שיווק ומכירת ציורים של ציירים ישראלים
הציירים הישראלים של האלף השלישי מתחילים להבין, שמה שעבד עד עכשיו בעולם השיווק כבר לא מספק את אותה התמורה!
עד לאחרונה ציירים ישראלים נטו לשווק ולמכור את יצירותיהם בגלריות ושאיפתם הגדולה היתה להגיע למוזיאונים. נכון לכתיבת שורות אלה, ציירים ישראלים רבים, עדיין מאמינים שזו הדרך לןהיות מפורסם ומכור הרבה. ואני שואל, האמנם?
אולי, אותו הצורך להופיע בגלריות הגדולות ובמוזיאונים מביא להכרה ואמן המופיע במקומות אלה עולה ייקרו בעיניו ובעיני האחרים. אך האם דבר זה באמת מגדיל את המכירות? אני הייתי שם כאן סימן שאלה גדול.
99% מהמבקרים במוזיאונים הולכים לראות אמנות ולא לרכוש אותה. הסטיגמה שהתקבלה בשנים האחרונות על גלריות היא שציורים שנמצאים שם יקרים מאוד ולכן פלח שוק קטן מאוד ומצומצם מאוד מגיע לשם על מנת לרכוש אמנות.
אמן אשר מציג בגלריה צריך לשלם על ההשתתפות בתערוכה + עמלה גבוהה מהמכירה. הסכום שנשאר לאמן הוא נמוך משמעותית מהסכום שהציור נמכר בפועל...
בישראל ישנו פלח שוק גדול יחסית בעל אמצעים פיננסים וחובב אמנות שאינו רוכש אמנות מציירים ישראלים. ולכך מספר סיבות:
• מהסיבה שציינתי קודם – מחיר יצירת האמנות גבוה משמעותית מהערך האמיתי שלה וזאת על מנת לכסות את מחיר עלות השיווק בגלריות...
• הסיבה השניה היא כי אותו פלח שוק בעל אמצעים עובד הרבה שעות ביממה ואין לא זמן להגיע לגלריות.
• מיקום הגלריות הוא בדרך כלל במקומות שצריך לנסוע אליהם או שהם במקום שיש צורך לחפש חניה במשך זמן רב.
• הרבה בעלי גלריות פותחים את הגלריות רק אם לקוח "מצלצל מראש" שהוא מעוניין להגיע ולראות את התערוכה. הרבה פעמים תוכלו להסתובב בין גלריות שונות ותווכחו לדעת שהן סגורות, למרות שישנה תערוכה בתוך הגלריה.
ובכל זאת, ציירים ישראלים רבים מבינים את השוק החדש ומחפשים דרכים יצירתיות לשבור את השיטה הזו. אחד הרעיונות הוא להביא את האמנות אל העם ולא את העם אל האמנות. במילים אחרות להציג בתערוכה שבה פלח השוק בעל האמצעים וחובב האמנות נמצא ממילא, ולא לנסות לפתות אותם להגיע אל התערוכה. לדוגמא: תערוכה בתוך חברות, ארגונים וכדומה.
בהצלחה
אלדד מרום
זימלארט - במה של אמנים
שיווק אמנים ומכירת אמנות ישראלית
http://www.zimel.co.il