העברת תהליכי העבודה לתוך ה וויקי יכולה להוות קפיצת מדרגה משמעותית לארגונך. הוויקי יכול לשמש אותך כזיכרון ארגוני קצר טווח (מעבר ליכולתו להיות פלטפורמת שימור ידע ארוכת טווח) מתקדם, דרכו האנשים מסוגלים לפתח דיונים טובים יותר, איכותיים יותר ומזוקקים יותר לאורך זמן. הוויקי, כתשתית לקידום מטרות הארגון דרך קהילות ידע, תגרום לעובדים בארגונך להיות יותר יעילים, גם איכותית וגם כמותית, לאורך זמן. אך אל לך לבלבל את הוויקי עם הוויקיפדיה. בארגון שלך, ישנם מנופים חזקים הרבה יותר שנועדו לגרום לאנשיך לבצע ניהול ידע על בסיס הוויקי. אם כן, מהי המוטיבציה ליצור קהילת ידע? לפני שאנסה לענות על השאלה אני חייב לציין שלא תמיד ברור לכולם מהי מטרתו של ניהול הידע בארגון. לא משנה מה יגידו לכם, בסופו של יום, אין שום הצדקה לבצע תהליך ניהול ידע בארגון באם מהלך זה אינו מקדם באופן ישיר את מטרות הארגון. אם כן, אנסה לענות על שאלתי הראשונה. אתחיל בהגדרה לקהילת ידע: קבוצת אנשים עם מכנה משותף, שמקיימת דינאמיקה קבועה בינהן, במהלכה היא מייצרת ידע ערכי לארגון. ובכן, המוטיבציה של הארגון ליצור קהילות ידע מורכבת מהדברים הבאים:
• השיתופיות יוצרת השלמה למבנה הארגוני הפורמאלי וכך נוצרים רבדים נוספים של שיתופי פעולה פנים ארגוניים - סוג של מטריצה רב מימדית בה כל אינדיבידואל/צוות בארגון יכול לייצר שיתוף ידע עם אינדיבידואל/צוות אחר.
• שבירת חסמים ארגוניים טבעיים ויצירת סינרגיה
• שיתוף ידע סמוי ע"י דינאמיקה בינאישית יצירת סביבה תומכת ביצירתיות וחדשנות