יש חיה כזו. חיה, נושמת ורוטינית.
לעיתים מתנשמת ולעיתים סדירה, לפרקים במרוצה להגיע לעוד פסגה, לרגעים בירידה כשרוח גבית נושפת בעורפה.
בעלי ובעלות עסקים יקרים, הינכם יודעים זאת טוב מכול.
שלל ההצעות ממשווקים וירטואליים, עורכי תוכן, מיישמי חומרה, מנהלי אתרים, PPC, SEO, אורגני, ממומן והיד עוד נטויה וקצרה היריעה.
אכן, השוק מוצף בבעלי עסקים בדיוק כמוכם המנסים למכור את שירותיהם בצורה הטובה ביותר ולהוכיח מקצועיות, אמינות ושירותיות מעל כול צל ספק.
האמת אינה אחת. הפתרון השיווקי לעסק שלכם אינו אחד.
אנו נוטים לשכוח שעסק הוא יצירה נושמת.
ולכול יצירה כזו, יש את הפעימות, הטמפו, רוח הדברים והתנהלות סובייקטיבית שלה.
אני הולכת לשבור כאן מיתוס, אולי אף ל"צאת" כנגד קולגות משכבר הימים. ישנם שיסכימו, ישנם היתמרדו
כאלו שינסו להבין מה לעזאזל נפל עליי ואלו שעדיין לא שם, פשוט כי התפישה שונה במהותה לחלוטין.
שיווק העסק שלכם אינו יכול להתבסס על מרכיב אחד, לא על פלטפורמה יחידה וגם לא על שיווק חסר מטרה של "ירייה בשטח פתוח".
שיווק וקידום העסק שלכם הוא אינו מדע מדוייק, רחוק מלהיות חשבונאות, אסטרטגיות, מתודות ויישום קר של שיטות ניהול.
בראש ובראשונה הוא לב פועם הדורש וצורך התייחסות, התנהלות סדירה ויכולת ראיית המיקרו והמאקרו כאחד.
השיווק והקידום של העסק שלכם אמור להתבסס על מכלול. מכלול הבנוי מפרטים הבנויים וסדורים באופן מאורגן ומסודר.
לא אחת, יצא לי לפגוש בבעלי עסקים מבולבלים, אובדי עצות וחסרי אמון לחלוטין.
זה אף פעם לא הפליא אותי, העציב, כן.
שיווק הבנוי ומושתת ע"ג רכיב אחד או שניים, סופו להכשל או לא להניב את התוצאות הרצויות והראויות.
כולנו רוצים ואף דורשים תמורה לכספינו.
התמורה הזו תגיע כאשר אתם, בעלי ובעלות העסקים, תעשו את הבחירה הנכונה.
הוליזם מוגדר כנטייה של הטבע ליצור שלם העולה על סכום חלקיו.
העסק שלכם הוא היצירה שלכם.
פעימות הלב של העסק שלכם נובעות מפעימות הלב שלכם, מההתנהלות שסיגלתם לפני ובמהלך.
הנה כמה טיפים ועצות להתנהלות שיווקית הוליסטית, מומלצת לכול מי שמוכן להקשיב לקול הפנימי שבתוכו ולסור למרות האינטואיציות שלו.
1) לפני פנייה לכול בעל מקצוע שיווקי באשר הוא, שבו עם עצמכם וערכו חשבון נפש. למה אתם זקוקים בשיווק העסק? מה לפי דעתכם חסר? מה הייתם מבקשים שישתנה? מהן המטרות שאתם מציבים לעצמכם מבחינה שיווקית? רצוי אף להתייעץ עם חבר או מכר שהינם בעלי יכולת ראייה אובייקטיבית ומתן ביקורות בונות. ניתן אף לגשש אצל מתחרים, ולראות מה עובד אצלהם.
2) אינטואיציה היא דבר חשוב ביותר. הקשיבו לקול הפנימי שלכם כאשר אתם יושבים מול בעלי מקצוע. באם ההרגשה שלכם פחות נוחה או משהו בהתנהלות שלו גורם לסלידה, אין הכרח לעבוד עימו, גם אם מאחוריו רזומה של אלפי לקוחות מרוצים, עפ"י דבריו.
3) העריכו תכונות כגון: דייקנות, אדיבות (לא חנפנות), שירותיות (לא מכירה אגרסיבית), חייכנות (באם הוא גורם לכם להרגיש בנוח). שפת גוף מעידה על הרבה דברים וביניהם אמינות ויושר. קוצר רוח בפגישה, חוסר סבלנות וסובלנות, סרקזם, לגלוג או הכפשת המתחרים, מעידים על חלק מאופיו של בעל המקצוע שאת שירותיו אתם מבקשים לרכוש. אנשים יכולים להשתנות, אך זה לא יקרה רק מכיוון שחתמתם עימם חוזה.
4) עובדות בשטח. אל תפחדו לערוך חקירה קצרה ותשאול לקוחות. ישנם כיום כלים שיווקיים רבים היוצרים אינטראקציה מיידית, השתמשו בהם. אתרו את הספק שלכם ובדקו אותו. בדקו אותו בגוגל, ברשתות החברתיות, שאלו עליו בפורומים, קראו את הבלוג שלו כיו"ב. אם התחברתם לרוב הדברים שראיתם ושמעתם, ייתכן מאוד שמצאתם את איש השיווק המתאים ונכון לכם. 5) בחנו האם הוא קשוב לצרכים שלכם ושל העסק שלכם. אין פתרון אחד אולטימטיבי ונוקשה. לכול עסק צריכה להבנות תוכנית מסודרת עפ"י הצרכים והדרישות. כפי שציינתי, הקשיבו ללב הפועם ופעלו על פי הרצוי והנדרש עבורו. הבהרה קטנה, אינני שוללת את הדרכים הידועות והמוכרות לשיווק וקידום עסקים, ואף משתמשת בהן בעצמי, נהנית מהן ואף רואה תוצאות מצויינות. בעולם תחרותי ואוטוסטרדי שכזה, כמעט כול האמצעים כשרים בעיניי. היכולות לשלב את האינטואיטיבי עם המתודי, את הקול הפנימי עם הידע והמידע העובדתי, הינם עניין של זמן, ניסיון, נפילות קטנות בדרך והצלחות גדולות. מאחלת לכול בעלי ובעלות העסקים את הכוח והעוצמה לקום, להחליט להוביל ולא להיות מובלים. שיווק וקידום העסק שלכם הוא בידיכם, ומתחיל בראש ובראשונה מהלב שפועם בתוככם. היו קשובים.
שגית סקואין שירותי שיווק קידום עסקים באינטרנט
sagitskuain@gmail.com
http://thebusinessheartbeat.blogspot.ch/
https://www.facebook.com/sagit.skuain