עיקרון 20 / 80 בעסקים ובקבוצות נטוורקינג
עיקרון 80/20 המבוסס על חוק פארטו הוא דפוס של אי איזון הקיים בטבע . למשל – אתם לובשים
רק 20% מהבגדים שיש לכם בארון 80% מהזמן.
או בעסקים:
1) 20% מהלקוחות שלכם מביאים לכם 80% מההכנסות שלכם.
2) 20% מהעובדים שלכם תורמים 80% מכלל הרווחים שלכם.
3) 20% מהלקוחות שלכם מבזבזים 80% מהזמן שלכם בכל מיני שיחות סרק מבזבזי אנרגיות.
4) 20% מהמוצרים או השירותים שאנו מוכרים, אחראים ל 80% מהרווחים שלנו.
5) 20% מהאוכלוסייה מחזיקה ב 80% מהעושר הפיננסי במדינה.
6) 20% מהקלסרים במשרד משמשים אותנו 80% מהזמן שלנו.
7) גם בנטוורקינג - 20% מחברי הקבוצה יביאו לכם 80% מההפניות...רק צריך לאתר אותם
ולהתמקד בהם.
המסקנה מעיקרון 80/20 היא שבכל תחום שהוא – אישי או מקצועי, כל שעליכם לעשות הוא
לדעת לזהות את אותם 20% היצרנים, ולרכז בה את מירב השקעתכם וכך להזניק את התוצאות
העסקיות שלכם לגבהים חדשים. ניהול נכון של העסק שלכם לפי 80/20 הוא הבסיס למיקוד
העסקי ולשיפור היעילות האישית שלכם.
זו גם הסיבה שכל עסק נדרש "לזרוק" חלק גדול מהלקוחות שלו שנכנסים באותה קטגוריה של 80% שאינם מביאים תועלת ולהתמקד באיתור, פנייה ושיווק לאותם לקוחות פוטנציאליים שיהוו או יצטרפו ל20% הטובים של פארטו...
לא כל הלקוחות/מוצרים/עובדים/הפניות/שיחות טלפון/חברים/ וכו' חשובים באותה המידה