כ-יועץ עסקי מעניין אותי השאלה כמה קניות נעשות באינטרנט והאם הפלטפורמה באינטרנט היא העתיד הצרכני של תושבי העולם, או יותר נכון האם נצליח להעביר את חוויית הקניה מחוצות מרכזי הקניות והקניונים אל עולם האינטרנט המקשר אותנו מ הסמארטפון או מהמחשב והטאבלט.
כ- יועץ עסקי אני למד כי רף הקניות באתרי האינטרנט עומד כיום על טריליון דולר!
סכום רציני למדי בהשוואה לסל הקניות העולמי ולאופציות הקיימות היום ברכישה באתרים מאובטחים באינטרנט, מסתבר כי אם פעם חיפשו הקמעונאים מיקום אז היום זה פחות חשוב, אנשים נוסעים עם מכוניות לכול מקום ומעבר לזה שפע החנויות המוצעות באינטרנט בארץ ובחו"ל נותן מענה לצורך צרכני כזה או אחר.
כמי שנותן ייעוץ עסקי זה לא שהקניונים נגמרו, ההפך, ככול שהקניונים יספקו יותר בידור, אטרקציות, ומזון הנהירה אליהם תמשך וגם כפועל יוצא גם הרכישות מהחנויות.
כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אני יכול להעיד על שינוי המגמה בצרכנות הישראלית, בפרט לאור הנתונים כי בישראל יש למעלה מארבע מיליון משתמשי פייסבוק, מה שאומר כי צרכנים נמצאים ברשת, ומאחר והרשת פתוחה גם לקניות מאתרים בינלאומיים של רשתות נחשקות שעד היום היו נחלתם של הנוסעים לחו"ל יוצא כי אנשים רוכשים באתרים הגדולים ALIBABA-AMAZONE-EBAY ואתרים של הרשתות עצמם בחול השולחות את המוצרים המוזמנים לכתובות חברות התובלה הבינלאומיות המעבירות את הקנייה עד לבית המזמין, מה יותר טוב מזה שעוד המוצרים נמכרים במבצעים מצוינים.
מה שמפחיד אותי כ יועץ עסקי היא העובדה שיותר ויותר אנשים הולכים למרכזי הקניות, מודדים, בודקים מוצרים, חוזרים הביתה ומזמינים דרך אתרי האינטרנט, פעולה אשר יכולה לגרום לקריסה של רשתות המשלמות הון עבור שטחי מסחר בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים.
בכלל אני מאמין כי רשתות וחנויות במרכזי הקניות ולא דווקא שם יפתחו כלים שיווקיים אשר יגדילו ללקוח את החשק לרכוש בבית העסק ולא לרוץ למקלדת ולבצע את הקנייה, אלה לעשות קנייה דרך המשקפיים של גוגל שידריכו אותך לאפליקציה של הרשת שתדע לכוון את הצרכן למוצר שהוא אוהב או למוצר שרכש בעבר ועל סמך המיידע המצוי במאגר יציע לצרכן דברים דומים או משלימים.
שילוב של טכנולוגיה וצרכנות הינה חשיבה שדורשת עומק רב כי הכלים הטכנולוגים כבר כאן, אפילו עולם האפליקציות כבר כאן ויכול לתת את המענה הצרכני הנכון ללקוח, הבעיה זה שפע המוצרים, שפע האפשרויות, וחוסר היכולת של הצרכן לבחור מתוך כול ההיצע העומד מולו. אני מאמין שאם התקדמות חקר המוח האנושי נדע גם לפצח את הקודים האלה.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון