צילום מוצר מקצועי דורש ידע נרחב בטכניקות צילום, הכרת הציוד על בוריו, וכמובן חוש אמנותי מפותח. צילום מסוג זה, בשונה מצילום חובבני, שם דגש רב על הפרטים הקטנים, דואג להבליט את הניואנסים החשובים במוצר, ולעומת זאת להבליע את הפרטים שפחות נראים טוב אם בכלל ישנם כאלה. בנוסף, בסיטואציה של צילום מוצר עסקי, חשוב להקפיד על תאורה אופטימלית, בחירת הרקע המתאים ביותר ומיקום כמובן. שילוב נכון בין כל הפרמטרים הללו מבטיח תוצר סופי מהוקצע, איכותי, מקצועי ומאד אטרקטיבי.
מתי נדרש צילום מוצר עסקי?
כאשר מדובר בסרטוני פרסומת או סרטוני תדמית, הטכניקה שונה ואחרת. צילום מוצר עסקי נועד לעטר ברושורים, פלאיירים איכותיים, קטלוגים יוקרתיים, שלטים, פרסומות בעיתונות ובמגזינים ועוד. חשוב לגרום לצופה להסתקרן ולרצות להביט לעומק בפרטים, אך עיניו נמשכות תחילה באופן טבעי אל התמונות. צילומים קונבנציונאליים וחסרי השראה לא יעודדו את הלקוח הפוטנציאלי להעמיק בתכני הפרסום, והוא יהיה מסוגל להשליך את דף הפרסום לסל האשפה. לעומת זאת, צילום מוצר תוך שימת דגש מרבית על אסתטיקה, טכניקה מתקדמת, ובחירת רקע ותאורה אופטימליים, מניבים תוצאות של סקרנות, עיון והתעניינות, ולבסוף גם רכישה.
יתרונה של תמונת סטילס
למרות הגישה המצדדת ביתרונם של סרטי תדמית על תמונות סטילס, הרי שניתן למצוא יתרון גם בתמונות כאלה. בעוד שסרטון הווידאו מתקדם במהירות מתמונה לתמונה, הרי שעל תמונת סטילס ניתן להתעכב ולבחון אותה לעומק. נכון שהדור הצעיר מורגל במדיה הווירטואלית והתרגל לקבל את כל האינפורמציה בקצב מסחרר, אך לעיתים נחמד לשנות מעט את ההרגלים ולחוות משהו אחר. צילום מוצר דרך תמונות סטילס מהעבר בסגנון וינטאג' או תמונה בשחור לבן יכולות לאפיין טוב יותר במקרים מסוימים מאשר תמונה דיגיטלית מעוצבת וערוכה.