המשפט הבא יישמע קצת מפתיע או מוזר למרבית האנשים אבל הוא נכון ואמיתי לחלוטין.
"ניתן לתדלק במים ולהביא לחסכון של עד 40% בצריכת הדלק או הסולר בכל סוגי הרכב כבר היום."
כן, ישנה אפשרות כבר היום להפוך את רכבך לרכב היברידי הפועל גם על מים. ללא צורך ברכישת רכב חדש (היברידי או חשמלי) ולחסוך אלפי שקלים בשנה על על הוצאות הדלק והתחזוקה של הרכב וכמובן ולא פחות חשוב להפחית את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב ב כ- 60% .
אני יודע מה אתה חושב!
זה נשמע טוב מדי, איך זה שלא שמעתי על זה עד היום?
אם זה פתרון כל כך טוב, מדוע יצרני הרכב לא משתמשים בטכנולוגיה הזו ברכבים החדשים ?
מדוע הממשלה שמתהדרת ברצון להיות "ירוקה" יותר לא מזנקת על ההזדמנות?
ובכן זה פשוט, הממשלות בעולם מרוויחות המון כסף ממיסוי על הדלק ומוצריו (ראה קישור למחיר הדלק בישראל) ולכן אין להם שום אינטרס שאנחנו האזרחים נחסוך בדלק! ככל שנשתמש יותר בדלק כך הממשלה תרוויח יותר כסף.
תוסיפו לכך כמובן את הלחץ מצד חברות הדלק וקרטלי הנפט על יצרני הרכב ותקבלו תשובה ברורה מדוע לא שמעתם על הטכנולוגיה המדהימה הזו קודם.
כדי להביא לשינוי בישראל ולהשפיע על הממשלה החלטנו להביא את הטכנולוגיה הזו לארץ במטרה ליצור את השינוי וזאת על ידי:
- הצעת פתרון יעיל וזמין לאלפי נהגים בישראל הכורעים תחת מחירי הדלק והסולר המוגזמים.
- הפחתת זיהום האויר מכלי הרכב בארץ לרבות מרכבי דיזל כבר היום .
- השפעה על הממשלה ועל הכנסת "מלמטה" ביצירת עובדות בשטח ובשימוש נרחב בטכנולוגיה המדהימה הזו. ללא הפגנות שאינן מועילות וללא הפסד של ימי עבודה (לאור המצב הכלכלי בארץ).
אז מה זה בעצם תדלוק במים?
קצת רקע הסטורי לגילוי הטכנולוגי המדהים הזה.
הטכנולוגיה מבוססת על התגליות המוגנות בפטנט של רודוס ויליאם משנות ה - 60. לאחר הפסקה של 12 שנים המשיך המחקר בנושא להתפתח ולהתקדם בראשות פרופ יול בראון ולכל אורך שנות ה -70. תערובת הגזים (המימן והחמצן) המשתחררת מהמים בתהליך האלקטרוליזה בטכנולוגיה זו, נקראת על שמו של פרופ בראון בשם "גז בראון".
פרופסור יול בראון ושותפיו השקיעו כמעט 30 מיליון דולר בכדי להכניס את השימוש ב"גז בראון" לתעשיית הרכב המרכזיות אך רובו של הציבור עדיין לא שמע על גז בראון מעולם ומופתע לגלות את קיומו.
אז איך זה בדיוק עובד?
כמובן שלא שופכים את המים לתוך מיכל הדלק, דבר שיגרום נזק לרכב, בטכנולגיה זו אנו משתמשים בתא אלקטרוליזה מתוחכם.
התא מפרק באמצעות חשמל ממצבר הרכב מים ממיכל מים נפרד לגזים - מימן וחמצן (H2O), המערכת מזרימה את הגזים הללו לכניסת האויר של המנוע (לאחר סינון) והם נשרפים במקום חלק מהדלק ומשפרים את יכולת הבעירה. כתוצאה מכך מוסרות שאריות פיח מבוכנות המנוע, מופחת זיהום האויר וכמובן מקבלים חסכון גדול בדלק.
מה כוללות הערכות לתדלוק במים :
1. מחולל מימן על פי דרישה
2. מיכל מים מזוקקים
3. אלקטרוליט חיצוני (חומר מוליך במים)
4. מיכל בועות / מנגנון סינון.
האם צריך מיכל גז כדי להשתמש במערכת?
אין כל צורך במיכל גז ברכב (בשונה מהסבת הרכב לשימוש בגז), בשום רגע נתון לא קיים גז דחוס ברכב ("כלומר זוהי מערכת של גז על פי דרישה"). המערכת מופעלת על ידי חשמל הרכב (האנרגיה העודפת הזמינה מאלטרנטור המכונית), ובדרך כלל משתמשת בפחות מ -500 וואט של אנרגיה כדי לפעול (דורשת פחות מאחוז אחד של כח סוס ממנוע הרכב).
אז איך בדיוק התהליך הזה חוסך בדלק?
הגז הנוצר במערכת נכנס למנוע עם האוויר הרגיל הנשאב למנוע מפילטר האויר. גז זה מתערבב עם דלק המכונית במחזור הבעירה ומשמש "כזרז בעירה" . זירוז זה גורם לדלק להשרף בצורה מהירה יותר ונקיה יותר. חוץ מגז המימן המופק בתהליך (66%), מכילה תערובת הגזים גם 33% של חמצן טהור, חמצן זה הופך גם הוא להיות זרז שמסייע לתהליך הבעירה במנוע ולכן מפיק יותר אנרגיה מהבנזין, מהסולר, או מכל דלק אחר שנמצא בשימוש.
ניתן לייצר כמעט 1800 ליטרים של גז מימן/חמצן מכל ליטר אחד של מים!
לאחר תהליך הבעירה בתוך המנוע, הגזים הופכים שוב למים ולקיטור וכך מושג גם ניקוי פנימי של המנוע ממשקעי פחמן. כל זאת כמובן תוך שיפור צריכת הדלק של הרכב לאחר שיעילות הבעירה במנוע גדלה.
עד כאן, קצת מידע על קצה המזלג על הטכנולוגיה המדהימה הזו.
עכשיו אחרי שאתה יודע שקיימת טכנולגיה זמינה אמינה ויעילה לחסכון של עד 40% בצריכת הדלק או הסולר שלך, ובנוסף לכך אתה כבר מבין את דרך פעולתה של המערכת, נשאר לך לבחור רק דבר אחד.
האם אתה מצטרף למהפכה הירוקה וחוסך אלפי שקלים בשנה או לא?
הבחירה בידך!
אנחנו כאן כדי להביא לשינוי במחירי הדלק בישראל ולהפחית את זיהום האויר,
נשמח אם תצטרף אלינו,
תודה ובהצלחה,