ייעוץ ארגוני נועד לשפר ולייעל את תפקוד ורווחי העסק בטווח הקצר והארוך, תוך התמודדות עם מגוון רחב של מצבים ומכשולים כדוגמת קיצוצים, שינוי דפוסי עבודה או התרחבות. במרבית המקרים ייעוץ ארגוני מבוצע על ידי גוף חיצוני אובייקטיבי וניטראלי המסוגל לראות בעין בלתי משוחדת את דרכי עבודת הארגון ואופן התנהלותו. חשוב לדעת כי הייעוץ עשוי להתמקד בהכשרה חברתית, עסקית, טכנולוגית והנדסית, וכמובן שעדיף לבחור בחברת ייעוץ המספקת יועצים בעלי הכשרה מקפת בכל התחומים.
מתי נדרש ייעוץ ארגוני
ייעוץ ארגוני הינו כלי התייעלות המתאים לכל חברה וארגון, החל בשלבי היזמות וההקמה וכלה בעסקים מצליחים ופעילים. באופן כללי, ליווי עסקי ישפר וייעל את אופן התנהלות החברה באזורים הפחות מוכרים אך שקיימת בהם אפשרות להגברת התפוקה. בד בבד, הייעוץ הינו כלי נחוץ בעת תקופה של שינויים העוברים על הארגון, בין אם בכיוון חיובי של צמיחה והתרחבות, ובין אם בכיוון שלילי בגין צמצומים, חובות ושחיקה. חשוב לדעת כי הגורם האנושי על כל חלקיו, ברמת הפרט או הקבוצה ובדרג הבכיר או הזוטר, מורגל להתנהל מתוך תפיסות עבודה ידועות ומוכרות, ולכן כל שינוי עשוי לטלטל את מרכיביו השונים של הארגון. על כן, ייעוץ ארגוני יסייע לחברה לבצע את תהליכי השינוי הנדרשים באופן מושכל ויעיל, ולהטמיעם בהצלחה.
היבטים שונים של ייעוץ ארגוני
ייעוץ ארגוני נוגע בקשת רחבה של תחומים הנוגעים לפעילות עסק, עליהם נמנים בין היתר: ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי, אבחון ארגוני, הגדרת מטרות, הובלת תהליכי שינוי, פתרון קונפליקטים, שיפור ממשקים, שיפור תהליכי ייצור, שיווק, מכירות ושירות לקוחות, פיתוח צוותים, העברת הדרכות, סדנאות והרצאות, ליווי מנהלים אישי, היכרות עם שיטות עבודה בינלאומיות שונות והתאמתן לארגון ולצרכיו, ושיפור התקשורת הפנימית בארגון.