ערש"ק זאת חקת התורה תשע"ג
מהי חוקת התורה ומדוע חק, ענינה?
בכל בוקר על האיש הישראלי לברך ברכת התורה.ברכת התורה הינה ברכה הקודמת למצוות עשה, התורה.
מצוות התורה, איננה לימוד, איננה הבנה, וגם איננה פלפול ודיון.ענינה של מצווה זו כלשון הברכה, על דברי תורה או בנוסח אחר לעסוק בדברי תורה.
האיש הישראלי מחויב לעסוק בתורה, העיסוק בתורה פירושו, בכל אשר הוא עוסק, לכל אשר ייפנה, תמיד תהיה התורה מהותו ומהות עשייתו.
התורה הינה חק, לא רק מצוה אחת הינה חק, מהות התורה כולה הינה חק."חוקה חקקתי, אין אתה רשאי להרהר אחריה".
חק ענינו עשייה מחויבת, עשייה אשר הינך חייב בעשייתה, עשייה גם כאשר אינך מבין וכל שכן כאשר אתה מבין אחרת, אין לך רשות להרהר אחריה.
התורה ניתנה מבורא עולם,הקב"ה.מהותה וענינה, אין בן אנוש יכול להבינה, גם אם נראה בעיניו כמבין.
דורנו, דור דעה. דור הנצרך להבין כל, דור אשר אינו מקבל את אשר לא מובן לו ואשר אינו נראה בעיניו.
האיש הישראלי מצווה לקבל ולקיים התורה גם באשר אינו מובן לו.החיוב הינו לעסוק בדברי תורה, אין חיוב ללמוד ו/או להבין, יש חיוב בעיסוק, כדברינו לעיל.העיסוק מצריך הפנמה לחיי היום יום, שעה שעה.על מנת להיות עוסק יש לעמול, לעמול כדי להבין.הבנה אשר אין בה עמל, הינה הבנה שכלתנית, הבנה אשר איננה מביאה לידי עיסוק, אינה מביאה לבחינת בכל דרכך דעהו.
דורנו המבקש להבין כל, נוטה ללכת להסברים, לפירושים קודם הנסיון להבנה עצמית, קודם לעיסוק בתורה.
מציאות שכזו אין בה ממצוות התורה, מציאות שכזו מביאה לידי המציאות בה חושב האדם שאכן הוא מבין ובהבנתו יחליט, למרות ש"אין אתה רשאי להרהר אחירה".
המציאות של עיסוק בתורה, ההשתוקקות, הנסיון להבין גם את אשר לא מובן, מביאה בסופה דבקות גדולה ואף הבנה.הבנה אשר עונה לצורך נקודתי, לא הבנה מוחלטת.
עיסוק שכזה הוא המביא את האיש הישראלי לידי הבנה מחודשת בחזרתו על לימודו.ככל שיעסוק יותר יבין יותר וככל שיחזור ויעסוק, אף לאחר ש"הבין", תגדל הבנתו.
כאשר לומד האיש הישראלי, עדיף שיעסוק ולא יבין מאשר יבין ולא יעסוק.
זאת חקת התורה, התורה הינה חק אשר בחינתו "נעשה ונשמע" העשייה קודמת לשמיעה, להבנה.
בהיות "נעשה" יגיע ה"נשמע".שמיעה, הבנה הקודמת לעשייה, לא תביא לידי עשייה.עשיית אמת אשר מקורה אמונה.
האיש הישראלי מצווה לחי תורה לחיות התורה, למימושה בכל אשר יעסוק.
חוקה, זאת התורה.
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251