דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פגיעה קשה בבטיחות בדרך - פגיעה בעבודת קציני הבטיחות בתעבורה 

מאת    [ 23/04/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3038 פעמים ]

לכבוד : מר ישראל כץ

            שר התחבורה.

שמי ישראל טיקוצקי ואני קצין בטיחות בכיר בתעבורה ובעליו של משרד עצמאי למתן שירותי בטיחות בתעבורה.

קציני הבטיחות בתעבורה הורשו לפעול כעצמאיים מאז 08/2001 והם מפקחים מאז על כ-18.000 כלי רכב כבדים (משא/מסחרי) שמשקלם עולה על 10.000 ק"ג.

ועדה לבחינת מעמדו של קצין הבטיחות הוקמה ע"י משרדך לבקשת מנהל תחום קציני בטיחות והמלצותיה במשרד המשפטים.

המלצות הועדה פוגעות קשה במעמדם וסמכותם של קציני הבטיחות בכלל והעצמאיים בפרט, בעיקר מעמיסים הוצאה נוספת וכבדה מאד על בעלי הרכב וזאת עקב שינוי בספירת כלי-רכב מפוקחים (עד היום נספרו גורר וגרור כאחד מהיום כשניים).

כמו כן יש בוועדה המלצות לפגיעה בסמכויות המשרד העצמאי למתן שירותי בטיחות.

אנו מצידנו הודענו למנכ"ל משרדך מר עוזי יצחקי כי המלצות הועדה אינן מקובלות עלינו וקיימת הבטחה מצידו אלינו דרך לשכת המסחר כי המסקנות לא יאושרו קודם לקבלת הערותינו והתחשבות בהן.

 בימים אלו "נעשה מחטף" ע"י מנהל תחום בטיחות במשרד התחבורה בו הוא מנסה כאילו "לגנוב" את החלטות הועדה ולקדמן לביצוע מידי ע"י הנפקת מכתב הוראות שספק אם הוא תקין חוקית מאחר ויש המלצות ועדה בצנרת.

 את הפגיעה הזאת מוביל מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה שמנצל את היעדרותם של מנהלי תחום בכירים כמו מנהל אגף מטענים ומל"ח יבשה ומנהל הרישוי.

 אדוני השר,

הפיקוח של קציני הבטיחות בתעבורה אינו עולה לקופת המדינה שקל, אולם תרומתם לבטיחות בדרך רבה ללא ספק, להזכירך, הדבר המשמעותי היחיד שנעשה בנושא הטיפול בגורם האנושי הוא הקמת המשרד העצמאי.

מנהל תחום הבטיחות במשרדך, פועל היום נגד קציני הבטיחות העצמאיים שבנו את עצמם ללא עזרה ממשלתית כל שהיא, מפקחים על כמות עצומה של כלי-רכב כבדים כאשר הפיקוח עליהם נעשה ראשית  לכל ע"י מנהל המשרד העצמאי האחראי למול הלקוח ואח"כ ע"י משרד התחבורה שיכולת הפיקוח שלו מוגבלת מאד עקב כך שיש במשרדו שלשה מפקחים בלבד המפקחים על כ-3000 קציני בטיחות בתעבורה ובנוסף לכך מבזבזים את הזמן בהדרכת קציני בטיחות המנוסים מהם וזאת שלא ע"פ התקנות.

לשימת לבך!!

העלות הנוספת שתיגזר מקיום ההנחיות האחרונות של מנהל תחום הבטיחות תיפול על כתפיהם של בעלי משאיות בחברות קטנות שגם כך הם מתקשים להוציא את לחמם.

בטיחות בדרך לא נרוויח מכך, התמרמרות של אלפי בעלי המשאיות קשיי יום בהחלט כן.

אני מאד מבקש מכבוד השר שייקרא מכתב זה בעיון ויעצור החלטות המביאות בעיה כלכלית קשה לאלפי בעלי משאיות ולמאות רבות של קציני בטיחות בתעבורה.

בכבוד רב,


ישראל טיקוצקי  קצין בטיחות בכיר בתעבורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב