דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנדרואיד או אייפון חלק ב 

מאת    [ 13/05/2013 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2479 פעמים ]

במאמר הקודם דנו באספקטים העיסקיים והשיווקיים, של ההחלטה לאיזו מערכת הפעלה לפתח. הבנו כי לא ניתן להימנע ואף לא לדחות החלטה זו ויש לקבלה עוד בשלבי התכנון הראשוניים.

להזכירכם, המאמר הקודם נכתב בפורמט של שאלות ותשובות. מכיוון שזוהי מציאות חיינו בטיפול בלקוחות נמשיך בפורמט זה גם כאן:

ש. אילו נתונים לאסוף?   

ת. הנתונים רבים ומגוונים, אבל מעבר לתחושה, או לאיזה מכשיר "אני מתחבר יותר" חשוב לנסות ללמוד על המגמות – נתוני נתחי שוק כפי שמפרסמים IDC, ניתוחים של אנליסטים כגון גרטנר. אם אנו עוקבים אחרי נתוני השוק בשנים האחרונות ניתן לראות שתפוצת האנדרואיד גדלהבאופן עקבי בעוד שנתח השוק של ה-iOS נשאר דומה. אם כי בשתי הפלטפורמות מדובר על גידול אבסולוטי של מספר המכשירים הנמכרים.

ש. האם ניתן לפתח את אותן תכונות עבור מכשירי האייפון והאנדרואיד?

ת. שאלה זו לא אחת תהיה גורם מהותי בהחלטה. כאמור בחלק א', בעוד שבסביבת האנדרואיד נהנים המפתחים מחופש רב (העולה אחר כך בהרבה התאמות ובדיקות) אזי שבאפל חייבים להתיישר לפי הנחיות החנות והרבה פונקציות ופיצ'רים סגורים בפני המפתחים. כך שבמידה ונדרשות תכונות מהאפליקציה שאינן מהתכונות הסטנדרטיות שחושפות היצרניות לעיתים לא ניתן יהיה לפתח את האפליקציה ל-אייפון.

ש. באיזה עיתוי לצאת לחנות או שאלת ההשקה הרכה למול ההכרזה. ואיך זה קשור לשאלה המרכזית במאמר?

ת. לאחרונה פורסם שמדי חודש מפותחות כ- 27 אלף אפליקציות חדשות, מה שאומר שעצם ההשקה בחנות לא תביא לנו מייד  את מיליוני המשתמשים ואחריהם את החברות שרוצות לקנות אותנו. קידום האפליקציה בחנות, בסביבה מרובת אפליקציות חיונית וכשניגשים לקידום צריך להחליט, עוד בשלבי התכנון והאפיון, איך להשיק. החנות בגוגל מאשרת השקה כמעט מיידית בעוד שבאפל תהליך השקה יכול לקחת מספר שבועות. אפליקציה שהושקה אבל נטולת כל מידע שימושי יכולה להדחות, אבל לעיתים ובעיקר באפליקציות חברתיות נדרשים משתמשים כדי לייצר את אותו מידע נחוץ אז מה עושים?  שאלות אלו ועוד רבות נוספות שחייבים לעלות בשלב התכנון והאפיון יכתיבו את מערכת ההפעלה אליה נפתח.

ש. החלטנו לפתח לשתי הפלטפורמות, האם להשיק ולהכריז בו זמנית, או להשיק לכל פלטפורמה ברגע שהיא מוכנה ומאושרת בחנות?  

ת. שוב שאלה שקשה מאד...

אינטראפ, הדרך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה, מתחילה כאן. ייעוץ בבניית אסטרטגית המובייל , בניית תוכניות עיסקיות לעולם הסלולארי, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות.   טל' 055-8898526 דוא"ל: dani@interapp.co.il אתר: interapp.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב