העיצוב לא נס ריחו!
מי שהספיד את העצוב בעולם והחליט כי הוא עבר לעולם הדיגיטאלי טועה טעות חמורה ואנושה.
הדיגיטאלי הוא טוב! הוא לא אנושי! הוא מתחתי! לעולם הוא לא יכול להחליף את הטבע האנושי, בטח לא בזמן הנראה לעיין!
לעיצוב, לגרפיקה, לצבע, לאותיות, למסר, יש כוח בלעדי המשפיע על החלטות ותובנות אנושיות של בן האנוש הלוא הוא ה"אדם"
כ-יועץ אסטרטגי אני נתקל בעסקים שהתובנה המתאימה ביותר לתקופה העכשווית שהוחדרה להם זה, אינטרנט, וירטואלי, וכאן מסתכם כול עולם השיווק והפרסום! עיתונות: די! עלונים: חסל! קטלוגים: כבר לא מתאים! עיצוב החנות, או שטח המסחר כבר לא חשוב: הכי חשוב שאתר האינטרנט של העסק או נותן השירות יהיה: "פיקס".
טעות, טעות ועוד פעם טעות.
כ-יועץ שיווק אנשים מתחברים למשהו שהם מכירים, אנשים מתחברים לנוסטלגיה, אנשים מתחברים לדברים של פעם, אנשים מתחברים לדימויים מוכרים, לתובנות מובנות מראש, אנשים הם יצורים אנושיים של עיצוב, צבע, יופי, אסתטיקה, מסר ברור, מילים מוכרות, מילים מוכרות. מדוע לדעתכם אנשים הולכים למוזאון, מדוע יש תורים ארוכים במוזאונים המוכרים בחו"ל? או בוא נהיה יותר חוצפנים ונשאל למה אנשים נוסעים לטיולים? הם הרי יכולים לבקר בכול מקום באמצעות העולם הווירטואלי, (זוכרים את הפרויקט של אופני גוגל המצלמים כול רחוב ורחוב בעולם) התשובה ברורה! הנפש האנושית או האדם רוצה לראות, לחוש, להריח, לשמוע, לממש את החושים שלו על מנת שיוכל להרגיש את הדברים חיים, הנפש אוהבת לרשרש בדפי העיתון, אוהבת לשמוע את דפדוף הדפים בספרים כתובים ומצולמים, וזאת הסיבה כי העיצוב, הגרפיקה, העיתון, העלון, הפלקט, המודעה, לא תעלם לה ככה סתם!
כ-יועץ עסקי אני זוכר שאמרנו קדיש על בתי הקולנוע, אנשים השכירו סרטים בספריית הווידאו, אחר כך התחילו להוריד סרטים במחשב, ובתי הקולנוע המיתולוגים נגמרו, נהרסו, והפכו להיות מגרשי חנייה, עד שהגיעו רשתות הקולנוע, יצרו אפקטים ויזואליים מושכים ומגרים במקומות הבילוי ומרכזי הקניות ומשכו את הלקוחות אל תוך בתי הקולנוע, לא לפני שעברו את החוויה העיצובית של עולם הקולנוע החדש. (מרשתות הקולנוע אומרים כי יש להם עליה של קרוב ל-50% בצופי הקולנוע בקונספט החדש) למה? כי העיצוב מושך, הצבע מרתק, והסאונד מקפיץ! כול זה גורם ללקוח את החוויה הרגשית והאמתית.
שיווק הוא תורה בפני עצמה, שיווק זו חוויה שאתה מכניס את הלקוח הפוטנציאלי בתוכה, שיווק זו סביבה טבעית שאתה רוצה להימצא בתוכה, מכירות לא יכולות להיעשות באינטרנט (יש כאלה שכן) מכירות ושיווק נעשה בין בני אנוש ובני אנוש מבקשים את החוויה היצירתית
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון