לפני מספר שבועות ביקרנו לקוח עסקי, כמו לפני כל פגישה אצל לקוח עשינו שיעורי בית. למדנו מעט על הסביבות בו הוא פועל, למדנו על המבנה הארגוני שלו ולבסוף כדרכנו, נכנסנו לחנויות לראות אם יש לו אפליקציות בחנות. להפתעתנו גילינו שלא רק שיש אפליקציה אלא שהיא ל- iOS, כתובה נייטיב והושקה לפני כשנתיים. כמובן השאלה הראשונה שעלתה עם הגיענו לפגישה היתה, מדוע זומנו, שהרי לארגון שהוציא כבר כספים מרובים בפיתוח אפליקציה נייטיב, מן הסתם גיבש כבר את אסטרטגיית המובייל, לא כן - אז לא.
עם פרוץ האייפון לעולם וכשמנהלי השיווק של הארגונים הבינו שיש כאן משהו מעניין, התחילו ארגונים רבים לפתח אפליקציות, למה? בראש ובראשונה מכיוון שזה היה הבון טון. אין גאווה גדולה יותר מלפתוח את הסמארטפון באירוע חברתי ולהשוויץ עם האפליקציה החדשנית.
מחשבה רבה הושקעה אבל בעיקר בחלק העיצובי, מבחינת תכנים ושימושים, האפליקציה, לרוב, לא היתה הרבה יותר מאתר האינטרנט של החברה לעיתים אף פחות.
חברות השקיעו משאבים רבים בפרסום ושיווק האפליקציה, אך התוצאות המאכזבות מיהרו להגיע. אם משתמשים כבר הורידו את האפליקציה, מכיוון שהשימושיות שלהן היתה מוגבלת הם מיהרו להיפטר מהן וכל ההשקעה ירדה לטימיון.
לא מעט כל כך התאכזבו שכיום הם אינם מוכנים לשמוע מאפליקציה ואף הפסיקו לתחזק ולעדכן את זו שכבר השיקו, חלקם הבינו שחייבים סוג של נוכחות במובייל והם נפנו להתאים את אתר החברה לגלישה במובייל.
אז מה למעשה קרה כאן ?
עם האינפלציה בפיתוח אפליקציות כאשר אפליקציות שימושיות מקיפות כל פן של חיינו לא מספיק שפרסמנו אפליקציה תדמיתית שמקדמת את העסק מכיוון שאין יותר משמעות לאפליקציה שסתם יושבת ב-AppStore או ב- Google Play.
חובה ליצר שימושיות מובחנת לאפליקציה בכדי שמשתמשים יורידו, שהרי, בניגוד לאינטרנט, בו אנשים גולשים ויכולים במקרה או שלא במקרה להחשף למסר של העסק, כאן נדרשת פעולה של חיפוש האפליקציה, אישור תנאי השימוש בה והורדה לנד"לן הפרטי של המשתמש - המכשיר הסלולרי. על אחת כמה וכמה החשיבות שישתמשו באפליקציה, כאן נדרשת לצד השימושיות חשיבה על הנוחות ודחיפת הערך המוסף של האפליקציה לתוך היד של המשתמש.
ארגונים התחילו להבין גם שאפליקציית Mobile ללקוחות שאינה מגדילה את ההכנסות, מקטינה הוצאות או לפחות תורמת לתדמית העסק – מיותרת. העובדה שהלוגו של החברה יושב אי שם המעמקי ה- google play הפסיקה לרגש.
מכאן ברור לכל מנהל, אפילו הוא מנהל שיווק צעיר ונמרץ, כי כניסה לעולם הניידות ללא אסטרטגיה מובחנת = בזבוז זמן וכסף.
מאפיין נוסף של גל האפליקציות הראשון, היה כניסה לעולם הניידות ללא רתימת כלל הגורמים בארגון. שיווק, מכירות כספים מטה ובעיקר מערכות מידע. האפליקציה היתה מעין פרויקט סודי שנדחף על ידי אחד מגורמי השיווק שבמקרה יש לו איזה תקציב פנוי. ומכיוון שהחבר'ה ידעו שאם יערבו את ה"חבר'ה הכבדים" של מערכות מידע הארגון יהיה האחרון להכנס לעולם המובייל, אנו עדים לאפליקציות מושקעות של ארגונים להם מערכות מידע מתקדמות אשר אינן קשורות בשום שירות למערכות המידע. כניסה לפיתוח אפליקציה ללא בניית צוות היגוי הכולל נציגי כלל הפונקציות בארגון = בזבוז זמן וכסף.
אינטראפ, הדרך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה, מתחילה כאן.
ייעוץ בגיבוש אסטרטגית המובייל , בניית תוכניות עיסקיות לעולם הסלולארי, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות.
טל' 055-8898526 דוא"ל: dani@interapp.co.il אתר: interapp.co.il