יחסי ציבור באינטרנט הם שם גורף לפעילות ברשת שמטרתה להעביר את המסרים של הארגון אל קהלי היעד. יחסי הציבור באינטרנט כוללים את אתר האינטרנט הארגוני על חלקיו השונים, בלוגים מקצועיים, פעילות ברשתות חברתיות, בפורומים, משלוח ניוזלטרים, בלוגים וכיו"ב. במאמר קצר זה ארחיב על משהו ששלכאורה הוא איזוטרי ביותר - טוקבקים ותגובות בבלוגים.
אין ספק שאנשים קוראים טוקבקים. אולי לא את כל הטוקבקים, בטח שלא כאשר מדובר בידיעה פוליטית עם שרשור של 500 טוקבקים למטה, אבל בהחלט קוראים ולעיתים מתייחסים ומגיבים.
הטוקבקים עשויים לשמש כזירה ליחסי ציבור וכאן אדגיש נקודה חשובה - יחסי ציבור ולא פרסום.
פרסום מעבר להיותו בד"כ חשיפה על מדיה קנויה, "צועק" אל קהלי היעד כדי לנסות ולקעקע בתודעת קהלי היעד את המסרים שהוא רוצה להעביר. יחסי ציבור מעבר להיותם פועלים בתיווך מערכתי, משתדלים להעביר את המסרים בצורת סאב טקסט.
הפרסום יאמר: אני הכי טוב בעוד שיחסי הציבור יספרו וינסו לגרום לקוראים להבין מה אני הכי טוב.
טוקבק פרסומי יצעק: "כנסו כנסו באתר המדהים הזה יש הרחבה לנושא" בעוד שטוקבק מהסוג של יחסי הציבור יאמר: "אני חושב כך וכך והרחבתי על כך באתר המסויים הזה. "
אין כאן ניסיון לקבוע כי אחד עדיף על השני, אבל כאיש יחסי ציבור ותיק המאמין ביעילות הכלי אמליץ על גישת הסאב טקסט ה "המתונה" יותר.
טוקבקים יעילים אמורים לכלול התייחסות רחבה (אך לא מתישה), לא פרסומית מידי ואליה גם צריך להתווסף אמצעי ליצירת קשר. עדיף להוסיף קישור לאתר או בלוג, אבל גם כתובת אימייל תספיק.
כתיבת טוקבקים על בסיס קבוע בתחומי הפעילות לידיעות חדשות ומאמרים באתרי אינטרנט יתרום רבות ליחסי הציבור.
באשר לתגובות בבלוגים, כאן מדובר בדבר משמעותי יותר. הבלוגים הם אתרים אישיים של בעליהם ולעיתים עשויים לרכז קהל קוראים קבוע ואף קהילה קבועה. כאשר מדובר בבלוג מקצועי, קוראי הבלוג עשויים להוות את קהל היעד המדוייק ולכן תגובות רציניות על בסיס קבוע יחד עם הפניות לאתר או הזמנה ליצירת קשר, "יעשו את העבודה".
אין ספק שאנשים קוראים טוקבקים. אולי לא את כל הטוקבקים, בטח שלא כאשר מדובר בידיעה פוליטית עם שרשור של 500 טוקבקים למטה, אבל בהחלט קוראים ולעיתים מתייחסים ומגיבים.
הטוקבקים עשויים לשמש כזירה ליחסי ציבור וכאן אדגיש נקודה חשובה - יחסי ציבור ולא פרסום.
פרסום מעבר להיותו בד"כ חשיפה על מדיה קנויה, "צועק" אל קהלי היעד כדי לנסות ולקעקע בתודעת קהלי היעד את המסרים שהוא רוצה להעביר. יחסי ציבור מעבר להיותם פועלים בתיווך מערכתי, משתדלים להעביר את המסרים בצורת סאב טקסט.
הפרסום יאמר: אני הכי טוב בעוד שיחסי הציבור יספרו וינסו לגרום לקוראים להבין מה אני הכי טוב.
טוקבק פרסומי יצעק: "כנסו כנסו באתר המדהים הזה יש הרחבה לנושא" בעוד שטוקבק מהסוג של יחסי הציבור יאמר: "אני חושב כך וכך והרחבתי על כך באתר המסויים הזה. "
אין כאן ניסיון לקבוע כי אחד עדיף על השני, אבל כאיש יחסי ציבור ותיק המאמין ביעילות הכלי אמליץ על גישת הסאב טקסט ה "המתונה" יותר.
טוקבקים יעילים אמורים לכלול התייחסות רחבה (אך לא מתישה), לא פרסומית מידי ואליה גם צריך להתווסף אמצעי ליצירת קשר. עדיף להוסיף קישור לאתר או בלוג, אבל גם כתובת אימייל תספיק.
כתיבת טוקבקים על בסיס קבוע בתחומי הפעילות לידיעות חדשות ומאמרים באתרי אינטרנט יתרום רבות ליחסי הציבור.
באשר לתגובות בבלוגים, כאן מדובר בדבר משמעותי יותר. הבלוגים הם אתרים אישיים של בעליהם ולעיתים עשויים לרכז קהל קוראים קבוע ואף קהילה קבועה. כאשר מדובר בבלוג מקצועי, קוראי הבלוג עשויים להוות את קהל היעד המדוייק ולכן תגובות רציניות על בסיס קבוע יחד עם הפניות לאתר או הזמנה ליצירת קשר, "יעשו את העבודה".
אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור