דיוור אלקטרוני הינו כלי מהותי ובסיסי, המיועד לשימור ופיתוח יחסים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ובתוך כך תורם להגדלת המודעות לעסק ולמוצריו. חשוב לדעת כי ממצאים סטטיסטיים מעידים שאפילו גולש שנכנס לאתר והביע עניין בו ובמוצריו, אך עדיין לא ביצע רכישה מיידית, הינו בעל סיכויים נמוכים מאוד לביקור חוזר. לכן, שיווק באינטרנט מסתמך בין היתר על פנייה ללקוחות פוטנציאליים באמצעות האימייל. גולש בעל עניין שיקבל תזכורת ישירה לתיבת הדואר שלו, עם אפשרות לביצוע רכישה מיידית בתוספות בונוסים והטבות, ירגיש כי מדובר בחברה רצינית בעלת יחס אישי ואדיב, מה שיגדיל באופן משמעותי את סיכויי הרכישה. יחד עם זאת, כדי להגיע אל קהל היעד יש ליצור, להזין ולטפח רשימות תפוצה איכותיות, ממוקדות ומעודכנות.
חשיבות השארת הפרטים האישיים באתר
למעשה, קבלת פרטים אישים מגולש המבקר באתר חשובה לא פחות ואפילו יותר מהניסיון לשכנעו לבצע רכישה מיידית. הנתונים הסטטיסטיים מורים כי רק שני אחוזים מקרב מהמגיעים לאתר מבצעים בו רכישה, וזאת מאחר שהגולש הממוצע נדרש לחשיפה ממושכת של לפחות חמש פעמים למוצר או לשירות מסוים בטרם יטמיע את נתוניו ויבחר לרכשו. אם מוסיפים לכך לאת העובדה שגולשים כמעט ואינם חוזרים לאתרים בהם ביקרו, נגיע למסקנה כי ישנה חשיבות רבה להבאת הגולש להשאיר את כתובת האימייל שלו ואת פרטיו האישיים באתר. זאת על מנת ליצור עימו קשר בהמשך באמצעות שיווק באימייל ולחשוף אותו באופן קבוע ושוטף למוצר ולחברה, מה שיעלה בסופו של דבר את הסיכוי לביצוע רכישה ראשונה. במידה ורכישה זו תהיה מוצלחת יהיו בוודאי רכישות נוספות של הצרכן ושל חברים אשר יופנו על ידו.
לגרום לגולש להעביר את כתובת האימייל שלו אליכם
כיום קיים עומס רב של דואר אלקטרוני בלתי רלוונטי שאינו מעניין את הגולש, כך שאנשים רבים יחשבו פעמיים לפני שימסרו את כתובתם ופרטיהם ברשת. לכן, על מנת לקבל את כתובת האינטרנט של גולשים באתר, ובכך להגדיל רשימת תפוצה שונות של העסק שלכם, יש צורך לגרום להשארת הפרטים באמצעות הבטחת תמורה בעלת ערך ותועלת. תמורה זו עשויה להיות מידע בעל ערך, כמו עדכון לגבי מוצרים ושירותים חדשים, טיפים מועילים או הרשמה לקורס קצר במייל. כמו כן ניתן להציע מתנות, מבצעים, קופון והנחות כשי עבור הירשמות. מדובר בהשקעה משתלמת, שכן גולש שהפך לחלק מרשימות התפוצה שלכם וזוכה לקבלת דיוור אלקטרוני שוטף, הינו בעל סיכויים טובים להפוך ללקוח קבוע.
הכותב הנו מדריך בקורס שיווק באימייל ובעל מערכת השוואות בין חברות דיוור.