יאירו שבעת הנרות, תשע"ג
אומרת התורה דבר, אל-אהרן, ואמרת, אליו: בהעלתך, את-הנרת, אל-מול פני המנורה, יאירו
שבעת הנרות.
דברים הרבה נאמרו על פסוק זה.אוסיף ואומר דבר אשר קיבלתי אל דעתי[1]
שלושה דברים נאמרים בפסוק זה, האחד הצורך בהעלאת הנרות, השני אל מול פני המנורה, היינו
כיוון הארת הנרות והשלישי הצורך בשבעה נרות.
המספר 7, כידוע יש בו עניין מיוחד, כדברי המהר"ל מפראג, להיות המספר 7 בחינת טבע, המספר
8 הינו מעל הטבע.עם ישראל קיבל את עשרת הדיברות, שלושת הדיברות הראשונות הינם:
הראשון אנכי ה' אלהיך, השני לא יהיה לך אלהים אחרים על פני, השלישי לא תשא את שם
ה' אלהיך לשוא.שלושת דיברים אלו הינם מהות מחשבתית ואמונית.השלושה הינם בחינת
הקשר בין אדם למקום.שבעת הדיברים הבאים:4 זכור את יום השבת לקדשו, 5 כבד את אביך
ואת אמך 6 לא תרצח.7 לא תנאף.8. לא תגנב.9. לא תענה ברעך עד שקר.10. לא תחמד.
שבעה דיברות אלו הינם הקשר שבין אדם לחבירו. שבעת דיברים אלו הינם בחינת שבעת הנרות,
הם הנרות הזקוקים להטבה נרות[2] אלו הם הצריכים להאיר אל מול פני המנורה.7 הדיברות הן
המאירים כלפי שלושת הדיברות.
ידועים דברי הגמ' לאורה הוא צריך? וכי הקב"ה צריך לאורה של מנורה, שהיא מאירה כלפי
מעלה. אלא הארת המנורה מעידה שהשכינה השורה בעם ישראל.
שבעת הנרות, שבעת הדיברות שענינם בין אדם לחברו, הן אשר בהדלקתם, עשייתם, יאירו אל
מול פני המנורה, אל מול שלושת הדברות.יאירו ויעידו שהשכינה ראוי שתשרה ושורה היא בעם
ישראל.
כדי ששכינה תשרה בעם ישראל.תשרה ולא תשהה.השהייה הינה זמנית השריה הינה קבועה, יש
צורך לא רק שהנרות יאירו אל מול פני המנורה, יש צורך שבחינתם תהיה בהעלתך, היינו שתהא
שלהבת עולה מאליה.שלהבת העולה מאליה, מורה למציאות קבועה ותמידית של הארה.מציאות
תמידית של הנהגה נכונה וראוי בין אדם לחבירו, הנהגה אשר איננה נובעת מהצד הנימוסי.מקור
נביעתם של הנהגות אלו הינן מהיות אנכי ה' אלהיך.כאשר ממעיין זה נובעות ההנהגות, הרי הן
עולות מאליהן ומאירות.אור זה הינו אור אשר אינו כבה לעולם, אורו של היהודי, אורו של עם
ישראל, אור המאיר לעולם כולו.
ציווי זה לאהרון הינו כדוגמא ומופת לכל יהודי, להיותו נאה דורש ונאה מקיים לשבעת הדברות
אשר מהות ענינם הארה להיות מקורם מאת ה'.
אנכי ה' אלהיך
דויד לקס אמת
[1] זאת כהמשך לדברינו לפרשת בהעלותך שנת תש"ע.
[2] ראה דברינו – בהעלותך תשע"ג משיב הרוח
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251