כל חנות אופנה מתמודדת עם פסיכולוגיית הקנייה של לקוחותיה אשר נכנסים לחנות האופנה שלהם. המטרה שלהם – לקנות בגדים. המטרה של החנות – שיקנו בגדים. אז איך קורה שלעיתים קרובות לקוחות רבים נכנסים בשערי החנות ויוצאים בידיים ריקות? יש מספר הסברים לשאלה, אך המרכזי שבהם הינו – פסיכולוגיית קנייה. מושג גדול, שמתחבאים בתוכו מספר פרמטרים קטנים אשר בעזרתם ניתן לגרום ללקוחות אשר נכנסים לחנות האופנה לקנות יותר ואף ליהנות מחוויית קנייה טובה יותר. איך? כל התשובות נמצאות ממש פה.
הגודל כן קובע – או במילים אחרות, הגודל של המדפים שתשימו בחנות, הגובה שלהם והמיקום שבחרתם להם יעשו את ההבדל הגדול. נסו לדמיין שאתם הולכים בסופר מרקט בו אתם רגילים לערוך את הקניות שלכם לבית. עכשיו עצרו לרגע וחשבו אלו מוצרים רשת הסופר מרקט בחרה למקם לכם אל מול העיניים, ואלו לדחוק למטה. נסו לחשוב מה היה גובהם של מדפים שונים שראיתם בסופר והאם כל המצרכים היו בהישג ידכם. ובכן, לאחר מחשבה קלה תגלו כמה סודות קטנים. הסוד הראשון הוא למקם את מוצרי הליבה שלכם על גבי מדפים אופנתיים בגובה העיניים של הלקוח. מדפים אופנתיים אינם חייבים להיות כאלה שנקנו בכסף רב, אלא יכולים להיות גם מדפים למחסן שנצבעו או קיבלו מעט טוויסט לפני שהפכו להיות למדפי התצוגה שלכם. את המוצרים השוליים יותר שלכם מקמו מעלה ומטה ממוצרי הליבה שלכם. כמו כן – אל תעמיסו הרבה פריטים באזור מוצרי הליבה. תנו ללקוח את היכולת הפשוטה להתרשם ממספר מוצרים קטן יחסית ותנו לו את השקט והביטחון שהגיע אל המקום הנכון עבורו ושיהיה לו נכון לצעוד פנימה אל תוך החנות. אז, בשלב הזה, הוא כבר ייחשף אל שאר מוצרי הליבה שלכם. פרמטר נוסף אשר משמעותי מאוד הינם מדפי תצוגה בחלון הראווה של העסק. הלקוח הפוטנציאלי שלכם מטייל בין עשרות חנויות ולרובן הוא כלל לא ייכנס. לאלו שכן בחר להיכנס, היו 2 מרכיבים עיקריים – או שהחנות הינה מותג שהוא מכיר ואוהב או שחלון הראווה גירה אותו להיכנס פנימה. ואיך מגרים לקוח דרך חלון הראווה. מספר טיפים קטנים שיעשו את ההבדל: מעט זה הרבה – מעט מוצרים הרבה דמיון. שימו פריטים בודדים בחלון הראווה ולאו דווקא את אלה שנמכרים הכי הרבה. הכניסו צבעוניות ושימו על גבי מדפים קטנים מספר פריטים משלימים כמו חגורה, כובע, צעיף וכדומה. שימו הרבה אור בחלון הראווה ורצוי אור נקי ולבן. הלקוח אמור לקבל את ההרגשה שדגדגו אותו קלות ושיהיה לו מעניין להציץ פנימה ולראות את הסחורה – אותה סחורה שאתם מעוניינים למכור לו.
שיהיה בהצלחה..