משתנים :
משתנה ( variable ) הוא תא בזכרון , שבתוכו אפשר לאחסן ערך מסוים.
במשתנים שונים אפשר לאחסן ערכים מסוגים שונים. לכל משתנה יש שם ייחודי וערך מוגדר.
בשפת C יש כמה סוגים של משתנים. לכל סוג משתנה ( variable type ) דרוש מקום שונה בזכרון ( בגודלו ) .
המקום שהוא תופס בזיכרון נמדד בבתים ( bytes ) .
סוגי המשתנים הבסייסים בשפת C :
double , float , long , int , char.
פירוט על סוגי המשתנים :
Char :
המשתנה char תופס בית אחד בזכרון . ניתן לאחסן בו ערכים מספריים שלמים מ-128 עד המספר 127+ .
מיוחד במשתנה זה שהוא משמש בדרך כלל לאחסון תווים או סימנים ולא תמיד מספרים.
הערה :
ערכים שלמים הם מספרים ללא נקודה עשרונית , כמו 17 , 214 , -298 וכו' .
תווים וסימנים הם כל האותיות , סימני הפיסוק או סימנים אחרים שניתן להפסיק במחשב . למשל :
s , h, ,K ,P , - , " " , ) , { . וכו' .
int :
המשתנה int לוקח 2 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בו ערכים שלמים ( int הוא קיצור של integer ) בתחום -32768 עד המספר 32767+ .
הערה :
גודל הבתים של המשתנה int , תלוי במערכת ההפעלה בו אתם משתמשים !
במערכת DOS , גודלו הוא 2 בתים.בWindows 95/NT , גודלו הוא 4 בתים.
במדריכים שלי אתייחס אליו כ2 בתים.
long :
המשתנה long תופס 4 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בתוכו ערכים שלמים בטווח גדול במיוחד .
מהמספר -2147483648 עד +2147483647
float :
המשתנה float תופס 4 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בו ערכים ממשיים עד 6 ספרות.
השיטה בה מוחזקים המספר היא "נקודה צפה " ( floating point ) .
הערה :
ערך ממשי הוא ערך שלם או לא שלם( שניהם , זאת אומרת ) אפשר לאחסן בו מספרים עם נקודה מספרים גם כן , אך עד 6 ספרות בלבד.
double :
המשתנה double תופס שמונה בתים בזכרון. המשתנה הזה משמש לאחסון ערכים ממשים גם, אך עד 10 ספרות .
במדריך הבא שלי אפרט עוד על משתנים , על שמות חוקיים שלהם ,ועוד הרבה .
משתנים זה נושא גדול וחשוב מאוד בשפת C , ואני ממליץ לדעת את זה טוב , כי זה נמצא בכל תוכנית. ממשחק פינג פונג קטן , עד תוכנה שלמה.
כותב המדריך:עומרי כדורי , מערכת Fuxim.
משתנה ( variable ) הוא תא בזכרון , שבתוכו אפשר לאחסן ערך מסוים.
במשתנים שונים אפשר לאחסן ערכים מסוגים שונים. לכל משתנה יש שם ייחודי וערך מוגדר.
בשפת C יש כמה סוגים של משתנים. לכל סוג משתנה ( variable type ) דרוש מקום שונה בזכרון ( בגודלו ) .
המקום שהוא תופס בזיכרון נמדד בבתים ( bytes ) .
סוגי המשתנים הבסייסים בשפת C :
double , float , long , int , char.
פירוט על סוגי המשתנים :
Char :
המשתנה char תופס בית אחד בזכרון . ניתן לאחסן בו ערכים מספריים שלמים מ-128 עד המספר 127+ .
מיוחד במשתנה זה שהוא משמש בדרך כלל לאחסון תווים או סימנים ולא תמיד מספרים.
הערה :
ערכים שלמים הם מספרים ללא נקודה עשרונית , כמו 17 , 214 , -298 וכו' .
תווים וסימנים הם כל האותיות , סימני הפיסוק או סימנים אחרים שניתן להפסיק במחשב . למשל :
s , h, ,K ,P , - , " " , ) , { . וכו' .
int :
המשתנה int לוקח 2 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בו ערכים שלמים ( int הוא קיצור של integer ) בתחום -32768 עד המספר 32767+ .
הערה :
גודל הבתים של המשתנה int , תלוי במערכת ההפעלה בו אתם משתמשים !
במערכת DOS , גודלו הוא 2 בתים.בWindows 95/NT , גודלו הוא 4 בתים.
במדריכים שלי אתייחס אליו כ2 בתים.
long :
המשתנה long תופס 4 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בתוכו ערכים שלמים בטווח גדול במיוחד .
מהמספר -2147483648 עד +2147483647
float :
המשתנה float תופס 4 בתים בזכרון , ואפשר לאחסן בו ערכים ממשיים עד 6 ספרות.
השיטה בה מוחזקים המספר היא "נקודה צפה " ( floating point ) .
הערה :
ערך ממשי הוא ערך שלם או לא שלם( שניהם , זאת אומרת ) אפשר לאחסן בו מספרים עם נקודה מספרים גם כן , אך עד 6 ספרות בלבד.
double :
המשתנה double תופס שמונה בתים בזכרון. המשתנה הזה משמש לאחסון ערכים ממשים גם, אך עד 10 ספרות .
במדריך הבא שלי אפרט עוד על משתנים , על שמות חוקיים שלהם ,ועוד הרבה .
משתנים זה נושא גדול וחשוב מאוד בשפת C , ואני ממליץ לדעת את זה טוב , כי זה נמצא בכל תוכנית. ממשחק פינג פונג קטן , עד תוכנה שלמה.
כותב המדריך:עומרי כדורי , מערכת Fuxim.