הפקת סרטי תדמית היא תהליך מורכב והיא דורשת מיומנות אחרות ומיוחדות לעומת אלו שנדרשות לביצוע בימוי, צילום ועריכה של הסרטים. הפקה של סרט תדמית דורשת גיבוש של קונספט שיהיה נכון עבור המסרים שהעסק רוצה להעביר לקהל הצרכנים ונכון גם עבור קהל הצרכנים עצמם. הקונספט צריך להיות מצד אחד אומנותי, כך שיהיה בולט לעומת סרטים אחרים מהסוג הזה, מרשים ואפקטיבי, ובו זמנית הוא צריך להיות בר ביצוע.
יש חברות הפקה שהפקה של סרטי תדמית הוא העיסוק שלהן, והן מכירות מקרוב את הקושי במציאת האיזון בין הצד האומנותי לצד הביצועי.
קיימים כמה קשיים בהפקה של סרט תדמית. הקושי הראשון הוא מציאת נקודת האיזון בין מה שהלקוח רוצה, גם כשהוא לא יודע לנתח את השוק ואינו אובייקטיבי בעת הצפייה בסרט, לבין הצרכים האמתיים והמקצועיים שעליהם מתבססת הצלחת ההפקה.
עוד קושי קשור לשמירה על חדשנות לעומת השוק כולו, ובפרט לעומת העסקים המתחרים באותו תחום. סרט תדמית מיועד למעשה לכל מי שצופה בו ונחשף גם לסרטי תדמית אחרים, וההצלחה שלו נמדדת באופן יחסי לעומת הסרטים האחרים. אם הפקת הסרט תהיה מוצלחת יותר לעומת הסרטים האחרים, והסרט יהיה משכנע, מרתק וייחודי יותר, כך ההצלחה שלו תהיה גדולה יותר. כדי להיות מרתק וייחודי ולשכנע, ההפקה צריכה להיות מותאמת לקדמה ולשינויים שמתרחשים ועלולים להתרחש בעתיד. במילים אחרות, חשוב שסרטי תדמית לא יחקו טרנדים בולטים ומוכרים בשוק, אלא להיות פורצי דרך.
אם כן, הפקת סרט תדמית דורשת יד על הדופק וראש פתוח לחדשנות.
לסיכום, חדשנות היא מילת המפתח, ולכם כך צריך להיות מעורים ומעודכנים לגבי מצב השוק והשינויים שעתידיים להתרחש בו. החדשנות צריכה להביא לידי ביטוי את השילוב בין הטעם האישי של הצופים בסרטי התדמית לבין הטעם האישי והמקצועי של כל מי שלוקח חלק בהפקת הסרטים.
סביר להניח שלכם, בעלי העסקים שרוצים להפיק סרט תדמית מקצועי ומוצלח, אין את היכולת להוציא לפועל הפקה שכזו. אם לא מפאת חוסר ידע והבנה, אז מהסיבה הפשוטה שאין לכם מספיק זמן לבצע תהליך מורכב שכזה. על כן, עליכם למצוא חברת הפקות מקצועית ומנוסה שתעשה את העבודה עבורכם. יש הרבה חברות כאלה, כמו מירו מדיה שפועלת כבר מספר שנים. אבל מלבד שנות הוותק, חשוב לבדוק ולהבין את הניסיון שיש למי שעומד בראש החברה- האם היה לו ניסיון בעבר עם שוק הטלוויזיה/האינטרנט, ואיזה ניסיון בדיוק?