העולם העסקי חייב לסמוך את ידו על נושא השיווק.
לא משנה במה את עוסק בניירות ערך, בפיקדונות, בחנות ירקות במכירה של מזל"טים.
שיווק ומכירות הוא הכוח המניע את הכלכלה החופשית הוא הכוח העומד מאחורי חברות מצליחות.
כן, נכון, אני לא יכול לעשות השוואה בין חברה שהחליטה על אסטרטגיה שיווקית ומפעילה מהרגע את מערכת יחסי הציבור שלה, תקציב הפרסום העומד לשירותה, מבצעי הקד"ם (קידום מכירות) תקציב הפרסום בבמות המרכזיות לבין אותה חברה או עסק קטן שחייב גם הוא להתברג לעולם השיווק והמכירות בדרכים עקלקלות יותר מתוחכמות על מנת להיחשף למען השיווק והמכירות.
כמי שנותן ייעוץ גורף אך פועל כ-יועץ שיווק, אני חייב להבהיר כי אין מנוס מכול ארגון, עסק או חברה לעשות הכול למען שיווק ומכירה. שיווק ומכירה מלווה בפרסום כי אין נוסחה המאפשרת שיווק ומכירות ללא פרסום (גם שירות לקוחות טוב הוא קטליזטור לשיווק ומכירות מפה לאוזן) לאפשר לעסק או חברה לפעול על פני כדור הארץ בזמן הזה ובמקום הזה, ני מחייב עבודה ומחשבה בנושא השיווק יותר מ-במחשבה כיצד לרכוש את המוצר מהספק או לתמחר מחיר, או להתעסק בכוח אדם, או לדאוג לרכב ולפלאפון האישי. שיווק פרסום ומכירות זה "הדלק" של העסקים בעולם בכלל.
בשוק תחרותי בו אנו נמצאים שמוצרים מגיעים למחיר 0 אנו רק מבינים עד כמה המלחמה על השיווק, המכירות והפרסום המניע אותו חשובה, חיונית ובלתי נמנעת מעסקים וחברות לבצע אותם.
עכשיו, תבואו אלי,יועץ עסקי ובצדק תשאלו אותי, בסדר, אבל איך משווקים? איך עושים שיווק? האם מורידים מחיר. זה לא חוכמה? האם מפרסמים ברבים, איך מחזירים את ההשקעה, האמת שהשאלות צודקות, והגיוניות. אבל גם מענה יש לאותם שאלות.
כ-יועץ אסטרטגי חשוב לי להפנים שעל מנת להיות תחרותי, צריכים להיות "עסק" או "חברה" "קלה" לא מסורבלת, לא מסונפת, לא מרופדת בכוח אדם ובשמנות, לא כזאת שסעיף הוצאות ההנהלה שלה מתקרב לסכום ההכנסות שלה. ואז ראשית וראשונה העסק הופך להיות יותר קל במכירה, המוצר יכול להימכר במחיר נמוך יותר מבלי שיפגע ברווחיות שלו. (אני יכול להתחייב בפניכם עי כול עסק חברה או ארגון שאגיע אליה אמצה שומנים רבים שניתן להסיר ולקדם את העסק או החברה קדימה) אנשי עסקים, בעלי עסקים לא יכולים להבחין בשומנים אלה מאחר והעסק הוא חלק מהחיים היום יומיים שלהם, אבל נחזור לנושא השיווק. פעולה ראשונה של הקטנת התקורות והורדת שומנים מאפשרת לעסק לזנק יותר בקלות. ואז ללא קושי מיוחד להתחיל לבנות את תמהיל המוצר, מה מגביהים מה מורידים, מה מצרפים ומה מפרידים, את מה מעלים לבמה ואם מה יוצאים לניצחון, אני יודע שאני כותב בפראה פרזה אבל אני בטוח כי כול אחד מכם מבין למה אני מתכוון.
אין מוצר או שירות שלא ניתן לשווק או למכור אותו, צריך רק לדעת את הטכניקה, להיות משוחרר מלחצים של העסק או לשכור יועץ עסקי או יועץ שיווק ולתת לו להפליג בכוון שאליו העסק חייב להתרומם, ראו פתרון ההלוואות הוא לא פתרון, הוא כדור האקמול בלבד. התרופה לכול עסק זה המכירות שלו. תכניסו את זה טוב טוב למחשבה שלכם.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון