבידול החברה מול חברות ומוצרים אחרים, קיימת גם העובדה כי לקוח שמזהה את החברה שלו כאיכותית, ירצה לזכור אותה גם להמשך, לזהות אותה במקומות נוספים ואף לעבוד איתה בעתיד.
• 9. מעטפת כוללת
מיתוג איכותי יבשר ללקוח שהוא מקבל לא רק את המוצרים אותם החברה מוכרת, אלא גם מעטפת שלמה הכוללת מוצרים, אחריות, שירות וכן גם תמיכה לאורך זמן.
• 10. חיבור למותג
בסופו של דבר, יצירת מותג איכותי ויציב יגרום ללקוחות הוותיקים להתחבר אליו יותר ולחדשים לרצות להשתייך אליו. ככל שהמותג יהיה איכותי, אמין ופופולארי יותר, כך גם היציבות שלו תתפתח והיקף המכירות יגדל.