דירוג המודעות בדף התוצאות מחושב על בסיס מכפלת שני גורמים עיקריים שהם ציון האיכות של מודעה והעלות המקסימאלית לקליק שהמפרסם הקציב.
המודעה בעלת הציון המשוכלל הגבוה ביותר תוצג ראשונה ולאחריה יוצגו מודעות בעלות ציון איכות נמוך יותר בסדר יורד.
מסיבה זו ציון האיכות הוא גורם חשוב מאוד ויש להקדיש תשומת לב רבה בכדי להשיג ציון איכות גבוה ככל האפשר (כידוע, טווחי הציון נעים בין 1 ל- 10).
ציון איכות הוא השם למדד האיכות של מספר קריטריונים במסע הפרסום
1. הרלוונטיות של מילות המפתח למוצר / שירות אותו מפרסמים.
2. הרלוונטיות של מודעות הפרסום למילות המפתח דרכן הגיעו אל הצגת המודעות.
3. הרלוונטיות והאיכות של דף הנחיתה אליו מופנה האדם שראה את המודעה והקליק עליה.
4. אחוז הקלקות שמודעה מקבלת.
5. נתונים היסטוריים של החשבון מבחינת שיעורי הקליקים של מילות המפתח, מודעות וכתובת אתר לתצוגה.
6. הצלחת מסעות הפרסום במגוון מכשירים שונים (טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים / נייחים וטאבלטים).
במידה והושג ציון איכות גבוה, הדבר מצביע על כך שמילות המפתח, המודעות ואף דף הנחיתה של המפרסם הינם בעלי הקשר הנכון לחיפוש של הגולש, קשר נכון בין הקריטריונים עצמם ואחוז הקלקות גבוה.
חישוב ציון האיכות מתבצע כל פעם מחדש בזמן שגולש מזין בחיפוש מילת מפתח התואמת את מילת המפתח של המפרסם, לכן הציון אינו קבוע ומשתנה מדי פעם.
עם זאת, מערכת פרסום בגוגל אדוורדס מציגה למפרסם ציון בודד במהלך כל יום שמהווה את שיעורו הממוצע של ציון האיכות, ולא ציונים שונים כפי שהתקבלו במהלך היום.
בנוסף לכך שציון האיכות משפר את סיכויי המודעה להופיע במקומות טובים יותר, הוא מקטין את העלות של מחיר הקליק בפועל. לכן, יש לחתור לקבלת ציון איכות גבוה ככל האפשר על מנת לייעל את מסע הפרסום בגוגל ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI).
עם זאת, כשמסיימים לבנות מסע פרסום בגוגל ומעלים אותו לחשבון יש לזכור כי היסטוריית ביצועיו הינם גורם חשוב למדי בקביעת ציון האיכות ולכן יש להמתין ולעקוב אחרי החשבון ולראות כיצד ההיסטוריה המצטברת משפיעה על החשבון והאם ציון האיכות וביצועי הקמפיין משתפרים.
שינויים יעילים במסעות הפרסום שיעזרו לכם להעלות את ציון האיכות
[א]. ביטול מילות מפתח אשר לא מספקות ביצועים טובים ומורידות את איכותן של כלל מילות המפתח בחשבון.
[ב]. חלוקת מילות המפתח באופן מחושב ונכון בקבוצות ספציפיות נפרדות על פי נושאים מסויימים, שפות, איזורים גאוגרפיים ועוד.
[ג]. יצירת מודעות איכותיות תוך דגש שיכילו את מילות המפתח החשובות והפניית כל אחת מהן אל דף הנחיתה הרלוונטי ביותר אליה.