דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוד לא חפרתי די - על שירים ישראליים כמקורות לקופירייטינג 

מאת    [ 22/07/2013 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 1674 פעמים ]

הדהודים של שירים
מקורות רבי ערך לציטוט והתחברות לזיכרון של הישראלי המצוי הם השירים ששמענו ברדיו, או שרנו בבית הספר, בתנועת הנוער ואפילו בגן. לפעמים מספיקות 3-4 מילים כדי להכניס אותך להוויה המתאימה. אם התחברת והלחן מתנגן במוחך, עברתי מחסום גדול אצלך בדרך להתעניין ולאהוד את המוצר כי השיר - הנשא של הפרסומת - הוא חלק מהזהות התרבותית שלך.
התובנה הזו עובדת כמובן בפרסום ברדיו ובטלויזיה - שם ניתן להשמיע את המנגינה ולהכניס אותך לאווירה בקלות גם אם יש שינוי גדול במילים או במסר. לכן יכולת לראות ולשמוע מסעות פרסום רבים כאלה בשידורי הרדיו והטלויזיה, אך בפרסום מודפס ללא תמיכה של רדיו או טלוויזיה צריך לסמוך על המוח של הצרכן שיחבר למילים את הלחן.
רצית לראות דוגמא?
לפני שנים רבות (כן, הדוגמאות מהעבר הרחוק) ביקרתי באגף השיווק של חברת החשמל כדי להציג את עצמי. במהלך הביקור הראו לי ויז'ואל לקמפיין לכבוד 70 שנה לחברה עם כותרת זמנית שניתנה ע"י טמיר-כהן (משרד הפרסום שלהם): "הקידמה זורמת". היא לא נראתה להם ולכן ביקשו ממני יפה להציע הצעות אחרות לכותרת.
נעתרתי והם קיבלו ואישרו כמעט מייד את מה שהצעתי:
אור דולך בחלונך כבר 70 שנה...
השיר הידוע בשם "כשאור דולק" נכתב ע"י עמוס אטינגר, הולחן ע"י סשה ארגוב ובוצע ע"י שלישיית גשר הירקון כ-30 שנה לפני פרסום המודעה. המלים ניגנו על מיתריו הנוסטלגיים של הזיכרון. הכותרת כיכבה במסע הפרסום שלמיטב זכרוני כלל רק עיתונות ושלטי חוצות (ללא רדיו או טלויזיה) ואני זכיתי לפרוייקטים נוספים מחברת החשמל.
במקרה אחר, כפרילנסר קבוע של יום בשבוע במשרד פרסום קטן (פרידמן-לכנר), התקבל בריף לבית קפה שרצה לעודד פעילות חורפית אצלו. אבל תקציבו היה נמוך והספיק לכמה מודעות סטריפ קטנות בשחור לבן במקומונים בלבד. כמענה יצרתי את הכותרת
עוד לא אכלתם שום דבר...
שמהדהדת את שירה של נעמי שמר בביצוע להקת הנח"ל כ-3 עשורים קודם. המודעה עבדה על עיקרון פרסומי נוסף - החשש להחמיץ משהו ויצרה את הרושם שיש התרחשות כזו בבית הקפה בחורף. אכן "רטרו" - אבל הביא לקוחות.

את המודעות המוזכרות במאמר ניתן לראות בדף האתר שלי שכותרתו עוד לא חפרתי די.

ניוזלטר חינמי לחלוטין בשם "סודות של קופירייטרים" נשלח לכל דיכפין שמשאיר את כתובת המייל שלו באתרי.


חן נירן קופירייטר למקרים קשים www.chennirran.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב