תוכן שיווקי מהו
תוכן שיווקי הוא טקסט הנכתב עבור מטרה אחת והיא שיווק. השיווק יכול להיות עבור כל סוג של מוצר או שירות, החל מרהיטים, המשך בחופשות מפנקות בחו"ל וכלה בשירות יעוץ מס. למעשה, הקשר בין שיווק למוצר יכול להגיע בכל תצורה ואין מוצר או שירות כלשהו, אשר להם לא ניתן לבצע פעולות שיווק. במאמר זה נדבר על טקטיקות שיווק בהקשר של טקסט שיווקי בלבד, בין אם ברחבי הרשת לבין אם בכל סוגי המדיה הכתובה.
תהליכי כתיבת תוכן שיווקי
רבים עתידים לומר כי פעולות השיווק הן קבועות כאשר אין זה נכון. שיווק הוא מותאם למוצר, לעת, לאופי, לקהל היעד, למיקום ואף למזג האוויר. בבואכם לכתוב תוכן שיווקי אשר מטרתו היא קידום המוצר שלכם או האתר, הרי שראשי יש להכיר את המוצר ולהבין מי הוא קהל היעד. מטרת הטקסט היא לכידת הלקוח הפוטנציאלי והפיכתו ללקוח מוחשי. לאחר ביסוס עובדות אלו, רצוי להכיר את המוצר או השירות מעט, בעיקר את יתרונותיו ונקודות החוזקה שלו על פני מוצרי המתחרים. פעולת כתיבת התוכן השיווקי תהפוך קלה יותר עם כל המידע הזה שכן, כעת ידוע מה משווקים. כעת, יש להתחיל לבצע סיעור מוחות ולמצו את שיטת השיווק הנכונה ביותר עבור המוצר או השירות. זכרו, גם הכותב המנוסה ביותר, התחיל בלי ניסיון ומוצר טוב עם שיווק טוב, יניב פירות רבים. על כן, אל תקלו ראש בבואכם לשווק את המוצר שלכם והתפשרו רק על הטוב ביותר.
כותבים
רובנו יודעים לקרוא ולכתוב, אך האם כל אחד שיודע לכתוב בהכרח יודע לכתוב תוכן שיווקי מקצועי? לצערם של רבים, התשובה לשאלה זו היא לא. יחד עם זאת, האור בקצה המנהרה מעיד כי כל אחד יכול ללמוד לכתוב תוכן שיווקי באופן המקצועי ביותר. כל שעל התלמיד החדש לעשות הוא להכיר את רזי כתיבת תוכן לאתרים, את כללי הכתיבה עבור מנועי החיפוש ולדעת איך לשלב את כל אלו, עם תוכן מושך אשר יניע את הגולשים לפעולה.
לאחר תהליך למידה לא ארוך, יכולות הכתיבה ישתפרו פלאים אך אם עדיין אין אתם בטוחים ביכולות הכתיבה, בקשו מכותב תוכן מקצועי לעבור על הטקסט שכתבתם. אולי קצת פידבקים יעזרו לכוון אתכם טוב יותר או שתבינו כי עדיף לשכור שרותי כתיבה מקצועיים ולהתמקד במה שאתם יודעים לעשות טוב יותר. הטיפ היחידי אותו אוכל לתת הוא: בבואכם לכתוב, כתבו עבור הגולש, כך גוגל פועלת וכך היא מבקשת כי תעשו.