עד השנים האחרונות, הפקת סרט תדמית הייתה מאוד יקרה, ובפועל- רק חברות גדולות הפיקו כאלה סרטים. כיום, גדל הצורך בשילוב סרטי תדמית באתרי החברות, ככלי שיווקי ממדרגה ראשונה, כאשר בו זמנית עלות ההפקה ירדה.
עדיין, מה אנחנו כצרכנים יכולים לעשות, על מנת להוזיל את עלות ההפקה? להלן מספר טיפים חשובים:
• תקציב- חשוב להגדיר מראש, איזה תקציב אני מוכן להשקיע בהפקת סרט התדמית.
• סרט יחיד- יש להגדיר האם להפיק סרט תדמית יחיד, אשר יציג גם את החברה וגם את המוצרים, או להפיק מספר סרטים המשלבים סרט תדמית להצגת החברה והטכנולוגיה, וסרט נוסף על המוצרים (או המוצר העיקרי)
• בחירת סגנון- לפנות לקבלת הצעות מחברת ההפקה, רק אחרי שבדקת מספר סרטים וגיבשת סגנון סרט שמוצא חן בעיינך. דוגמאות של סרטים ניתן לבדוק בתיקי העבודות של חברות ההפקה השונות. חשוב להקדיש לכך זמן, כי סגנון הסרט מכתיב את עלות ההפקה
• סרט ממוקד- אל תנסו להפיק סרט שמתאים לכל הצרכים. סרט תדמית לאתר החברה בדרך כלל שונה מהותית מסרט לתערוכה, או סרט למשקיעים, או אפילו מסרט מוצר. תגדירו במדויק את הצורך, ותכוונו את הסרט למענה לצורך זה בלבד.
• תחקיר ותסריט- רצוי להשקיע מחשבה רבה בשלב כתיבת התסריט. זהו השלב הכי משמעותי מבחינת עלויות ההפקה. אפשר להגדיר תסריט פשוט וחכם שיעביר את מירב המסרים בעלות נמוכה, לעומת סרטים מורכבים, יקרים ועשירים באפקטים, שמקשים על הצופה להתמקד במסרים. גם כאן העיקרון החשוב של Less is more עובד
• מבוסס צילומי וידאו- בקש שהסרט יהיה מבוסס על צילומי וידאו. החלופות של סרטי אנימציה או הדמיות, אמנם נראים מצוין- אבל יותר יקרים להפקה. בהחלטה על צילומי וידאו, לא מומלץ להתפשר אלא לדרוש צילום במצלמת High Definition (HD). איכות הצילום היא מדהימה, העלות לא אמורה להיות יותר יקרה מ Standard Definition (SD), כאשר יוטיוב (YouTube) תומך באופן מלא בפורמט איכותי זה.
• באתר החברה- רצוי שהצילומים יבוצעו באתר ובמשרדים של החברה, עם אנשים מהחברה, כולל ראיונות עם בכירים בחברה. בכך חוסכים עלויות של שחקנים, ושל צילומי אולפן יקרים, וגם נותנים לסרט מימד אישי
• ללא זכויות יוצרים- בקשו שבשלב העריכה, המוזיקה שתשולב תהיה בקטגוריה של Royalty Free, כך שלא תצטרכו לשלם זכויות יוצרים לאחר העלאת הסרט ליוטיוב.
בהחלט ניתן כיום להפיק סרטים בעלות מאוד סבירה, כך שיתאימו לכל סוגי העסקים. במידה ומעוניינים ללמוד קצת יותר על המחירים של הפקת סרט תדמית, או הפקת סרט מוצר, קראו את המאמר: עלות הפקת סרטי תדמית, שפורסם באתר זה.
עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה. על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.