מודעות- הפעם הראשונה שבה ללקוח נודע על החידוש.
• התעניינות- הצרכן מחפש מידע על החידוש. הלקוח שונא סיכון ולכן מחפש כמה שיותר אינפורמציה.
• הערכה- הצרכן שוקל האם כדאי לו לנסות את החידוש.
• ניסוי- הצרכן מנסה את החידוש, כדי לשפר את הערכתו.
• אימוץ- הצרכן מחליט לעשות שימוש מלא וקבוע בחידוש.
הבדלים באימוץ החידושים- מודל רוג'רס
רוג'רס טוען שאנשים נבדלים זה מזה בנכונות לאמץ מוצרים חדשים.
• חדשנים- 2.5%- אנשים שלהוטים לנסות מוצרים חדשים: גאדג'טים ומתנות. בד"כ מצב סוציו אקונומי גבוה מהממוצע אנשים מאוד בטוחים בעצמם ופעילים בחברה. משוחררים מנורמות חברתיות.
• מאמצים מקדימים- 13.5%- מאמצים בשלבים המוקדמים ויותר מסתמכים על נורמות חברתיות. נהנים מיוקרה חברתית ומתוכם צומחים מנהיגי הדעה. קבוצה חשובה למשווק!
(אם המשווק יצליח להגיע אליהם, יש סיכוי סביר שיצליחו להעביר את זה הלאה).
• הרוב המקדים- 34%- אנשים שאוספים יותר מידע. מאמצים לפני האדם הממוצע אך יותר מתלבטים. הם יותר מושפעים מאחרים. חשובים למשווק מכיוון שהם קבוצה גדולה. קבוצה זו מושפעת מהמאמצים המקדימים.
• הרוב המאחר- 34%- אנשים ספקניים והססניים בשלבי ההכרעה שלהם. אם הם יסגלו חידוש זה יהיה אחרי שרוב חבריהם עשו זאת כבר. ברוב המקרים יאמצו מוצר בגלל לחץ חברתי.
• מאחרים מפגרים- 16%- אנשים שלא נשמעים לנורמות חברתיות. נובע מתפיסת עולם שמרנית, מסורתית, אנשים שנוטים לחשוד בקידמה, להסתייג מקידמה חברתית ומחדשנות.
ה-100% מייצגים את קהל הצרכנים הפוטנציאלים.
מאפיינים המשפיעים על מהירות האימוץ:
• יתרון יחסי- ככל שלמוצר יש יתרון יחסי ברור יותר, תהליך האימוץ יהיה מהיר יותר.
• תאימות- עד כמה המוצר מתאים להרגלי הקנייה, לתרבות.
• מורכבות- ככל שהמוצר מורכב יותר, כך תהליך האימוץ יהיה איטי יותר.
• אפשרות לסגת- עד כמה אני מאפשר ללקוח לסגת אחורה למצבו הקודם.
• כושר החלוקה- עד כמה אני מאפשר ללקוח לאמץ את המוצר בשלבים. (מכירה בתשלומים).
• כושר התקשור- ככל שהמוצר תקשורתי יותר, שומעים עליו, תהליך האימוץ יהיה מהיר יותר.
• זמינות- ככל שהמוצר זמין יותר, תהליך האימוץ יהיה מהיר יותר.
• טכנולוגיה נלווית מתאימה - ככל שהמוצר מתאים לרוב הטכנולוגיות בשוק, תהליך האימוץ יהיה מהיר יותר.
• רמת ביקוש גלובאלית - ככל שמוצר דומה הצליח בשווקים אחרים בשוק הסיכוי הוא גבוה יותר שיצליח.
• איכות - מוצר מחומרים איכותיים.
• עד כמה המוצר יעיל ושימושי למשתמש, האם זה מתאים לקהל בכל הגילאים והמינים.
מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il