אפליקציה או אתר מותאם - או hunting מול farming.
לקוחות רבים פונים לאופציה של אתר מותאם כפשרה תקציבית "אם אין לנו כסף להשקיע באפליקציה נעשה לפחות אתר מותאם" או בשל ההבנה שבניית אתר מותאם תשפר את ביצועי ה- SEO של האתר שלהם.
בחרתי להתמקד במאמר זה דווקא בפן הפונקציונאלי של האתרים המותאמים אל מול האפליקציות הסלולריות, תוך התעלמות מכוונת מהפן הכלכלי ומשיקולים זרים, SEO הינו שיקול זר במקרה זה, שכן שינויים באלגוריתם החיפוש והדירוג של מנועי החיפוש יהפכו אותו באחת ללא רלוונטי ואלו גורמים שאינם בשליטתנו.
ראשית מעט תיאוריה: את מאמצי המכירות ניתן לאפיין במספר אופנים - "מכירת גפרורים למול מכירת מטוסים" (עסקאות רבות וקצרות למול עסקאות מועטות וארוכות). מכירת ערך למול מכירה קטלוגית, ניהול יחסים עם הלקוח למול מכירה המבוססת על מומחיות טכנית ועוד ועוד.
אחת הסקאלות הפופולאריות לאפיון הינה hunting מול farming – או בעברית צייד מול איכר. בעוד שהצייד הולך לחפש לקוחות חדשים האיכר מטפל בלקוחות קיימים, כל אחת מהמשימות חשובה ולכל אחת מהן מתאים כח אדם וכלים שונים .
אותו הדין לגבי אפליקציות ואתרים מותאמים. כלים אלו אשר משמשים אותנו במאמצי השיווק כחלק מכלי הפרסום, צריכים להתאים למטרת הפרסום. כך למשל אם אנו רוצים לפרוץ לתודעת לקוחות חדשים, יקשה עלינו לעשות זאת על ידי פנייה ישירה באמצעות אפליקציה (למשל אפליקציית קטלוג) בעיקר בשל העובדה שכדי שהאפליקציה תפעל אצל הלקוח ותעשה את עבודתה, נדרשת פעולה אקטיבית של הלקוח והסכמה לארח את האפליקציה בנדל"ן היקר שלו – הזכרון של ה- smart phone. כך שאפליקציה מתאימה יותר למאמצי תחזוקה (או farming) של לקוחות קיימים מאשר לצייד של לקוחות חדשים. כך לדוגמא פגשתי חברת ליסינג של רכבים שהחליטה לצאת דווקא עם אפליקצייה למכירת הרכבים שלה, כלומר לנסות לצוד באמצעות אפליקציה, התוצאה היתה מאכזבת...
אינטראפ, הדרך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה, מתחילה כאן. ייעוץ בבניית אסטרטגית המובייל , בניית תוכניות עיסקיות לעולם הסלולארי, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות. טל' 055-8898526 דוא"ל: dani@interapp.co.il אתר: interapp.co.il