כאשר אנחנו באים לבנות אתר חדש עלינו לבחור נושא אשר יאפיין אותו, איך למצוא ם נושא לאתר נוכל למצוא בהרבה מקומות באינטרנט אולם , חשיבות בחירת הנושא חשובה ככל שתהיה, תתמעט אם לא נשמור על כלל אחד חשוב.
קיימת מגמה חדשה במספר חודשים החודשים של בקרב מנועי החיפוש כאשר גוגל בראשם, מגמה אשר נקראת בשפה המקצועית LSA.
LSA הם ראשי תיבות של Latent Semantic Indexing
את ההסבר המילוני אני אשמור למילון אבן שושן ואנחנו נדלג ישירות להסבר המעשי.
אתר האינטרנט שלנו יכול לעסוק במספר רב של תחומים, אולם מבלי להתעסק בתחום ספציפי לא יהיה לאתר ייחודיות מול כל שאר האתרים ברשת. ניתן לראות מספר רב של דוגמאות של אתרים שמתחילים בנושא מאוד ספציפי אולם כבר לאחר החצי הראשונה מתווספים נושאים חדשים לאתר, ברובם לא רלוונטים לנשוא המקורי.
גלישה מהנושא העיקרי של אתר יכולה להרע עימו ע"י הורדת הדירוג של האתר במנועי החיפוש.
למה -
מנוע החיפוש גוגל חכם ככל שיהיה, מנסה תמיד לתת את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת החיפוש של הגולש.
אולם איך מנוע החיפוש יודע איזה אתר רלוונטי יותר מאתר אחר ?
ע"מ לקבוע את התשובה, משתמש המנוע במספר רב של פרמטרים, אולם הרלונטיות לנושא המרכזי של השאילתה הוא פרמטר אשר מתחזק בערכו בזמן האחרון. אחרי הכל אם מנוע החיפוש כדוגמת גוגל יודע מהו נושא האתר ובמה האתר עוסק - אזי יותר קל לקבל החלטה איזה אתר יותר רלוונטי עבור הגולש.
ניקח לדוגמא שני אתרים אינטרנט:
אתר אחד שמציע למכירה מוצרים לחיות האתר יכול להציע מוצרים למגוון חיות ביניהם חתולים, כלבים, יונים וכו ואילו האתר שני גם הוא מציע למכירה מוצרים לחיות אבל הוא בחר להתרכז במוצרים הקשורים רק לתחום הכלבים. במידה וכל שאר הנתונים בשתי האתרים זהים (קישורים נכנסים, מספר דפים, קידום אתרים פנימי), אזי האתר השני יופיע בדירוג טוב יותר עבור גולש שמחפש מוצרים עבור הכלב שלו.
וכאן נשאלת השאלה האם על האתר לעסוק רק בנושא אחד ע"מ לקב לדרוג טוב במנועי החיפוש -
בקצרה התשובה היא כן.
אולם תשובה זאת מתעלמת ממצבים בלתי אפשריים בהם האתר חייב לעסוק במספר נושאים כדוגמת האתר הקודם שעוסק במכירת מוצרים לחיות, אם האתר יעסוק רק במכירת מוצרים כלבים הרי שייתכן במידה סבירה שהרווחיות של האתר תרד במגלל חוסר מגוון ולא תהיה כל משמעות להקים אתר מסוג זה.
לבעיה זו נמצא פיתרון אשר מאפשר לנו לבנות אתר אינטרנט בעלי מספר רב של נושאים (אשר קושרים אחד בשני) תוך שמירת היחודיות בתוך כל תחום.
הפיתרון בנוי במבנה האתר, או יותר נכון במבנה התפריטים באתר.
בכדי ליצור מצב של חוסר גלישה בין נושא לנושא באתר עלינו לבנות את האתרים במבנים נפרדים כאשר לא קיים קישור בין נושאים שונים באתר.
לדוגמת קטגוריה של כלבים לא תקשר ישירות לקטגוריה של חתולים, אחרי הכל קישור מעין זה יכול לבלבל את מנועי החיפוש מהו הנושא העיקרי של האתר ובכך לפגום בדירוג הכללי שלו.
נושא LSA הינו נושא רחב ביותר אולם כדאי להתחיל להכיר את הנושא עוד לפני התחלת הבניה של האתר, יותר קל למנוע את הטעויות לפני בניית האתר מאשר לתקן את הטעויות לאחר מכן.
דוגמא לאתר אשר מקיף נושא אחד בלבד הינו http://simply-adsense.com אתר זה פונה לתחום אחד בלבד ובכך מרוויח את נקודות זכות בגוגל, נקודות אלו מתבטאות בדירוג גבוה עבור ביטויים שונים באתר.
למידע נוסף ניתן לחפש LSA במנוע החיפוש הקרוב לביתכם.
עוסק בשיווק באינטרנט במשרה מלאה ונהנה מכל רגע.