כיצד להגדיר יעדים עסקיים
יעדי העסק שלך יהיו יעילים
רק אם תגדיר באופן ברור מה תרצה להשיג ואיך.
תקבע יעדים לטווח ארוך
תתחיל בהפרדה בין יעדים קצרי טווח לארוכי טווח, כשהכוונה בארוכים היא לשלוש עד חמש שנים בעתיד.
היעדים העסקיים אמורים לבטא את מטרת העסק. כשאתה חושב למה
העסק קיים מלכתחילה, היעדים מקבלים משמעות שונה לגמרי.
יש יותר אנרגיה ואתה לא מרגיש שהם מאולצים.
יעדי החזון נחלקים לארבעה תחומים עיקריים:
שירות, חברתי, רווחים, או צמיחה :
א. שירות - יעדים הקשורים לשיפור שביעות הרצון בשירות לקוחות, או בשימור לקוחות.
ב. חברתי - יעדים שמתמקדים בנתינה לקהילה, בתרומה באמצעות ארגונים כמו "לתת", או בהתנדבות.
ג. רווחים - יעדים שנועדו להגדיל רווחים באחוזים שונים.
ד. צמיחה - יעדים הקשורות בהתרחבות של העסק, ע"י עובדים חדשים, או מוצרים חדשים.
אני אוהב לדמיין כל סוג כיעד לחופשה, ואת היעדים לטווח קצר כמפת-דרכים להשגת יעדים אלה.
כדי להבחין בין יעדים לטווח ארוך ויעדים לטווח קצר אני מציע להסתכל על היעד לטווח ארוך כעל יוזמה.
אם תקרא לכל המטרות באותו שם – "יעדים", לא יהיה כל הבדל ביניהן וזה ירגיש כמו מרתון אחד ארוך.
לכן לפעמים, היעד צריך להיקבע כמשהו גדול במיוחד.
אם אתה באמת חושב בגדול, אולי כדאי לך לשקול לצרף ליעדים מילים כמו: מעבר לסביר, נועז, ענק, שובר
תקרות זכוכית. תפיסת "בניית חזון העסק שלך" מתייחסת ליעדים המשתנים בשוק העסקי ב-30 השנים האחרונות,
כמו למשל חברת סוני שניסתה והצליחה לשנות את התפישה העולמית, שמוצרים מיפן הם נחותים.
ללא קשר כמה ארוך טווח היעד שהיית רוצה להשיג, תהיה מודע עד כמה מהר הם יכולים להשתנות.
יעד של שלש עד חמש השנים זה מצויין, אבל בכלכלה הנוכחית ועם השינויים המהירים בשוק העסקי היום,
עדיף לתכנן גם יעדים לטווח קצר , כשלנגד עיניך עומדת המטרה להרוויח יותר כסף ממה שהרווחת בשנה שעברה.
רוצה עוד טיפים מדהימים לשיפור העסק?
אני מזמין אותך לקבל מתנה כאן בלחיצה:
להעיף את העסק שלך ב-5 צעדים במהירות! מדשדוש לתוצאות יוצאות מן הכלל!
אריה גרסיאני, מאמן עסקי ומנטור לבעלי עסקים בהקמה.
בעל נסיון של 34 שנות ניהול עסקים, ניהל כבעלים של רשתות
ארציות בתחום הטקסטיל, מזון ומוצרים בני קיימא. מאמן עסקי
כזכיין מורשה של "ת.ו.ת. תקשורת ותוצאות" חברת האימון
הגדולה בישראל,
מאמן בכל המרחב העסקי, ומומחה ליצירת שינויים גדולים ופריצות
דרך בעסקים של אנשים. גרסיאני בעל נסיון של שנים בניהול וליווי
אנשים, להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם. מגיעים אליו בעלי
עסקים מתחומים שונים אשר מחפשים דרך להגדיל את הרווחיות
של עסקיהם, עובדים ומנהלים אשר מעוניינים לקדם את עצמם לרמות
השפעה גבוהות יותר, וכמובן גם אנשים ויזמים שמחפשים את הדרך
העצמאית שלהם לעסוק במה שהם אוהבים תוך הגשמה עצמית כלכלית.
כמנהל עסקים מנוסה גרסיאני ניהל פעילויות בהיקפים של מליוני
דולרים, הנהיג אנשים וצוותים בכל רחבי הארץ וביסס לעצמו קריירה
מצליחה ומבטיחה. לאורך שנותיו כמנהל עסקים, ביסס את עצמו
כמנטור מוביל לעובדים ומנהלים, וליווה רבים מהם למשרות ניהול.
אבל בשיא הקריירה הניהולית שלו, הרגיש אריה כי אינו ממצה את
עצמו יותר. בניגוד לכל הגיון בריא ובניגוד לכל מה שאמרו לו האנשים
סביבו, החליט לשחרר את עצמו מהניהול השוטף של עסקיו ולממש
את יעודו על ידי ליווי אנשים להגשמת החלומות והיעדים הנועזים
ביותר שלהם. הוא הקים את "מצויינות לתוצאות" זכיינות מורשית
של "ת.ו.ת. תקשורת ותוצאות" החברה הגדולה ביותר בישראל
והמובילה בתחומה, המעניקה תוכניות אימון עסקי ואישי, מוטיבציה
סדנאות, כלים וסביבה תומכת להגשמה אישית וכלכלית לעשרות
אלפי עסקים ואנשים בארץ ובעולם. גרסיאני, כמנהל עסקים בעל 34
שנות נסיון, נבחר כבוגר אימון עסקי בהכשרת מאמנים להיות בין
תלמידיו האישיים של אלון גל, לאמן וללוות אנשים להשגת תוצאות
יוצאות דופן. קהל נלהב של אלפי אנשים בפניהם הרצה ואימן עד כה,
בכל הארץ, הקנו לו את המעמד של מרצה ומאמן מבוקש בקרב בעלי
עסקים, קהלים רבים, חברות וארגונים.