קודם כל קצת רקע-עד לפני עשור, התקליטן היה מגיע למקום האירוע ומרכיב את מערכת ההגברה וגשר התאורה שלו ללא קשר עסקי לגן/אולם האירועים.
עם השנים התווספו גני אירועים ואולמות שחלקם מקורבים ליישובים ומקומות מגורים.
השינויים יצרו בעיה- צורך להגביל את עוצמת המוזיקה במקומות הנ"ל ואילו חברות מוזיקה גדולות נתנו את הפיתרון לכך ע"י התקנת מערכת קבועה בעלת עוצמה מוגבלת.
עם השנים עקב אינטרסים אסתטיים,מקצועיים ופיננסיים רוב מקומות האירועים בארץ התקינו הגברה ו/או תאורה קבועים במקום בצורה עצמאית או ע"י חברת סאונד/מוזיקה.
ישנם יתרונות רבים להתקנת קבע:
נקודות שיש לבדוק לפני האירוע:
קחו בחשבון שבעלי מקצוע המקבלים הפניות מהנהלת המקום יהיו בעלי אינטרסים של המקום ולאו דווקא של הלקוח (למשל D.J. שמקבל לקוחות ממקום האירועים יהיה לויאלי כלפיו).
אז איך תדעו שתקבלו את מה שמגיע לכם באיכות הטובה ביותר? באים,רואים,שומעים, בודקים ושואלים את כולם!
ואחרון חביב-ברגע שבחרתם איפה? מתי? מי? ואיך? מפסיקים להתעסק עם זה ומתרכזים בשמחה. שיהיה במזל.
עם השנים התווספו גני אירועים ואולמות שחלקם מקורבים ליישובים ומקומות מגורים.
השינויים יצרו בעיה- צורך להגביל את עוצמת המוזיקה במקומות הנ"ל ואילו חברות מוזיקה גדולות נתנו את הפיתרון לכך ע"י התקנת מערכת קבועה בעלת עוצמה מוגבלת.
עם השנים עקב אינטרסים אסתטיים,מקצועיים ופיננסיים רוב מקומות האירועים בארץ התקינו הגברה ו/או תאורה קבועים במקום בצורה עצמאית או ע"י חברת סאונד/מוזיקה.
ישנם יתרונות רבים להתקנת קבע:
- מערכת ההגברה מכוונת בהתאם למקום.
- ברוב המקומות יש רמקולים נוספים לברכות ונאומים לכיוון הקהל.
- מגוון עצום של תוכניות תאורה בניגוד לתוכניות הבסיסיות שיש בגשר נייד.
- כמות פנסים גדולה יותר ובפיזור נכון יותר.
- ואחרון אבל ממש לא פחות חשוב-אין כבלים ש"רצים" באוויר ועל הרצפה.
נקודות שיש לבדוק לפני האירוע:
- לא להגיד "אנחנו לא מבינים בזה" - לכל אחד יש דרישות שונות לגבי עוצמת המערכת.
- לשאול ללא כל בושה את איש המכירות אם יש הגבלת עוצמה על המערכת.
- אם יש אפשרות, רצוי לשאול גם את אנשי התפעול של המקום (לאנשי מכירות אינטרס גדול יותר "לייפות" את המציאות).
ברוב המערכות יש מכשיר שנקרא לימיטר שמגביל את התקליטן עד לעוצמה שנקבעה מראש,דבר זה נועד להגן על המערכת מפני נזקים ולהתאים את העוצמה למקום - לא להיבהל אם נודע לכם על הימצאותו של המכשיר- הדבר אינו משפיע על המוזיקה. - להגיע אל מקום האירוע (בתיאום מראש) על מנת לשמוע את המערכת. יש להגיע אחרי השעה אחת עשרה כשהרחבה מלאה.
- לשאול על הימצאות מערכות גיבוי במקום - לשאלה זו שלוש תשובות אפשריות:
- מקומות שהציוד הנו של חברת הגברה ותאורה מקצועית שמטפלת ומתחזקת את הציוד.
- מקומות שהציוד שלהם אך משלמים לאיש מקצוע על תחזוקה שוטפת וגיבוי המערכות.
- מקומות שהציוד שלהם, אך הם מתחזקים אותו בעצמם ומאמינים ש"יהיה בסדר" - זהירות!!! במקומות אלו ניתן ורצוי לשים דגש על הנושא ולהכניס סעיפים נקודתיים בחוזה המבטיחים שהאירוע יעבור בשלום.
- לוודא שהתאורן אכן נמצא בעמדתו במהלך כל האירוע ואחראי לכך שהתאורה משתנה בהתאם למוזיקה,אתם משלמים על זה!
- אל תתביישו לבוא בדרישות לתאורן בדיוק כמו ל D.J. - למשל, אם הפליקר(הפנס הלבן שנכבה ונדלק במהירות)עושה לכם רע לא חייבים להפעיל אותו, כנ"ל לגבי עשן ברחבת הריקודים - למרות שמומלץ להשאיר כמות מינימלית של עשן הגורם לכך שרואים את אלומות הפנסים באוויר.
קחו בחשבון שבעלי מקצוע המקבלים הפניות מהנהלת המקום יהיו בעלי אינטרסים של המקום ולאו דווקא של הלקוח (למשל D.J. שמקבל לקוחות ממקום האירועים יהיה לויאלי כלפיו).
אז איך תדעו שתקבלו את מה שמגיע לכם באיכות הטובה ביותר? באים,רואים,שומעים, בודקים ושואלים את כולם!
ואחרון חביב-ברגע שבחרתם איפה? מתי? מי? ואיך? מפסיקים להתעסק עם זה ומתרכזים בשמחה. שיהיה במזל.