אסטרטגיית מיתוג לטווח הקצר
מה עומד מאחורי אסטרטגיית השוקולד החדש של כרמית?
כאשר פיתחנו את קונספט אריזות השוקולד החדשות של כרמית, "הפרצופים"- עמדה בפנינו אסטרטגיית המותג לטווח הקצר. אסטרטגיה מותג זו מתאימה לצרכן החדש העכשווי זה שעולה למשרד בבוקר ועובר דרך הפיצוציה לקנות את מנת המתוק היומי שלו. הוא מגיע יום יום עם מצב רוח שונה, כזה שהושפע מלילה סוער או מלילה מדכא ומשעמם עד מוות.
צרכן שלא נשאר באותו מקום יותר מדי זמן, צרכן עם חיים דינאמיים ומציאות משתנה כל הזמן.
אחד כזה אשר כל האפשרויות פתוחות לפניו גם אם זה מתבטא רק באיזה מסעדה הוא יאכל בצהריים (בסכום מרבי של 40 ש"ח) זאת אומרת – צרכן כזה שיוצר לעצמו עולם שבו הוא חושב כי כל האפשרויות פתוחות לפניו. צרכן הקשור לטלפון הנייד שלו מתוך שכל שנייה עשוי הוא לקבל שיחת טלפון חשובה ביותר (לו עצמו).
צרכן שהתענוג העיקרי שלו הוא להפעיל את זכות הבחירה. צרכן כזה מפגיו מעט מאוד נאמנות למותגים. הוא חי לפי מה שטוב לו כרגע ללא מחויבות. אם ימאסו לו דמויות השוקולד של כרמית הוא מצפה לדמויות חדשות בשוקולד שלו או אתגרים חדשים או ריגושים חדשים בכל עת. צרכן המחפש את הסטוץ הסוער והמרטיט של הרגע.
מותג לטווח קצר עונה על כמה צרכים חשובים של כל צרכן, וביניהן היכולת שלו לפנטז כי הוא זה המתריס מהאריזות של השוקולד של כרמית. היכולת שלו לבחור כל פעם דמות שונה בכדי לחדש והיכולת שלו לבחור כל פעם מה לחדש. (היום אני גאון ומחר אני טיפוס קינקי וכן הלאה) היתרון שלנו עם מוצר השוקולד החדש של כרמית נעוץ בעובדה כי זהו מוצר חדש לחלוטין ולא "משופר" כפי שהיה קורה אם עלית היו יוצאים עם שוקולד כזה. ובכך נעוץ יתרוננו אותו עלינו לטפח.
מותג חדש משדר חידוש טוב יותר ממוצר חדש תחת מותג ותיק. יתר על כן, כאשר התועלת היא בתחום הפנטזיה הרי הנחיצות של המותג חזקה במיוחד. כי היא באה בנוסף לנחיצות למותג הקלאסי הנקנה רק בגלל ותיקותו או טעמו (עלית).
מצב זה קיים רק לאחרונה בו צרכנים מוכנים להתנסות ולאמץ מותגים חדשים במהירות.