כאשר המטוס נמצא בחניה, על הקרקע, משקל המטוס פועל בניצב למרכז כדור הארץ. המשקל עובר דרך מרכז הכובד של המטוס. בכך בא לידי בטוי בעיקר החוק השלישי של ניוטון: המטוס מפעיל על הקרקע כח השווה למשקלו, והקרקע מגיבה בעצמה זהה לכח שמפעיל משקל המטוס.
באויר: העילוי פועל מול משקל המטוס, כלומר, המשקל מושך את המטוס כלפי מטה והעילוי דוחק את המטוס כלפי מעלה. הגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס מושך את המטוס לאחור, ואילו הדחף/סחב שמייצר המנוע דוחף/סוחב את המטוס לפנים. כאשר העילוי פועל בעצמה זהה למשקל, המטוס שומר גובה. כאשר הדחף/סחב מייצרים עצמה זהה לגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס, המטוס ישמור מהירות קבועה. לכן, כאשר ארבעת הכוחות מאוזנים, אנו אומרים שהמטוס נמצא במצב של "שווי משקל".
"שיווי משקל" או "איזון כוחות": כשהמטוס טס ישרה ואופקית, במהירות קבועה ושומר גובה וכוון, ארבע הכוחות מאוזנים [עילוי (L) ?משקל (W), דחף/סחב (T) -גרר/התנגדות (D). במצב זה אנו אומרים ש"שקול הכוחות = אפס".
Drag = גרר
Thrust = דחף/סחב
Lift = עילוי
Weight = משקל
במטוסים קלים מקובל לומר שהיחס בין העילוי לבין המשקל הוא 10:1 לטובת העילוי.
באויר: העילוי פועל מול משקל המטוס, כלומר, המשקל מושך את המטוס כלפי מטה והעילוי דוחק את המטוס כלפי מעלה. הגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס מושך את המטוס לאחור, ואילו הדחף/סחב שמייצר המנוע דוחף/סוחב את המטוס לפנים. כאשר העילוי פועל בעצמה זהה למשקל, המטוס שומר גובה. כאשר הדחף/סחב מייצרים עצמה זהה לגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס, המטוס ישמור מהירות קבועה. לכן, כאשר ארבעת הכוחות מאוזנים, אנו אומרים שהמטוס נמצא במצב של "שווי משקל".
"שיווי משקל" או "איזון כוחות": כשהמטוס טס ישרה ואופקית, במהירות קבועה ושומר גובה וכוון, ארבע הכוחות מאוזנים [עילוי (L) ?משקל (W), דחף/סחב (T) -גרר/התנגדות (D). במצב זה אנו אומרים ש"שקול הכוחות = אפס".
Drag = גרר
Thrust = דחף/סחב
Lift = עילוי
Weight = משקל
במטוסים קלים מקובל לומר שהיחס בין העילוי לבין המשקל הוא 10:1 לטובת העילוי.
משה - מדריך טיסה
http://www.tayas.co.il
http://www.tayas.co.il