לא הרבה יודעים, אבל משרד פרסום לא עוסק רק בפרסום של עסקים קיימים. משרד בתחום הפרסום יכול לעשות גם יותר מזה, במידה ויש לו את המחלקות והעובדים הנכונים.
אם אתם בשלבי הקמה של עסק חדש, משרד פרסום יכול לעשות עבורכם כמה דברים, ביניהם לעזור לכם בתהליך המיתוג, כולל עיצוב לוגו ואתר אינטרנט, ואחר כך, אם תצטרכו ותרצו, הוא גם יוכל לטפל לכם בכל מה שקשור להשקה ולפרסום של העסק.
מיתוג הוא השלב הראשון של כל עסק. אם זה עסק בתהליכי הקמה, כמובן שאי אפשר להשיק אותו עד שתהליך המיתוג נגמר. כאשר מדובר בעסק קיים שרוצה לשנות את המיתוג שלו, בדרך כלל אין צורך להפסיק מיד את הפעילות של העסק עד לסיום תהליך המיתוג החדש, אבל הטריק הוא להצליח בתהליך המעבר בין המיתוג הקודם לחדש.
וכאמור, פרסום עסק חדש או וותיק יכול להיעשות רק אחרי שיש את המיתוג, כי זה הרי הבסיס של העסק. בעוד שלמיתוג יש רק דרך אחת, מבחינת העשייה שלו, לפרסום יש הרבה שיטות, וכל אמצעי תקשורת שמאפשר פרסום מחולק בעצמו לגורמים קטנים. לדוגמא, באינטרנט יש כמה פלטפורמות וכמה שיטות פרסום, כמו באנר, חלון קופץ, עמוד בפייסבוק ועוד.
נראה שכל התהליך – גם המיתוג וגם הפרסום – הוא קריטי לעסקים חדשים בדיוק כמו לעסקים קיימים, ולכן צריך לבחור היטב את משרד הפרסום שיהיה אחראי על כל אלה.
אחרי שנאמרו כל הדברים האלה, חשוב לציין שלא כל משרד פרסום יוכל לשרת אתכם ואת העסק שלכם. גם אם יש לו את מחלקת העיצוב או מחלקה אחרת שאתם צריכים, יכול להיות שאתם לא עומדים בקריטריון אחד חשוב מאוד, שלפיו העסק בוחר אם לטפל בכם או לא. הקריטריון הזה הוא התקציב שלכם.
אם יש לכם תקציב גדול, קודם כל, סביר להניח שאתם עסק קיים, אולי אפילו וותיק יחסית, וגם מצליח מאוד. עם תקציב שכזה, אתם יכולים לבחור בכל משרד פרסום שתרצו. אבל, כדאי לא לפנות את משרדי פרסום קטנים, כי שם לא ערוכים לטפל בעסק עם תקציב גדול כל כך, ולכן כדאי להתמקד במשרדים הגדולים יותר.
לעומת זאת, אם אתם עסק קטן, או אפילו בתהליך של בניית עסק, ויש לכם תקציב קטן שנועד למיתוג ולפרסום של העסק, מיותר לבדוק במשרדים גדולים את האפשרות שהם יעזרו לכם. משרדים גדולים לא ישקיעו זמן בעסקים קטנים עם תקציב קטן. אבל, זה לא אומר שמשרד קטן לא יכול לעשות עבודה מצוינת, וכמובן שהוא מסוגל להתמודד עם תקציב בסדר גודל כמו זה שיש לכם.