כל סטודנט ללימודי תקשורת שהולך לתחום הפרסום והשיווק יודע מהי החשיבות של מיתוג נכון לכל עסק. בפנים נכנסים דרך השיווק, הפרסום הנכון,הלוגו, הלקוחות הפוטנציאלים והרצויים וכמובן שם העסק. למה זה חשוב בעצם? הרי אם אנשים יקראו את מה שאני מציע בתור בעל עסק הם בטוח יתעניינו בי ומיד יתקשרו, נכון? אז זהו שלא.
פסיכולוגים שבודקים תופעות חברתיות אומרים שלוקח לנו בדיוק שלוש שניות בשביל להחליט האם אנחנו רוצים לקנות מוצר מסוים או לבחור בנותן שרות כזה או אחר. המוח שלנו עובד בצורה כל כך מהירה שהוא מסנן על פי כל מיני קריטריונים לאו דווקא הגיוניים אך לנו לרוב אין כל כך שליטה עליהם. כמה פעמים יצא לכם לעמוד מול מוצר בסופר ולומר לעצמכם: "לא יודע למה, אבל המוצר הזה לא מושך אותי". לרוב אנחנו פשוט נמשיך הלאה למוצר הבא מבלי באמת להתעמק ולהבין שאין כל הגיון מאחורי ההחלטה הזאת.
כשבוחרים שם לעסק הוא צריך להיות קליט, כזה שאנשים יזכרו, לוגו עם צבעים שמושכים אותנו וגם הרבה פעמים יגרום לנו להסתקרן ולהרים צלצול. בתחום שאני בחרתי, בתור חשמלאי בבאר שבע הייתי זקוק לשם קליט ויותר חשוב מכך אמין שישרת את המטרות שלי. "יעקב החשמלאי"- שם לא מסובך, עם התמונה שלי בפרונט של האתר אינטרנט, עם ניסיון לשדר כמה שיותר מקצועיות, אמינות ובלי לוגו סובך שיגרום לאנשים להתבלבל.
בתחום החשמלאים בבאר שבע בחנתי עשרות בעלי מקצוע ששמים לעצמם לוגו לא מובן לעין מבלי לדעת שכבר בהתחלה אנשים רואים והמוח שלהם מקטלג את העסק כלא רלוונטי. העצה שלי היא ללכת למישהו שמבין דבר או שניים בפרסום וגם אם זה יעלה מעט כסף זה דבר ששווה השקעה כי בסופו של יום זה יחזור אליכם עם ריבית דריבית.
יעקב החשמלאי