דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מגרה אותנו לרכוש מוצרים 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 1863 פעמים ]

 

במאמר זה אני ינסה להסביר את החשיבה של הצרכן כאשר הוא צריך לקבל החלטה לרכישה או קנייה.

למעשה מה שידענו עד היום בקשר עם החשיבה של הלקוח ברגע של קנייה לא קיים יותר עקה ההיחשפות של הלקוח שלנו למותגים, לשירותים, או לכול המוסכמות שהלקוח מקבל מהרגע שהוא קם בבוקר ועד שהוא הולך לישון. דוגמא לכך עם לקוח נמצא כרגע במרכול ובוחר סוג מסוים של מזון מיד עולה בזיכרונו הימצאות של עוד מותגים אשר מוכרים אותו דבר ואפילו יותר בזול.

כמי שנותן ייעוץ עסקי וכהערת אגב אני יכול לראות כבר את הרגע בו המשקפיים החדשות של גוגל מראות לנו על עדשות המשקפיים סקר של מחירים היכן הכי זול לקנות את המוצר שאני חושב עליו והולך לרכוש. אך מאחר ועדיין זה לא כך, אזי המוח האנושי הוא זה שזוכר תמיד שלמוצר המדובר יש תחרות במקום אחר. כמובן שהלקוח שלנו שכבר נחת במרכול שהוא נמצא לא ייצא החוצה וייצא לרכוש את המוצר במקום אחר, אבל מספיק שהוא זוכר, וטבלת המחירים של המוצר רצה לו בין העיניים זה מביא אותנו לתובנה אחרת ושונה בשיווק.

כ-יועץ שיווק, וכמי שכותב תוכנית עסקית, אני מודע לכך כי אדם רציונלי לא עושה החלטות רציונאליות, אדם מעבר לרצון שלו להרוויח הוא פוחד מלהפסיד ולכן אם תציע ללקוח 1000 ש"ח על העץ ובמידה והוא מצליח להגיע ל-1000 ה - ש"ח למרות הקושי אזי הוא זוכה בהם אך אם תאמר לו שבמידה והוא לא תופס את ה-1000 ש"ח הוא מאבד את ה-500 ש"ח שהיו לו בארנק הוא יעדיף להישאר עם ה-500 ש"ח ולא להפסיד אותם. ככול שתקטין לו את הסיכוי לאבד או להפסיד אזי יסכים להסתכן ולהשיג את ה-1000 ש"ח.

הלקוח שלנו לא אוהב להפסיד, ולכן אם ניקח חשיבה קמעונאית ונציע ללקוח הצעה ייחודית המוציאה את הסיכון כי ללקוח יהיה הפסד לדוגמא: רכוש בקבוק יין ב-100 ש"ח וקבל את הבקבוק השני ב-50 ש"ח. (הלקוח לא ירצה לאבד את ההצעה שהוצעה לו) ולכן אנשי השיווק חייבים לסנכרן בין התובנות שאנו מקבלים מההתנהגויות של הלקוח והלך מחשבתו על מנת להצליח ולמכור יותר מוצרים או שירותים.

אנו צריכים להסתכל על הלקוח לא כאובייקט מכירה עם צרכים כאלה ואחרים, אנו צריכים לשקף את התנהגותו הקוגניטיבית של הלקוח על מנת להתחקות ולהחדיר למוחו ולרגשותיו את המוצרים או השירותים שאנו רוצים למכור.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב