או.קיי , לכל משתנה מספרי שלם , ניתן להגדיר אותו כsigned ( עם סימני + / - ) או כunsigned ( ללא סימן ) .
signed אומר אחסון מספרים שליליים וחיוביים , ובניגוד אליו , unsigned אומר אחסון של מספרים לא שליליים בלבד. ( 0 ומעלה. ) .
כאשר מגדירים משתנה כunsgined , טווח הערכים החיוביים שלו גדל.
לדוגמה :
במשתנה מסוג signed char ניתן לאחסן ערכים בתחום -128 עד 127+ ( סה''כ 256 ערכים ) .
בניגוד לזה , במשתנה מסוג unsigned char , ניתן לאחסן ערכים מ-0 עד 255 ( סה''כ 256 ערכים ) .
כאשר לא מגדירים unsigned / signed , המשתנה מקבל ברירת מחדל של signed .
שמות חוקיים של משתנים :
לכל משתנה חייב להיות שם משלו. בדרך זו נוכל לאחסן בתא זכרון מסויים ערך , וגם נוכל לפנות גדי לקרוא את ערכו מהתא.
בשתי הפעולות הללו , עלינו לגשת אל התא בזכרון על ידי קריאה בשמו.
שם חוקי של משתנה חייב להתחיל באות או בקו תחתי, אך לרוב מומלץ להתחיל באותיות בלבד.
שאר תווי השם יכולים להכיל אותית, מספרים , וקו תחתי בלבד! אין לכלול סימנים נוספים , כמו נקודה , פסיק , או רווח .
דוגמה לשמות חוקיים :
First_Project , This_is_a_variable , Town98.
דוגמא לשמות לא חוקיים :
95Year - מתחיל במספר.
City! - לא חוקי , מתחיל בסימן קריאה.
$I = מכיל תו אסור : " $ " .
מומלץ תמיד להשתמש בשמות עם משמעות , כך שיהיה קל להבין את התוכנית.
לדוגמא , כאשר נתייחס למשתנה בשם money , סביר להניח שישמש לכסף .
המשתנה Graade , סביר להניח שישמש לכיתה .
המשתנה City , ישמש לאחסון של שם עיר.
לעומת זאת , אם נקרא למשתנה aaaa , b1 וכו' , לא נדע למה הוא משמש.
שפת C רגישה לגודל אות , כלומר , שפה המבדילה בין אותיות גדולות , לקטנות .
על פי כך , המשתנה A שונה מהנשתנה a , והמשתנים Small , SmaLL , SMALL , SMaLl , שונים .
לא מומלץ להשתמש במשנים שההבדל היחיד ביניהם הוא בגודל האותיות , כי אז יהיה קצת קשה להבדיל ( למתכנת ) .
שם המשתנה מוגבל ל32 תווים לרוב. שם ארוך לא יעורר שגיאה, אלא נגיד ויהיה 40 תווים בשם, המהדר יתייחס רק ל32 הראשונים.
הגדרת משתנים :
הגדרה של משתנים מתבצעת לרוב ישר אחרי הסוגריים המסולסלים, לפני כל הוראה אחרת.
משתנים אלה יוכרו אך ורק בין 2 הסוגריים המסולסלים.
כאשר מגדירים משתנה, כותבים קודם כל את הסוג שלו , ואחריו את שמו. בין סוג המשתנה לבין שמו , חייב להופיע רווח אחד לפחות
לדוגמא :
char ch;
int num;
float Worker_Salary;
כאשר יש מספר משתנים מאותו הסוג , אפשר לרשום אותם באותה השורה כך :
float Salary . Average_of_95,PI, Width ;
;int Items , Counter , Number_Of_students
כאשר נרצה לציין אם משתנה הוא signed או unsigned , נעשה זאת לפני סוג המשתנה.
unsigned int Age ;
;unsigned char Ascii
כותב המדריך : עומרי כדורי , מערכת Fuxim .
signed אומר אחסון מספרים שליליים וחיוביים , ובניגוד אליו , unsigned אומר אחסון של מספרים לא שליליים בלבד. ( 0 ומעלה. ) .
כאשר מגדירים משתנה כunsgined , טווח הערכים החיוביים שלו גדל.
לדוגמה :
במשתנה מסוג signed char ניתן לאחסן ערכים בתחום -128 עד 127+ ( סה''כ 256 ערכים ) .
בניגוד לזה , במשתנה מסוג unsigned char , ניתן לאחסן ערכים מ-0 עד 255 ( סה''כ 256 ערכים ) .
כאשר לא מגדירים unsigned / signed , המשתנה מקבל ברירת מחדל של signed .
שמות חוקיים של משתנים :
לכל משתנה חייב להיות שם משלו. בדרך זו נוכל לאחסן בתא זכרון מסויים ערך , וגם נוכל לפנות גדי לקרוא את ערכו מהתא.
בשתי הפעולות הללו , עלינו לגשת אל התא בזכרון על ידי קריאה בשמו.
שם חוקי של משתנה חייב להתחיל באות או בקו תחתי, אך לרוב מומלץ להתחיל באותיות בלבד.
שאר תווי השם יכולים להכיל אותית, מספרים , וקו תחתי בלבד! אין לכלול סימנים נוספים , כמו נקודה , פסיק , או רווח .
דוגמה לשמות חוקיים :
First_Project , This_is_a_variable , Town98.
דוגמא לשמות לא חוקיים :
95Year - מתחיל במספר.
City! - לא חוקי , מתחיל בסימן קריאה.
$I = מכיל תו אסור : " $ " .
מומלץ תמיד להשתמש בשמות עם משמעות , כך שיהיה קל להבין את התוכנית.
לדוגמא , כאשר נתייחס למשתנה בשם money , סביר להניח שישמש לכסף .
המשתנה Graade , סביר להניח שישמש לכיתה .
המשתנה City , ישמש לאחסון של שם עיר.
לעומת זאת , אם נקרא למשתנה aaaa , b1 וכו' , לא נדע למה הוא משמש.
שפת C רגישה לגודל אות , כלומר , שפה המבדילה בין אותיות גדולות , לקטנות .
על פי כך , המשתנה A שונה מהנשתנה a , והמשתנים Small , SmaLL , SMALL , SMaLl , שונים .
לא מומלץ להשתמש במשנים שההבדל היחיד ביניהם הוא בגודל האותיות , כי אז יהיה קצת קשה להבדיל ( למתכנת ) .
שם המשתנה מוגבל ל32 תווים לרוב. שם ארוך לא יעורר שגיאה, אלא נגיד ויהיה 40 תווים בשם, המהדר יתייחס רק ל32 הראשונים.
הגדרת משתנים :
הגדרה של משתנים מתבצעת לרוב ישר אחרי הסוגריים המסולסלים, לפני כל הוראה אחרת.
משתנים אלה יוכרו אך ורק בין 2 הסוגריים המסולסלים.
כאשר מגדירים משתנה, כותבים קודם כל את הסוג שלו , ואחריו את שמו. בין סוג המשתנה לבין שמו , חייב להופיע רווח אחד לפחות
לדוגמא :
char ch;
int num;
float Worker_Salary;
כאשר יש מספר משתנים מאותו הסוג , אפשר לרשום אותם באותה השורה כך :
float Salary . Average_of_95,PI, Width ;
;int Items , Counter , Number_Of_students
כאשר נרצה לציין אם משתנה הוא signed או unsigned , נעשה זאת לפני סוג המשתנה.
unsigned int Age ;
;unsigned char Ascii
כותב המדריך : עומרי כדורי , מערכת Fuxim .