רשת הפייסוק היא פלטפורמה מצויינת לבעלי עסקים ליצור ערוץ תקשורת עם קהל הלקוחות הקיים שלו ולאפשר לחדשים להצטרף. בעל עסק יכול לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק, לעלות תכנים אודות העסק שלו, לצרף אוהדים ולאחר מכן גם לנהל דו שיח עימם. רק שהפייסבוק התפתח יותר וכיום קיימות שיטות מהפכניות לשיווק חכם בפייסבוק. אז אם יש לכם עסק ואתם רוצה להקים עמוד עסקי בפייסבוק (דף אוהדים), לתהליך הזה יש מספר שלבים:
1) השלב הראשון - הקמת עמוד פייסבוק: האם אתם חברה או עמותה או מקום פיזי - עליכם לבחור ולמלא את טופס הקמת העמוד העסקי הפשוט.
2) השלב השני - יש לרשום את פרטי העסק בדף במקום שנקרא about: חשוב לפרט בצורה לקונית את המסר המרכזי של העסק שלכם, בנוסף יש עוד פרטים נוספים כמו תאור נוסף, מיקום אתר אינטרנט וחשוב למלא את כל הנתונים הללו.
3)השלב השלישי: עיצוב - דך האוהדים לפי הטיים ליין החדש של פייסבוק מורכב מכמה חלקים:
• Cover Page - זוהי תמונה שגודלה 851x315 - והיא החשובה ביותר כי זה הדבר הראשון והמרכזי שגולש רואה כשהוא נכנס אל העמוד העסקי שלכם.
• תמונה פרופיל - תמונה שגודלה 160x160 - ותפקידה חשוב לא פחות, כיוון כמו בפרופיל אישי תמונה הפרופיל תוצג בראש הדף וגם בכל פוסט שנעלה בדך או מחוצה לו, ולכן מומלץ לשים בתמונת הפרופיל את הלוגו ולשים לב שהוא מונח בצורה מדוייקת
• קיימים גדלים נוספים - תוכלו למצוא מידע נוסף בעמוד הזה.
4) השלב הרביעי: להכניס תוכן לדף - ניהול תוכן גם נקרא ניהול קהילה, והוא חשוב מאוד ליצור עניין ותקשורת בדף שלכם. ניהול הקהילה מורכב מפוסטים של תמונות, סטטוסים, סרטונים סרטים, פינות תוכן ועוד, ככל סטטוס שאתם רושמים, צריך להניע לתנועה בדף, שימשוף תגובות ותקשורת עם הלקוחות, חשוב לשאול את הקהל שלכם שאלות ולא רק לפרסם את המוצרים והשירותים שלכם.
5) השלב החמישי: אפליקציות - בדומה לאתר אינטרנט, שבו יש לכם עמודים כמו אודות, גלריה, צור קשר ועוד, קיימות היום המון אפליקציות פייסבוק שתפקידם מגוון: לדוגמא אפלקציית תחרות תמונות בפייסבוק עם מתן פרס למנצח, כאשר בעת ההשתתפות בתחרות הגולש צריך לגייס לייקים וע"י כך מניע גולשים רבים לדף האוהדים ומגדיל את קהל הלקוחות.
בהצלחה!
טופה - שיווק חכם לעסקים | קרא/י עוד על אפליקציית תחרות תמונות | לפרטים נוספים על ניהול קהילה